جشن امضا و اجرای آلبوم «اسب و آتش» آرش کامور در سبزوار

جشن امضا و اجرای قطعاتی از آلبوم «اسب و آتش» اثر آرش کامور از هنرمندان جوان موسیقی ایران در سبزوار برگزار می شود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، در این برنامه که بعد از ظهر جمعه 3 اردیبهشت ساعت 19:30 در تالار کاشفی مجتمع فرهنگی هنری اسرار سبزوار (میدان لاله) برگزار می شود، آرش کامور آهنگساز و نوازنده کمانچه ، فرشید شعبانی نوازنده سنتور باس و ابوالفضل علی نیا نوازنده سازهای کوبه ای، به اجرای زنده خواهند پرداخت.

گفتنی است، این برنامه توسط آموزشگاه موسیقی داروگ سبزوار به سرپرستی هنرمند برجسته موسیقی دیار سربداران حمیدرضا سیدنیا تدارک دیده شده و حامی مالی آن نمایندگی چای علی در سبزوار است که اگر حمایت های مالی فعالان اقتصادی بخش خصوصی از هنرمندان ادامه و گسترش یابد، قطعا زمینه تقویت و گسترش بیشتر آثار هنری در جامعه فراهم می آید.

*    *    *

گفتنی است:

آرش کامور، (۱۳۵۸، نیشابور) آهنگساز و نوازنده ایرانی کمانچه به عنوان ساز تخصصی وی است. آثار سبوی تشنه و سراسر مه نگاهی است به شعر شاعران معاصر، شاعرانی که در اشعار خویش رنگ اجتماع را نهفته دارند. وی فراگیری کمانچه را از سال ۱۳۶۹ در محضر شادروان اسکندری آغاز نمود و بعدها خدمت اساتیدی چون اردشیر کامکار، علی‌اکبر شکارچی، کریم صالح عظیمی، نصرالله ناصح پور، سعید فرج‌پوری، محمدعلی کیانی‌نژاد و... رسید و در زمینه شناخت بیشتر موسیقی ایرانی از محضر اساتیدی چون پرویز مشکاتیان و محمدرضا درویشی استفاده نمود. وی در سال ۱۳۸۵ مدرک کارشناسی و در سال ۱۳۹۱مدرک کارشناسی ارشد موسیقی ایرانی را از دانشگاه هنر تهران اخذ نمود و رساله وی با عنوان «نقش اسطوره در موسیقی دستگاهی ایران» که نگاهی است به ریشه‌های تاریخی و تاثیر آن بر موسیقی دستگاهی ایرانی، مورد توجه فراوان از سوی دانشگاه قرار گرفت. سابقه تدریس وی در دانشگاه موسیقی تهران (علمی کاربردی)، کلاس‌های آزاد دانشگاه سوره و... می‌باشد. وی همچنین نشست‌هایی را پیرامون شناخت بیشتر موسیقی ایرانی در داخل و خارج از کشور داشته است. وی در کارنامه هنری خویش فعالیت با بزرگانی چون پرویز مشکاتیان در گروه عارف، محمدرضا لطفی در گروه شیدا و همکاری با گروه‌هایی چون شهنازی و اقبال را ثبت کرده است. در سال ۱۳۸۴ گروه سروشان را به سرپرستی خویش تاسیس نمود که حاصل فعالیت این گروه به آهنگ سازی آرش کامور آلبوم‌هایی چون سبوی تشنه به خوانندگی سالار عقیلی با نگاهی به اشعار شاعر معاصر مهدی اخوان ثالث و آلبوم سراسر مه به خوانندگی محمد معتمدی می باشد.

منبع: مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

اجرای گروه موسیقی داروگ در دو کشور اروپایی

 
نظرت را بنویس
comments

شب وفات...واقعا که جای تاسف دارد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما