در همایش کیچه مطرح شد: تغییر چهره قلب شهر با مشارکت اهالی کوی گلستان امکان پذیر است

با حضور کارشناسان و مدیران شهری؛
مشکلات کوی گلستان در همایش «کیچه» واکاوی شد
 
سبزوار- مشکلات کوی گلستان سبزوار در همایش «کیچه» با حضور مدیران و کارشناسان شهری در دانشگاه حکیم سبزواری مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت.
 
به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار روز چهارشنبه در حاشیه نخستین روز از برپایی همایش« کیچه» اظهار کرد: تغییر چهره قلب شهر با مشارکت اهالی کوی گلستان امکان پذیر است.
 
مسعود پسندیده بیان کرد: این همایش در راستای برجسته سازی مشکلات اجتماعی اهالی کوی گلستان و جلب مشارکت دستگاه های اجرایی برپا شده است.
 
وی ادامه داد: مشکلات کوی گلستان زمانی حل می شود که مردم آن بخواهند، اراده کنند و مشارکت داشته باشند که امروز دو فاکتور اراده و همراهی وجود دارد اما مشارکت بسیار ضعیف است.
 
وی افزود: مشکلات موجود در این کوی متاسفانه بیش از صد سال است که روی هم جمع شده است.
 
حق اجتماعی کوی گلستان تضییع شده است
 
پسندیده بیان کرد: اینکه در حق اجتماعی مردم گلستان اجحاف شده شکی نیست این افراد باید از حقوق برابر با مابقی شهروندان برخوردار باشند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر مسئولان شهری رغبت به ترمیم و بهسازی این بافت دارند و لذا ساکنان این کوی نیز باید مشارکت خود را برای ساماندهی محیط زندگیشان اعلام کنند.
 
رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار ادامه داد: طی یکماه گذشته با استقرار «بنیاد قدم» در سرای معمار زاده واقع در مرکز کوی گلستان که از بناهای تاریخی و منحصر به فرد شهرستان است اقدامات خوبی در حوزه اجتماعی رخ داده است .
 
وی افزود: برای تغییر رفتار بایستی مهد کودک در کوی گلستان تاسیس شود زیرا اگر پای کودکان این کوی به مهدکودک ها باز شود انجام فعالیت های فرهنگی مشکل گشای بسیاری از ناهنجاری ها خواهد شد.
 
پسندیده تاکید کرد: برپایی همایش«کیچه» فقط پررنگ کردن مشکلات کوی گلستان است و لذا قرار نیست در این همایش مشکلی حل شود ما صرفاً مشکلات این نقطه شهری را برجسته می کنیم و مسئولین شهری باید نسبت به حل هر موضوعی که مربوط به ان هاست ورود پیدا کنند .
 
وی گفت: بافت فرسوده کوی گلستان مشابه بافت امیریه نیست که همه آن تخریب و دوباره از نو ساخته شود برنامه کلی بهسازی و ترمیم بافت های مستحکم و تخریب بافت های فرسوده است.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
 

 

نظرت را بنویس
comments

سلام جناب پسندیده انگار تازه از خواب بیدار شدند و تازه گفته مردم کوی باید برای مشارکت خودشون در بازسازی کوی اعلام کنند. او با اینکه عضو شراست انگار اصلا خبر نداره که مردم کوی علاوه بر اینکه بارها و بارها شفاهی اعلام کرده سالها پیش به همه نهادهای سهری از جمله شهرداری و فرمانداری و شورای شهر نامه نوشتن. نامه هایش هست و سسلام سربدار دو سه سال پیش انها رو منتشر کرد. اقای پسندیده برو انها پیدا کن و بخوان. ضمنا او گفته همایش برای حل مسایل کوی نیست!!! پس این همه سر و صدا برای چیه؟ اگر قرار نیست این کارها به بازسازی ساماندی کوی منجر بشه برای چیه؟

محمدجواد

جناب پسندیده واقعا خودتون بچتون رو میزارید مهد کوی گلستان؟؟؟ تا کی شعار وفریبکاری،اتفاقا بهترین جای شهر،بهترین مغازه های شهر در دست مردمان عزیز کوی گلستان هستش.چی رو میخوای تغییر بدی ؟؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما