کوی گلستان سبزوار گنجینه‌ای از صنایع دستی نظیر آهنگری، صنایع چوبی، خراطی، رنگرزی و بافندگی است

رئیس اداره میراث فرهنگی سبزوار در گفت‌وگو با تسنیم:
نوسازی و سازماندهی کوی گلستان سبزوار در دستور کار قرار گرفته است
 
رئیس اداره میراث فرهنگی سبزوار گفت: طرح نوسازی و سازماندهی کوی گلستان در کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری استان در حال بررسی است.
 
محمود رضا سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار اظهار داشت: طرح نوسازی و سازماندهی کوی گلستان در کمیسیون ماده پنج  شورای عالی شهرسازی و معماری استان در حال 
 
بررسی است و‌ با شهرداری در زمینه ساماندهی کوی گلستان نظرات متفاوتی داریم و خواستار اجرای یک مدل خاص برای این منطقه هستیم.
 
وی با بیان اینکه بافت این منطقه یک بافت فرسوده تاریخی است، خاطرنشان کرد: مداخله‌ای که ما برای این منطقه معتقد به آن هستیم باید برخاسته از پژوهش دقیق و درست باشد تا بتوانیم برای مردم شریف این منطقه گامی برداریم.
 
سلیمانی با بیان اینکه نشست‌های مختلفی با شهرداری بر سر موضوع اجرای طرح کوی گلستان گذاشته شده است یادآور شد: شهرداری با توجه به نظرات ما مسائل پژوهشی خود را به موزه شهر و سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری واگذار کرده و در حال بررسی طرحی هستند که بتواند نظرات میراث را در خود جای دهد.
 
وی با تاکید بر اینکه ما در موضوع کوی گلستان وظیفه نظارتی داریم، عنوان کرد: تعریف ما از کوی گلستان یک بافت تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، ادبی و ساختارمند است و این مدلی است که می‌تواند تاریخ  چندین ساله این منطقه را احیا و حفظ کند.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی سبزوار افزود: قدمت بیشتر ساختمان‌های این محله مربوط به دوران قاجار است که بهسازی، احیا و بازآفرینی آن باید  براساس مدل مشخص و اصول تاریخی در دستور کار قرار گیرد.
 
سلیمانی با بیان اینکه این محله گنجینه‌ای از صنایع دستی نظیر آهنگری، صنایع چوبی، خراطی، رنگرزی، بافندگی و سایر صنوف سنتی است عنوان کرد: هنرمندان زحمتکش این محله تاریخی، دارای آداب و رسوم خاصی هستند و محل زندگی و کارشان در یک مجموعه قرار دارد.
 
وی گفت: این محله دارای مزیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری زیادی بوده که متاسفانه بعضاً در گذشته مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته است.
 
سلیمانی افزود: ما آماده هرگونه همکاری در این زمینه با همه ادارات هستیم تا بتوانیم برای مردم این منطقه گامی ارزشمند برداریم.
 
به گزارش تسنیم، کوی گلستان با مساحت هفت هکتار در مرکز سبزوار و در ضلع غربی خیابان اسرار جنوبی این شهر قرار دارد.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما