تصمیم شورا!

جلسه استیضاح شهردار سبزوار، سرانجام بعد از ظهر دیروز پس از مدت ها انتظار بعضی منتقدان وی و رسانه ها برگزار شد و نتیجه آن در پایان چند ساعت بحث و بررسی، تصمیم سئوال برانگیز شورا برای ابقاء موقت و یک ماهه محمد علی طالبی در جایگاه شهرداری سبزوار بود.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه تصمیم شورای چهارم مبنی بر ابقاء موقت شهردار کنونی سبزوار پس از چند ساعت جلسه علنی و غیرعلنی و چندین هفته بحث و جنجال رسانه ای قبل از آن، در حالی گرفته شد، که چند روز قبل کاظم کرامت رئیس شورای شهر در یک مصاحبه با قاطعیت گفته بود 9 نفر از اعضای شورای شهر مخالف حضور دکتر طالبی هستند و بعید نیست که این رقم بعداً به 11 نفر و حتی 13 نفر هم برسند(منبع)، اما گویا تصمیم گیری بر سر عزل شهرار آنقدر هم برای شوراییان آسان نبوده و در عمل برعکس آن تحقق یافت و تصمیم کبرای شوراییان نه بر سر عزل بلکه بر سر باقی ماندن شهردار حداقل به مدت یک ماه دیگر اتخاذ شد!
 
اما ابقاع یک ماهه دکتر طالبی در جایگاه شهرداری، مسئله ای است که از ابتدای اعلام این تصمیم شورای شهر ذهن بیشتر پیگیری کنندگان اخبار این روزهای شورا و شهرداری را به خود مشغول کرده است، زیرا زمان یک ماهه عملا آن اندازه نیست که بتوان انتظار داشت شهردار در این مدت اقدام خاصی در زمینه پروژه های مهم و زیرساختی شهری، یا جذب سرمایه گذاری های کلان، انجام دهد مگر اینکه فقط بتواند بعضی مدیران شهرداری نظیر دلبری مسئول حراست را که انتصاب آن ها از ابتدا محل سئوال و نقد بعضی از اعضای شورا و شماری از مردم و رسانه ها بوده است، تغییر دهد، که این هم بیشتر یک مسئله درون سازمانی شهرداری است که تأثیر مستقیم آن درکوتاه مدت بر مسائل شهری نشان داده نخواهد شد. 
 
با این حال، اینکه درپایان جلسه استیضاح و تصمیم شورای شهر برای ابقاء یک ماهه شهردار نفع شهر و مردم سبزوار چه قدر در نظر گرفته و به جای آورده شد، مسئله ای است که مدتی طول خواهد کشید تا با عملکرد پس از این دکتر طالبی به وضوح مشخص شود، اما به نظر می رسد در این مقطع آنچه وظیفه مهم و خیر و صلاح قطعی شهر است، پایان دادن سریع به همه حاشیه و بازگرداندن آرامش به شورا و شهرداری است.
 
به هرحال اگر آن دسته از اعضای شورا که منتقد شهردار بودند، سوال کردن از طالبی و کشیدن او به جلسه استیضاح را حق خود می دانستند، سرانجام این حق را به دست آوردند و جلسه استیضاح را برپا کردند. اما حالا که در جلسه استیضاح نتیجه دلخواه خود را به دست نیاورده اند، هرچند احتمالا همچنان منتقد شهردار باقی خواهند ماند، اما امید می رود با پایان دادن به حاشیه های زیادی که در چند ماه اخیر به راه افتاده بود، حداقل در این یک ماه پیش رو که به عقیده بعضی تحلیلگران این فرصت یک ماهه تا پایان عمر شورای چهارم تمدید خواهد شد، اجازه بدهند فضای آرامش و ثباتی که برای انجام روال معمولی امور شورا و شهرداری و پیگیری پروژه های شهری مورد نیاز است، دوباره به شهر برگردد.
 
سخن آخر اینکه همه آقایان مسئول به ویژه اعضای شورای شهر و دیگران باید حواسشان به این نکته باشد که نیازمندی های شهر منتظر پایان یافتن دعواها و درگیری های سیاسی و اداری  و تصمیم گیری های سخت و کشدار آن ها نمی مانند و هر روز که بگذرد مشکلات مسیر پیش رونده خود را ادامه می دهند و بر وسعت و عمق آن ها افزوده می شود، و به همان میزان ظرفیت ها و استعدادهای موجود هم در طول این فرصت سوزی ها، دخیره نمی شوند، بلکه خیلی سریع رو به زوال رفته و پوچ خواهند شد. پس باید همه مسئولان بیش از این به فکر صلاح مردم و توسعه شهر باشند و فرصت های توسعه را در جریان درگیری هایی که احتمالا ناشی از بعضی حب و بغض هاست به هدر ندهند.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 

 

نظرت را بنویس
comments

شما مثل اینکه اطلاع ندارین روند کار به این صورته که پرسش و پاسخ انجام میشه و بعد در صورت قانع نشدن رای به استیضاح ودر صورت قانع شدن رای به ادامه کار طرف میدن

حسن یک ماه هیاهو برای هیچ این ساید بهترین توصیف برای منتقدان شهردار بود. انصافا چیزی برای گفتن نداشتند .

سلام چه خوب شد که جلسه سوال از شهردار به این خوبی و متانت برگزار شد. این جلسه نشان داد که وحشت رییس و اعضای شورای شهر از جلسه علنی چقدر بیهوده و خیالی بود. دو طرف صحبت هایشان را کردند و مردم هم قضاوت می کنند. اما خداییش منتقدان و یا بهتر است بگویم مخالفان با ان همه ادعا و هیاهو و جنجال واقعا دست شان خالی بود و چیزی برای گفتن نداشتند. فقط یک ماه شلوغکاری کردند و وقت مردم را گرفتند. این یک ماه هم که وقت دادن برای خالی نبودن عریضه است .

وحشت؟؟؟؟؟!!!!!!!

شهروند سبزواری

سوال چرا اصول گراهای شورا از طالبی به اصطلاح اصلاح طلب حمایت می کنند

کارکردن برای مردم.. اصولگرا واصلاح طلب نمیشناسه خدمت برای مردم مهمه

Amir Maskani

"به هرحال اگر آن دسته از اعضای شورا که منتقد شهردار بودند، سوال کردن از طالبی و کشیدن او به جلسه استیضاح را حق خود می دانستند، سرانجام این حق را به دست آوردند و جلسه استیضاح را برپا کردند." به نظر میاد اطلاعات شما ناقص بوده... هیچ کدوم از منتقدان اصلی شهردار اجازه صجبت نداشتند، تذکر قانونی آقای قلعه نوی به روند خلاف قانون جلسه با پرخاش رئیس شورا مواجه شد و جلسه هم بر خلاف اصرار منتقدین بدون هرگونه رای گیری خاتمه یافت. جمله زیبای رئیس شورا هم زینت بخش جلسه بود که فرمودند ما کاری به قانون نداریم و برامون چیزهای دیگری مثل دوستی و محبت و اخلاق!!! مهمه...

سلام ببخشید پس جناب مقصودی کی بود. او که سر دسته منتقدان بود خیلی راحت و ارام 5 سوال پرسید چطوری میگید که اجازه سوال پیدا نکردند!!!!63
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما