ایجاد شرکت های تعاونی توسعه و عمران با حمایت های دولت در توسعه شهرستان ها موثر است

سبزوار بیستمین شهر کشور در راه اندازی شرکت تعاونی توسعه و عمران است

رئیس صنعت و معدن سبزوار:
مشکل اصلی زیرساخت‌های صنعتی سبزوار فقدان سرمایه‌گذار است
 
رئیس خانه صنعت و معدن سبزوار گفت: مشکل اصلی زیرساخت‌های صنعتی سبزوار فقدان سرمایه گذار است.
 
به گزارش خبرگزاری خبرگزاری تسنیم از سبزوار، حسن محرابی ظهر امروز در مراسم معرفی شرکت توسعه و عمران سبزوار با بیان اینکه بزرگترین مشکل ما در شهرستان عدم جذب سرمایه گذار است اظهار داشت: زیرساخت‌های صنعتی خوبی در شهرستان برای سرمایه گذاری فراهم شده، اما متاسفانه فقدان سرمایه گذاران سبب شده تا به این بخش‌ها توجه نشود.
 
وی افزود: عدم بهره برداری از این ظرفیت‌ها سبب شده تا در شهرستان شاهد افزایش نرخ بیکاری و افزایش فقر اجتماعی باشیم.
 
محرابی با بیان اینکه برای بهره برداری از این ظرفیت‌های ارزشمند نیاز به سرمایه گذاری مردمی داریم تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات دولت در این زمینه ایجاد شرکت‌های توسعه و عمران در شهرستان‌ها است که زمینه خوبی را برای استفاده و بهره برداری از این ظرفیت‌ها فراهم می‌کند.
 
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه در گذشته صنایع بزرگی مانند کارخانه‌های سیمان،داروسازی طاها و ... در شهرستان ایجاد شده خاطرنشان کرد: ایجاد این صنایع از محل سرمایه گذاری مردمی صورت گرفته که زمینه اشتغال خوبی را در شهرستان ایجاد کرده است.
 
محرابی با بیان اینکه ایجاد شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران با حمایت‌های دولت در توسعه شهرستان‌ها موثر است گفت: صنعت یکی از حوزه هایی است که در اشتغال،کارآفرینی و توسعه مناطق محروم نقش مهمی دارد و ایجاد این شرکت تعاونی می‌تواند در تسهیل شدن فرآیندهای سرمایه گذاری مردمی تقش اساسی را داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه  مهمترین اولویت در شهرستان باید جذب سرمایه گذار، ارتباط با بخش خصوصی و دولتی و رفع موانع تولید برای منطقه و صنعت است گفت: ما برای طرح‌های توسعه خود نیاز به سرمایه گذار داریم و در همین راستا نیز طرح آمایش صنعت به عنوان یکی از طرح های موفقیت آمیز در شهرستان ایجاد شده است.
 
معاون برنامه ریزی فرمانداری سبزوار نیز در این مراسم گفت: یکی از اهداف دولت اجرای و تحقق کامل برنامه اقتصاد مقاومتی است که در این راه توجه ویژه به بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در مناطق محروم شده است.
 
حسن پارسی پور  با بیان اینکه ایجاد شرکت تعاونی توسعه و عمران یکی از زیرساخت‌های لازم برای تحقق و اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: دولت برای هدایت سرمایه‌های مردمی به بخش‌های کارآفرین و بهره برداری از سرمایه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد این شرکت‌ها با محوریت سرمایه گذاری مردمی کرده است.
 
وی با بیان اینکه یکی از اهداف دولت برای ایجاد شرکت‌های عمران و توسعه جلوگیری از رانت خواری و فساد اقتصادی است،خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته  40 شرکت توسعه و عمران در سطح کشور در فاز نخست راه اندازی می‌شوند که شهرستان سبزوار به عنوان بیستمین شهر کشور از راه اندازی این شرکت بهره مند می‌شود. 
 
پارسی پور با اشاره به اینکه تسهیل گر اساسی در ایجاد این شرکت‌ها مجمع استانداران کشور است، تصریح کرد: حداقل نیم درصد از مردم یک شهرستان باید عضو این شرکت باشند که می‌توانند با سرمایه‌ای بین 60 تا 100 هزار تومان در این شرکت‌ها ثبت نام و به فعالیت اقتصادی بپردازند.
 
وی افزود: از  مزیت این شرکت‌ها برابر بودن حق رای همه سرمایه گذاران، افزایش حسن تعاملات اجتماعی و همبستگی، جلوگیری از رانت خواری،کاهش فساد اقتصادی .. است.
 
پارسی پور با بیان اینکه در شهرستان سبزوار زمینه‌های خوبی برای سرمایه گذاری این شرکت وجود دارد گفت: اجرای طرح‌های صنعتی و تبدیلی در روستاها، سرمایه گذاری در بافت‌های فرسوده، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، سرمایه گذاری در بخش صنعت،کشاورزی و انرژی بخشی از این طرح‌ها است.
 
 
 
 
 
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
 

 

نظرت را بنویس
comments

تدین

رئیس صنعت و معدن سبزوار: مشکل اصلی زیرساخت‌های صنعتی سبزوار فقدان سرمایه‌گذار است.ایشان اشتباه فرموده اند چون خود شاهد بوده ام که سرمایه گذار آمده و بوروکراسی اداری موجود در سبزوار باعث پشیمانی سرمایه گذار شده ، نمیدانم شهرهایی مثل سمنان،قم و... مگر در ایران نیستند مگر قانون در این ممکلت برای هر شهر جداگانه نوشته شده است. یک سبزواری که ابتدا برای ایجاد کارخانه به سبزوار می آید چرا کاری میکنند که پشمان می شود وبه شهر دیگری می رود.شما به عنوان رسانه که امکانش را دارید این را به اطلاع مسولین محترم برسانید . باتشکر

جواد دباغی مقدم

شرکت فوق الاشاره شاید نیاز سبزوار باشد، اما در موضوع پذیره نویسی، باید مراقب بود، امتحان پس داده ها مجددا بر رأس امور وارد نشوند. کاش ابتدا طرح ها و برنامه ها مشخص شود، تا مردم بدانند می خواهند درکجا و با چه اعتباری از افراد و اشخاص و همچنین ظرفیت هایی که ممکن است سبزوار را نجات دهد، آشنا شوند! به عنوان یک خبرنگار حتی نمی دانم این شرکت چگونه معرفی شد، چطور به ثبت رسید، و آیا حقیقت دارد که هیأت مدیره همان ها هستند که سیمان لار و داروسازی طاها را می گردانند؟ یا که خیر!؟ و اساسا ضرورت آن چگونه مورد نقد و بررسی قرار گرفته است!؟ کاش کسی پیدا شود و شفاف تر از گذشته با مردم حرف بزند! صرف واریز وجه چه تضمینی برای دچار نشدن به سرنوشت سهامداران سیمان، موجود است و آن را چه بانک و موسسه ای قرار است ضمانت نماید!؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما