اول آبان‌ماه؛ زمان برگزاری همایش ملّی ابوالفضل بیهقی در سبزوار

گروه اندیشه: همزمان با روز ملّی بزرگداشت بیهقی و نکوداشت این اندیشمند فرزانه، ششمین همایش ملّی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی در تاریخ اول آبان‌ماه در سبزوار برگزار می‌شود.
 
 
مهیار علوی‌مقدّم، رئیس دانشکده ادبیات و علوم‌ انسانی دانشگاه حکیم‌ سبزواری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیان اینکه ششمین همایش ملّی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی آبان ۹۵ در سبزوار برگزار خواهد شد، تصریح کرد: روز ملی ابوالفضل بیهقی در سال ۱۳۸۶ انتخاب و در شورای فرهنگ عمومی شهرستان، استان و کشور تأیید شده ولی هنوز در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تأئید نهایی نرسیده است.
 
وی با بیان اینکه یکی از علل این تائید نشدن انتخاب رویکرد و سیاست‌های متفاوت شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است، تصریح کرد: تاکنون آنچه بر عهده ما بوده و وظیفه داشته‌ایم با جان‌ودل و به نحو احسن انجام داده و پیگیری کرده‌ایم ولی تاکنون در تقویم رسمی کشور آن را ثبت نکرده‌اند.
 
رئیس دانشکده ادبیات‌ و علوم‌ انسانی دانشگاه حکیم‌ سبزواری با بیان اینکه پژوهشگران می‌توانند آثار و چکیده مقالات خودشان را در حوزه‌ «روایت و روایت‌پژوهی درتاریخ بیهقی» از طریق ایمیل alavi۲۰۰۷@yahoo.com برای دبیرخانه همایش ارسال کنند، ابراز کرد: مقالات ارسالی باید دارای ویژگی‌های خاص باشند.
 
وی با اشاره به اینکه چکیده مقاله باید با فونت BNazanin و اندازه ۱۳ شامل هدف‌ها، روش‌ها، نتایج اصلی و دستاوردها حداکثر در ۱۰ سطر و حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ واژه باشد، ابراز کرد: این چکیده مقاله دارای امتیاز خاص خود بر اساس امتیازبندی پژوهش‌های دانشگاهی و آئین‌نامه ارتقا خواهد بود که در روز بزرگداشت ابوالفضل بیهقی ارائه و گواهی آن تقدیم نویسنده خواهد شد.
 
علوی‌مقدّم همچنین با اشاره به اینکه این همایش در پایگاه ISC  ثبت و گواهی آن به پژوهشگران داده خواهد شد، بیان کرد: چکیده مقالات برگزیده این همایش در لوح فشرده منتشر و از برگزیدگان دعوت خواهد شد در روز برگزاری همایش ملی، سخنرانی پژوهشی خود را ارائه کنند.
 
رئیس دانشکده ادبیات و علوم‌ انسانی دانشگاه حکیم‌ سبزواری با اظهار اینکه به آثار ارزشمند علمی ـ پژوهشی در چارچوب محورهای جایزه‌ ویژه دوسالانه‌ فرهنگی ـ ادبی«بیهقی» جوایزی ارزنده تعلّق خواهد گرفت تصریح کرد: حداکثر زمان ارسال چکیده مقالات اوّل تیر ۱۳۹۵ اعلام شده است و زمان برگزاری همایش اول آبان سال جاری خواهد بود.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما