همزمان با 12 شعبان المعظم

اجرای «نوای سربداران» گروه داروگ در هفتصدمین سالگرد نهضت سربداران سبزوار

 همزمان با هفتصدمین سالگرد قیام سربداران، گروه موسیقی داروگ به سرپرستی حمیدرضا سیدنیا ، به اجرای برنامه هنری «نوای سربداران» می پردازد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه بر اساس برخی منابع تاریخی نخستین جرقه های قیام تاریخ ساز سربداران که منجر به تشکیل نخستین حکومت مردمی و شیعه 12 امامی در ایران شد، در روز 12 و یا 25 شعبان المعظم در روستای باشتین سبزوار زده شد و با شورشی مردمی که علیه نیروهای متجاوز مغول صورت گرفت، پس از مدتی شهر سبزوار به تصرف انقلابیون در آمد و پایتخت این حکومت تأثیرگذار در تاریخ ایران شد.
 
اگر بر اساس سال های قمری محسابه شود، روزهای دوازدهم و یا به عبارتی بیست و پنجم شعبان امسال هفتصدمین سال قیام سربداران است و گروه موسیقی داروگ که پیش از این نیز سابقه اجراهای فاخری در برخی مناسبت های مهم کشور و سبزوار را داشته است، این بار نوای سربداران را به مدت 10 شب اجرا خواهد کرد.
 
داروگ در حال حاضر یکی از پویاترین گروه های موسیقی سبزوار است که همه ساله تعداد زیادی هنرجوی خانم و آقا در رده های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال را آموزش می دهد، پیش از این نیز اجراهایی دیگری در بزرگداشت فردوسی با عنوان «رزم رستم و سهراب در آوا و نما» ،«حافظانه» «مولوی»، «ابوالفضل بیهقی» و «حکیم سبزواری» داشته است.
 
این بار نیز احتمالا شهروندان هنردوست سبزواری «نوای سربداران» در هفتصدمین سال این قیام تاریخ ساز، شاهد یکی از بهترین اجراهای گروه داروگ به مدت 10 شب بین 29 اردیبهشت تا 7 خرداد 95 خواهند بود.
 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

گزارشی از مراسم جشن امضا و رونمایی از آلبوم اسب و آتش آرش کامور در سبزوار

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما