مشاور فرهنگی و هنری رئیس شورای شهر سبزوار:

فضای شهر سبزوار رنگ و بوی ایثار می گیرد

سبزوار نیوز/ مشاور فرهنگی و هنری رئیس شورای شهر سبزوار گفت: در صورتی که فضای شهر رنگ و بوی ایثاربگیرد و شهروندان بیش از آنچه که در حال حاضر با شهیدان آشنا هستند الفت بگیرند، قطعا شهیدان بهترین الگو برای شهروندان و افراد جامعه می شوند.
 
ابوالفضل عصارزاده در گفتگو با سبزوار نیوز، با تاکید بر اینکه فضای شهری باید به گونه ای باشد که ایثار و فداکاری شهدا را بیان کند افزود:خانواده وفرزندان شهدا و ایثارگران نباید فراموش شوند و پس از آن اهداف آرمان شهدا از هر چیز دیگری مهمتر است.
 
وی گفت:همه جامعه با مشکل کنار رفتن ارزشها مواجه است اما با تلاشهای مداوم و ایجا فضایی مناسب و خوشایند که بتوان داشته هایمان را معرفی بکند و ارزشها را بیان کند می توان با این مشکل مقابله کرد.
 
مشاور ریس شورای شهر سبزوار با تاکید بر استعداد و توانایی ویژه فرزندان شهدا گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود که این قشر بتوانند از امکانات موجود شهری  بهترین استفاده را ببرند و باید کمیته های علمی، فرهنگی،مددکاری و ...برای ایثارگران تشکیل شود.
 
این فرزند شهید ادامه داد: اینکه تنها اکتفاء کردن به سبک نامی از شهدا در معابر و کوچه ها رشادت های این گروه را نمی توان بیان کرد، گفت:لازم است در کنار نام شهدا گوشه ای از زندگی نامه و حتی از رشادتهای آنان در طول دوران جنگ نوشته شود تا شهروندان آشنایی بیشتری با این افراد پیدا کنند چرا که صرف یک نام نمی تواند گویای همه آن چه هست باشد.
 
وی افزود:شهدا جزء افرادی هستند که همه این امنیت کنونی را مدیون یکایک آنها هستیم و باید برای ادای دین به بهترین شکل ممکن در معرفی آنها و ایجاد امکانات برای بازمندگان آنها تمام تلاش خود را بکار بریم.
 
عصارزاده با تاکید بر اینکه امسال  شورای شهر برای بر طرف کردن کمبودهای گلستان شهدا در شهر اقدامات متفاوتی را در دستور کار  دارد یادآور شد: دستگاهای دیگری برای حل برخی از این مشکلات مانند باغ موزه دفاع مقدس ،حسینیه شهدا باید به میدان بیایند تا مشکلات سریعتر برطرف شوند.
 
مشاور رئیس شورای شهر  گفت: سبزوار بزرگ جز کلان شهرهای استان خراسان رضوی است که بیشترین تعداد شهید را دارد اما متاسفانه برخی از این مسئله قافل هستند.
 
وی افزود: شورای شهر سبزوار در انجام پروژهای متعددی با همکاری بنیاد شهید  برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش زیادی انجام داده است برگزاری یادواره شهدا اقدام ارزنده ای است با این وجود نباید تنها به این برنامه ها اکتفا کرد چرا که گویای کل ماجرا نیست.
 
وی در پایان گفت:: تابلوهای فرسوده ای که به نام شهدا مزین شده اند باید نوسازی شده و در تمام مناطق شهری به بهترین شکل نصب شوند تا یاد و خاطره آنان برای عابرین و مردم محلات برای مدتها و سالها زنده بماند. 
     
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 

       
نظرت را بنویس
comments

حسين آقاي عصارزاده اگر واقعا مي خواهيد براي شهدا کار ماندگاري بکنيد کمک و حمايت کنيد که کتابخانه جنگ شهرستان سبزوار راه اندازي و فعال شود. سبزوار 30 هزار دانشجو دارد اين کتابخانه مي تواند خدمات زيادي به مردم و دانشجويان بدهد. کتابخانه جنگ وعده اي است که مسئولان از جمله خود اقاي کرامت رئيسي که شما مشاورش هستي و آقاي ارغياني رئيس کميسيون ايثارگران شورا و ديگران دادند. چند سال از آن وعده مي گذرد اما از کتابخانه خبري نشد. حمايت کنيد که لااقل اين کتابخانه فعال شود. اگر بتوانيد اين کار را بکنيد همين يک کار براي کل دوره مشاوره شما کافي است. کار ماندگاري است که هر چه هزينه کنيد گم نمي شود.

چشم بزرگوار

سلام جناب مشاور مثل اين که تازه از خواب بيدار شدند و دست کم 20 -30 سال عقبند. آقاي مشاور مي خواهد به دهه 60 برگردد و در و ديوار شهر را از عکس و پوستر و تابلو شهدا پر کند. تقليد يک کار تکراري و کليشه اي دهه شصت. پر کردن در و ديوار شهر از عکس و پوستر چه فايده اي دارد که يک هفته بعد همه عکس ها و پوستر ها و تابلوها از بين رفته است. جناب مشاور اگر واقعا مي خواهد براي شهدا کار ماندگاري بکند حمايت کند تا چهار تا کتاب براي شهدا نوشته شود حمايت کند چهار تا فيلم و مستند براي شهدا ساخته شود. حمايت کند کتاب نقش رزمندگان و يگان هاي سبزوار در جنگ نوشته و ثبت شود. خيلي از شهرها تا حالا چند کتاب درباره نقش و عملکرد رزمندگان و يگان هاي شهرشان در مقاطع مختلف جنگ نوشتند و چاپ شده است و يا مستند و فيلم ساختند. تا ببينيم شما چه مي کنند...

سلام واحترام'سپاس ازانتقادشمابزرگوار... اتفاقا دراولین روزهای ورود بنده درشورا ،درکمیسیون فرهنگی' مصوب ،به چهار کتاب در راستای دفاع مقدس،مفاخر و... شد وانشاالله به زودی چاپ وانتشارمیشود ودراختیار مردم فهیم سبزواربزرگ ،استان وکل کشور قرارخواهدگرفت. وبنده خیلی خوشحال میشوم که دراین زمینه بنده را کمک کنید وراهکارهای مناسب وخوب را به من حقیر انتقال دهید تابتوانیم شهر را شهدایی کنیم. یاعلی

فرزند ایثارگر

از طلا گشتن پشیمان گشته ایم,,,مرحمت فرموده مارا مس کنید

باعث افتخار فرزندان شاهد آفرین جناب عصارزاده

ابوالفضل جان مسولین که شهدا وایثارگران را فراموش کردن،بازم مگه خودفرزندان شاهد به فکر هم باشن ممنون ازهرکسی که شمارا مشاورشوراگذاشت. دست مریزاد به شما

زنده باد فرزندان شاهد وایثارگر

سلام ودروود برابوالفضل عصارزاده.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما