در گفتگو با مهرداد ابراهیم پور کارشناس پژوهش و تحقیقات آموزش و پرورش:

آشنایی با اهداف و ساختار نخستین پژوهشکده معلم خراسان رضوی در سبزوار

روز شنبه گذشته برای حوزه آموزش و پرورش سبزوار روز پر خبر و مهمی بود که با حضور شماری از مسئولان استانی و شهرستانی چند پروژه آموزشی، فرهنگی و عمرانی این آموزش و پرورش شهرستان به بهره برداری رسید.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه یکی از این پروژه ها، پژوهشکده معلم بود که به گفته مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نوع خود در سطح استان اولین مورد محسوب می شود زیرا پژوهشکده عباس زادگان مشهد، در اصل یک پژوهشسرای دانش آموزی است و از این نظر با پژوشکده معلم سبزوار که فقط مخصوص معلمان و دانشجو معلمان است، تفاوت دارد.
 
در همین راستا مهرداد ابراهیم پور کارشناس پژوهش و تحقیقات آموزش و پرورش سبزوار اطلاعات کامل این پروژه علمی و فرهنگی تازه افتتاح شده را به شرح زیر در اختیار مجله اینترنتی اسرارنامه قرار داده است:
 
پژوهشکده معلم با طرح ایده وپیگیری حوزه معاونت پژوهش وبرنامه ریزی نیروی انسانی اداره آموزش وپرورش شهرستان سبزوار در سال  93 شکل گرفت.
 
بعداز کش وقوس های فراوان برای مکان مناسب جهت ایجاد این مرکز نهایتا بخشی از خوابگاه دبیرستان نمونه باقرالعلوم برای این مهم در نظر گرفته شد. وبعد از آن تجهیز پژوهشکده و تبدیل آن به یک مکان علمی پژوهشی آغاز شد. ودراین بین نزدیک به 800 میلیون ریال از طریق خیرین هزینه گردید. بعد از آن تعداد 2500 جلد کتاب از طریق مجمع خیرین تهران و1000 جلد نیز از کتابخانه دبیرستان اسرار به پژوهشکده اهدا شد.
 
این مرکز به گفته آقای دکترحسینی مدیرکل آموزش وپرورش استان خراسان رضوی درنوع خود درسطح استان های خراسان رضوی اولین میباشد. زیرا پژوهشکده عباس زادگان در مشهد نیز دراصل پژوهش سرای دانش آموزی می باشد.درحالیکه پژوهشکده معلم فقط مخصوص استفاده معلمان ودانشجو معلمان می باشد.
 
این مرکز دارای 20 دستگاه کامپیوتر مجهز به اینترنت پرسرعت وکتابخانه جهت استفاده عزیزان فرهنگی می باشد.که در دونوبت صبح وعصر پذیرای این عزیزان می باشد.
 
اهداف
-توسعه وگسترش پژوهش درزمینه های مرتبط با آموزش وپرورش
-زمینه سازی مناسب برای ارتقای فعالیت های پژوهشی مرتبط
وظایف وفعالیت ها
-تصویب طرح ها وبرنامه های پژوهشی(درمحدوده ضوابط ومقررات)
-نظارت برکیفیت وحسن اجرای طرح های پژوهشی
-بررسی نیازهای تجهیزاتی،انتشاراتی وپژوهشی
-ارزیابی نتایج فعالیت های پژوهشی
-فرهنگ سازی وتقویت تفکرپژوهشی بابرگزاری کارگاههای علمی-پژوهشی
-برگزاری جلسات علمی-پژوهشی درمحل پژوهشکده
-ایجاد ارتباط مطلوب وهماهنگ با نیروهای ذیصلاح،متخصص، ومبتکردرمراکزعلمی-پژوهشی (شهرستان وکشور)درجهت تعامل وتبادل علمی-پژوهشی
-ارائه خدمات مشاوره ای وانجام کارپژوهشی برای نهادهای مختلف(درچارچوب قواعد ودرقالب تنظیم تفاهم نامه)
-ساماندهی گروههای علمی-پژوهشی وتخصصی کردن پژوهش درقالب شکل گیری گروههای پژوهشی
-برگزاری آزمون های مجازی ودوره های بازآموزی محدود
 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

هشت پروژه آموزش و پرورش سبزوار امروز بهره برداری شد + معرفی پروژه ها 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما