اظهارات رضا کیانیان درباره پدر سبزواری تئاتر خراسان: دکتر لطفی ستاره ستاره درخشان این عرصه است

رضا کیانیان از بازیگران توانمند سینما، تلویزیون و تئاتر ایران ، به تازگی طی مراسمی که برای بزرگداشتش در مشهد برگزار شده است، به صورت ویژه ای از زحمات دکتر محمدعلی لطفی مقدم که از پیشکسوتان برجسته تئاتر خراسان،  قدردانی کرد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، دکتر محمدعلی لطفی مقدم که به عنوان پدر تئاتر خراسان(منبع) نیز شهرت یافته است، از شهروندان فرهیخته سبزواری است که هرچند سال های زیادی است که در مشهد سکونت دارد، اما ارتباط و علاقه خود را با سبزوار و سبزواری ها حفظ کرده و هم اکنون یکی از اعضای هیأت موسس و هیأت مدیره موسسه خیریه سبزواری های مقیم مشهد است.(منبع)
 
لطفی مقدم خود قبلا در مصاحبه ای اعلام کرده است، الفبای تئاتر را در سبزوار و از یکی دیگر از هنرمندان پیشکسوت حوزه نمایش این شهر، آقای حسن صفی آبادی آموخته است. اما اینک این هنرمند سبزواری به جایگاهی رسیده است که رضا کیانیان از مشهورترین و توانمندترین بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون ایران با چنین احترامی از دکتر لطفی مقدم یاد می کند.
 
اسرارنامه در ادامه متن کامل خبر ایسنا، از مراسم بزرگداشت رضا کیانیان و اظهارات خود او دراین مراسم را منتشر می کند:
 
بغض رضا کیانیان در شب‌ بزرگداشتش
 
رضا کیانیان در مراسم بزرگداشتش در مشهد گفت: امشب چند بار در این سالن بغض کردم.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه خراسان، این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در آیین اردیبهشت تئاتر خراسان رضوی در محل سالن اصلی تئاترشهر مشهد اظهار کرد: حدود 50 سال پیش پسری در مشهد وقتی سوم دبیرستان بود،‌ به دلیل آنکه به بازیگری علاقه‌ داشت از برادرش خواهش کرد تا او را به گروهش ببرد، اما برادر قبول نکرد تا نگویند پارتی‌بازی کرده است.
 
او افزود: آن پسر سال‌ها تلاش کرد و همه کار کرد اما به صحنه راهش ندادند و بعد از سال‌ها برادرش به او گفت بیا و بازی کن و نقش من این بود که به صحنه بیایم، به امام‌زاده سلام بدهم و از صحنه خارج شوم، اما برای همان نقش تلاش کردم که البته در همان شب اول توقیف شد.
 
کیانیان خاطرنشان کرد: با این حال از همان اول به همه می‌گفتم که خودم را ثابت خواهم کرد و رفته رفته کارم در تئاتر و نیز نقشم بیشتر شد. ما در تئاتر زحمت کشیدیم و امشب چند بار در این سالن بغض کردم چون فکر نمی‌کردم که یک روز در مشهد همه هنرمندان دور هم جمع شوند و مردم و مسئولان بیایند و برای من بزرگداشت بگیرند. من این جایزه و بزرگداشت را تقدیم می‌کنم به تمام هنرمندان تئاتر مشهد که پرچم تئاتر خراسان را بالا نگه‌ داشته‌اند. آماری که از تئاتر مشهد شنیدم نشان می‌دهد که همچنان مثل روزهای قبل از انقلاب پرچم تئاتر مشهد بالاست و بعد از تهران دومین قطب تئاتر ایران است.
 
او همچنین گفت: در مشهد شخصیتی وجود دارد به نام دکتر محمدرضا لطفی که در زمان آغاز به کار ما در تئاتر، مسئول تئاتر خراسان شد. او فرشته بود و به معنی واقعی کلمه مسئول بود و مسئول کسی است که بداند وقتی مسئول می‌شود از صدقه سر هنرمندان است.مثلا وزیر ارشاد برای آن وزیر ارشاد می‌شود که از هنرمندان حمایت کند نه اینکه برای آنان فخر بفروشد.
 
کیانیان در پایان با اشاره به اینکه مسئولان زیادی به تئاتر آمدند اما دکتر لطفی ستاره درخشان این عرصه است بیان کرد: از تمام مسئولان تئاتر و هنرمندانی که در این مراسم حضور پیدا کردند و از من که امروز در 65 سالگی هستم تجلیل کردند، تشکر می‌کنم.
 
منبع: ایسنا
 
گفتنی است نام و معرفی دکتر محمدعلی لطفی مقدم در فهرست هنرمندان سبزواربزرگ که توسط مجله اینترنتی اسرارنامه در حال گردآوری است، درج شده است:
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما