از نظر علمی،

آیا دانشگاه حکیم سبزواری در ردیف 25 دانشگاه برتر ایران قرار می گیرد؟

 دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دومین دانشگاه بزرگ و معتبر علمی در شمال شرق کشور، طی ماه های اخیر با خبرهای بیشتری از دستاوردها و فعالیت های علمی و پژوهشی اساتید و اعضای هیئت علمی و برخی دانشجویان این دانشگاه در رسانه ها مطرح می شود.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، انتشار چندین خبر مربوط به چاپ مقالات اساتید این دانشگاه در نشریات معتبر علمی جهان، حضور و ارائه سخنرانی اساتید در همایش های علمی جهان، برخی اختراعات و یا پژوهش های جالب توجه و نیز برگزاری برخی همایش ها و نشست های علمی و تخصصی در حوزه های علمی از جمله مواردی است که نشان می دهد، دانشگاه حکیم سبزواری در مدت های اخیر در راستای تثبیت جایگاه علمی خود در شمال شرق کشور گام های موثری برداشته است.
 
حالا این اتفاقات یا در اثر تغییر بعضی رویکردها در دوران مدیریت جدید دانشگاه حکیم سبزواری رخ داده و یا به خاطر فعالیت قوی تر روابط عمومی و وبسایت دانشگاه است که این گونه خبرها بیشتر رسانه ای می شود.
 
هرچند دامنه انتشار اخبار مهم علمی و فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری هنوز بیشتر در سطح رسانه های محلی سبزوار است و امید می رود در آینده هرچه بیشتر خبرهای مهم دانشگاه در خبرگزاری ها و رسانه های ملی و فراملی نیز نشر پیدا کند.
 
گفتنی است دکتر جواد حدادنیا رئیس دانشگاه حکیم سبزواری اخیراً در یک محفل دانشگاهی اعلام کرده است: چشم انداز کلی و هدف دانشگاه حکیم سبزواری در برنامه راهبردی ۵ساله، قرار گرفتن در بین ۲۵ دانشگاه برتر کشور است.(منبع)
 
بنابراین اگر چنین هدفی مد نظر مدیران دومین دانشگاه شمال شرق کشور است، هم باید تشویق و ترغیب فعالیت های علمی و پژوهشی دانشجویان و اساتید این دانشگاه را به خوبی مد نظر قرار دهند و هم باید در زمینه اطلاع رسانی رویدادها و دستاوردهای علمی دانشگاه در سه سطح رسانه های محلی، ملی و بین المللی که هریک اهمیت و ضرورت خاص خود را دارند، بکوشند.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
 

 

 
نظرت را بنویس
comments

علی اصغری

کمپین اعتراضی دانشجویان حکیم برای حل مشکلات صنفی دانشگاه اگه امکان داره لطف کنین خبر ما رو کارکنین و بذارین.ممنون http://yon.ir/uugA

سلام حسين براي من هم اين پيام آمده است. رتبه هاي دانشگاه هاي سبزوار در سطح جهاني اين بود: - دانشگاه حکيم سبزواري 3816 - دانشگاه علوم پزشکي 7093 - دانشگاه آزاد اسلامي 7280 بر اساس رتبه بندي پايگاه استنادي جهان اسلام هم رتبه دانشگاه هاي سبزوار در سطح ملي هم به اين شرح است: - دانشگاه حکيم؛ بدون امتياز 41 - دانشگاه علوم پزشکي؛ 57 يا 59 جزو دانشگاه هاي تيپ 3 علوم پزشکي - دانشگاه آزاد 91 اين است جايگاه علمي و واقعي دانشگاه هاي شهرستان.

فک نمیکنم برسه به اون نهایتش زیر پنجاه بشه:-)

حسن ما هم اميدواريم؛ دوستان پيام فرستاده بودند که دانشگاه حکيم رتبه 3816 را در بين دانشگاه هاي جهان دارد. اين رتبه خيلي زياده بنابراين دانشگاه حکيم خيلي خيلي بايد کار کند تا رتبه اش را در جهان و در سطح ملي ارتقا دهد. دانشگاه حکيم تا حالا فقط از نظر کمي رشد کرده اما از نظر علمي و پژوهشي وضع و جايگاه خوبي حتي در سطح ملي ندارد. اميداريم اين هدف محقق شود.

دامنه اخبار دانشگاه تنها محدود به رسانه های سبزوار نیست لطفا اخبار دانشگاه حکیم را در سایت اصلی وزارت علوم http://www.msrt.ir که هر هفته بیش از چهار خبر تولیدی منعکس می شود،خبرگزاری دانشجو که تنها از آخر فروردین ماه تا اول خرداد ماه بیش از چهل خبر از دانشگاه را پوشش داده ، سایت خبری معاونت فرهنگی وزارت علوم http://cna.msrt.ir/ که همواره بیشترین اخبار دریافتی از دانشگاه های شهرستان را دانشگاه حکیم به خود اختصاص داده است،خبرگزاری تسنیم ،ایکنا، ایرنا و روزنامه خراسان دنبال کنید. این که تنها محدود به شهرستان می باشد زیاد منصفانه نیست.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما