جشنواره ملی داستان نویسی رضوی در سبزوار برگزار خواهد شد.


دارالمومنین سبزوار به زودی شاهد برگزاری جشنواره ملی ادبیات داستانی رضوی خواهد بود.
سبزوار در حالی میزبان برگزاری این جشنواره خواهد بود ، که می توان این شهر را مهد ادبیات فارسی به ویژه در زمینه داستان نویسی دانست.
ظهور شخصیت هایی چون ، خواجه ابوالفضل بیهقی نویسنده تاریخ گرانسنگ بیهقی معروف به شاهنامه نثر فارسی ، استاد محمود دولت آبادی نویسنده کلیدر بزرگ ترین رمان زبان و ادبیات فارسی ، ملاحسین واعظ کاشفی نویسنده کتاب مشهور روضه الشهدا و بنیانگذار روضه خوانی فارسی در ایران ، ابوالحسن زید بیهقی نویسنده کتاب ارزشمند تاریخ بیهق ، دکتر علی شریعتی نویسنده توانمند معاصر با کتاب های محبوبی نظیر کویر و ... از خاک این ناحیه ، ما را به این نتیجه می رساند که بی شک باید سبزوار را یکی مهدهای اصلی رشد و شکوفایی زبان و ادبیات فارسی بدانیم.
اینک دانشگاه حکیم سبزواری که همواره پیشرو انجام بسیاری از برنامه ها و حرکت های موثر فرهنگی در غرب خراسان بوده است ، اجرای این جشنواره را نیز برعهده گرفته تا نشان دهد ، مسائل و مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور در مقطع کنونی ، بر روند فعالیت های فرهنگی و هنری در شهر تاریخی سبزوار تأثیر چندان زیادی را بر جای نمی گذارند.
مجله اینترنتی سبزواری ها که یکی از رسانه های تازه تأسیس غرب خراسان رضوی است ، در روزهای گذشته خبر برگزاری جشنواره ادبیات داستانی در سبزوار را چنین توضیح داده است :


برگزاری جشنواره ادبیات داستانی رضوی ، افتخاری دیگر برای دیار سربداران

دانشگاه‌ که مهد دانش، فرهنگ و خاستگاه اندیشه‌های والای دانشجویی است، می‌‌تواند با رویکردی دانشگاهی و اندیشه محور ،‌گامهای بلندی را برای توسعه فرهنگی و معرفی هر چه بهتر فرهنگ اسلامی‌و ایرانی بردارد، بی گمان اجرای طرح‌های بزرگ فرهنگی و هنری با ارزشمند دینی و فرهنگی و اجتماعی، در تعالی فرهنگی دانشجو و دانشگاه کمک شایانی نماید.
اشاعه فرهنگ رضوی و اگاهی هرچه بهتر و عمیق تر جوانان و دانشگاهیان از مبانی فرهنگی اسلام و آموزه های دینی و فرهنگی امامان معصوم، باتوجه به تاثیر شگرف زبان هنر در انتقال این مفاهیم و آموزه‌ها و به خصوص هنر که با جذابیت و زیبائی درونی، نقش کلیدی در تبیین فرهنگ داشته و دارد، اهمیت وافری داشته و ضرورت برگزاری جشنواره ادبیات داستانی دانشگاهیان رضوی را دوچندان می‌نماید.
از اینرو دانشگاه حکیم سبزواری جشنواره ملی دانشگاهی مزبور را با مساعدت دبیرخانه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری برگزار خواهد نمود.
جشنواره ادبیات داستانی رضوی دانشگاهیان سراسر کشور در چهار بخش زیر برگزار می‌گردد

    رمان نویسی رضوی
     داستان بلند رضوی
    داستان کوتاه رضوی
    داستان کوتاهِ کوتاه رضوی

شرکت کنندگان در جشنواره : دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های سراسر کشور

 ثبت نام و اعلام آمادگی و ارسال چکیده

متون ادبی: تا ۵ اسفند ماه ۱۳۹۱
اعلام نتایج بازخوانی متون ادبی: ۲۵ اسفند ۱۳۹۱
ارسال کامل متون برگزیده ادب: تا ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲
اعلام نتایج نهایی: تا ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲
پذیرش برترین آثار و برگزاری جشنواره: هفته اول خرداد ماه ۱۳۹۲

 در دانشگاه حکیم سبزواری (تربیت معلم سبزوار)
دانشکده ادبیات و علوم انسانی
امور فرهنگی و فوق برنامه دبیرخانه جشنواره ادبیات داستانی رضوی

*:با سپاس از سرکار خانم شریف نیا ( مسئول دبیرخانه جشنواره) جهت تنظیم و ارسال مطلب

منبع : مجله اینترنتی سبزواری ها


کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
ابوالفضل بیهقی پدر داستان نویسی فارسی محسوب می شود.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما