تذکر کتبی نماینده سبزوار به چیت چیان وزیر نیرو: با وجود شرکت جمکوی سبزوار، وزارت نیرو الکتروموتورهای خارجی می خرد

قرارداد وزارت نیرو با شرکت‌های خارجی برای تامین الکتروموتور در پروژه‌های آبرسانی
 
نماینده سبزوار در مجلس به دلیل قرارداد وزارت نیرو با شرکت‌های خارجی برای تامین الکتروموتورهای مورد نیاز در پروژه‌های آبرسانی در صورت وجود تولیدات داخلی با کیفیت‌تر، به چیت‌چیان تذکر داد.
 
حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از تذکر کتبی خود به حمید چیت‌چیان وزیر نیرو خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه علیرغم تاکید مقام معظم رهبری بر تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی، وزارت نیرو برای اجرای چند پروژه آبرسانی خود علیرغم وجود تولیدات داخلی، الکتروموتورهایی با مارک‌های خارجی خریداری کرده است.
 
وی برهمین اساس ادامه داد: پروژه آبرسانی از خلیج فارس به مرکز ایران به حدود 400 دستگاه الکتروموتور با 5 هزار مگاوات نیاز دارد که وزارت نیرو برای خرید الکتروموتورهای مورد نیاز از برندهای اروپایی خریداری کرده و مارک و برند خارجی را در مناقصه شرکت داده است در حالی که شرکت "جمکوی سبزوار" الکتروموتورهایی با سرعت و توان بالاتری تولید می‌کند.
 
این نماینده مجلس افزود: در پروژه آبرسانی آذربایجان شرقی به نام دشت یکانات نیز حدود 70 الکتروموتور با توان 1200 کیلووات نیاز است که در حال حاضر برای خرید این الکتروموتورها با مارک خارجی مذاکره صورت می‌گیرد همچنین الکتروموتورهای مورد نیاز پروژه آبرسانی استان سیستان و بلوچستان، از شرکت‌ خارجی با مارک مندذ و الکتروموتورهای پروژه آبرسانی اهواز نیز از یک شرکت کره‌ای خریداری شده است.
 
مقصودی خاطرنشان کرد: این موارد و ده‌ها مورد دیگر درحالی است که مدیران مربوطه حاضر به بازدید از صنایع داخلی و توانمندی‌های آن نشدند اما برخی کشورهای آسیای میانه از جمله ترکمنستان در آبرسانی کلان خود با شرکت جمکو قرارداد دارد و الکتروموتورهای خود را از این شرکت خریداری می‌کند. همچنین شرکت پیمانکاری طرف وزارت نیرو در آلمان دفتر دارد و از طریق این دفتر رابط، اجناس خارجی وارد می‌کند.
 
وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در صورتی که وزرات نیرو برای تامین نیاز خود به الکتروموتور با شرکت ایرانی قرارداد ببندد، حدود 300 نفر به مدت سه سال مشغول کار خواهند شد.
 
نماینده مردم سبزوار در پایان سخنان خود گفت: با توجه به لزوم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و مجلس برای حمایت از تولیدات داخلی، اگر وزیر نیرو در باره این موارد پاسخ منطقی ارائه نکند، برای نمایندگان مجلس راهی جز استیضاح وزیر باقی نخواهد ماند.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
نظرت را بنویس
comments

سازندگی ادامه دارد

مردعمل یعنی حسین مقصودی.

زنده باد ... مقصود تویی ..

مجتبی

چرا دوستان نام جوین را حذف و اسم سبزوار را قرار میدهند جمکوی جوین

نفس کار حسین مقصودی مهم است. خوب شد شما یک نماینده ،از خطه ی جوین وترک نشین دارید . تا الان متوجه این مسئله نشوده بود یا خودش و به خواب زده بودن؟

سلام لطفا تفرقه نندازین... جوین وسبزوارو .. نمایندش تومجلس یکی هست
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما