رشد 94 درصدی پروازهای فرودگاه سبزوار در دوماهه نخست سال 95

عملکرد فرودگاه سبزوار در دو ماهه نخست سال 95 نسبت به دو ماهه نخست سال 94، در هر سه شاخص تعداد پروازها، تعداد مسافران و میزان بار جابه جا شد، به ترتیب 94 درصد (پرواز)، 43درصد(مسافر) و 82 درصد(بار) رشد را نشان می دهد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه تنها فرودگاه نیمه غربی استان پهناور خراسان رضوی در دو ماهه فروردین و اردیبهشت 95 با انجام مجموعاً 70 پرواز رفت و برگشت در مسیر هوایی تهران، 4174 نفر مسافر را به همراه 36085 کیلوگرم بار جابه جا کرده است؛ در حالی که در مدت مشابه سال گذشته مجموعاً با 36 پرواز در مسیر هوایی تهران، 2911 نفر مسافر را به همراه 19842کیلوگرم بار جابه جا کرده بود.
 
فرودگاه سبزوار در نیمه نخست سال 94 یکی از بد ترین دوره های کاری خود را سپری کرد به طوری که حتی در مرداد ماه سال گذشته به طور کل پروازهای این فرودگاه تعطیل شد و آمار آن به صفر رسید.
اما از اواخر شهریور 94 با برقراری پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان که در حال حاضر یکی از شرکت های خوشنام هواپیمایی در ایران است و کیفیت مناسبی در خدمات خود دارد دوباره فعالیت های فرودگاه سبزوار از سر گرفته شد و این روند با افزوده شدن پروازهای شرکت آسمان نیز ادامه پیدا کرد.
 
اینک با برقراری پروازهای برنامه ای در 4 روز از هفته از طریق فرودگاه سبزوار، در صورتی که استقبال مناسبی از سوی مردم غرب خراسان رضوی صورت پذیرد تا انجام پروازهای بیشتر برای شرکت های هواپیمایی بخش خصوصی سود کافی را داشته باشد، این فرودگاه خواهد توانست هم تعداد پروازها و هم تعداد مسیرهای پروازی خود را افزایش دهد.
 
علاوه بر تهران، مقاصد دیگری مانند شیراز، کیش، کرمان، تبریز ، یزد و اصفهان در داخل ایران و مقاصدی نظیر عتبات عالیات در کشور عراق و برخی کشورهای همسایه احتمالا مسیرهای پروازی مناسبی برای برقراری پل هوایی از تنها فرودگاه نیمه غربی خراسان رضوی (سبزوار، بردسکن، کاشمر، نیشابور، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و خلیل آباد) با جمعیت تقریبی یک و نیم میلیون نفر هستند.
 
فرودگاه ها زیرساخت های مهم توسعه اقتصادی در هر منطقه هستند و به خصوص در حوزه گردشگری ، جابه جایی بیماران اورژانسی، حمل و نقل برخی کالاهای حساس و ... نقش مهمی ایفا می کنند.
 
در حال حاضر در استان بزرگ و پرجمعیت خراسان رضوی تنها دو فرودگاه در شهرهای مشهد و سبزوار فعالیت دارند.
 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نخستین پروازهای خارجی فرودگاه بجنورد برقرار می شود

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما