تذکری در باب عادت بد بالای سن رفتن مسئولین

مگر مردم فرماندار خون شان کم شده است!؟/ حاج کاظم بالای سن چه می کردید؟

چند روز پس از برگزاری مراسم خاکسپاری استاد حمید سبزواری به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی سال 95 در سبزوار ، هنوز بعضی حرف و حدیث ها پیرامون عملکرد ضعیف مدیران شهرستان در برگزاری این برنامه از نحوه انتخاب مکان گرفته تا جزئیات اجرای مراسم ادامه دارد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه به هرحال استاد حمید سبزواری به عنوان پدر شعر انقلاب برخلاف آنچه عده ای به خاطر گرفتار شدن در تفکرات جناحی و یا کوتاه فکری و یک جانبه نگری هرگز نخواستند بپذیرند، یکی از بزرگترین مشاهیر سبزوار در قرن اخیر بود و بنابراین هم مراسم تشییع و تدفین و هم محل خاکسپاری پیکر ایشان می بایست با برنامه ریزی و دوراندیشی و تصمیم گیری ای در سطح ملی انجام می شد که متاسفانه هیچ یک از این الزامات، از سوی مدیران شهرستان خواسته یا ناخواسته درک نشد و تحقق نیافت، هرچند مردم به نوبه خود سنگ تمام گذاشتند و با حضور پرشورشان اجازه ندادند که خلاء های مدیریت ضعیف مسئولان زیاد به چشم بیاید، اما بدون شک پس از این رویداد در کارنامه مدیریتی مسئولان کنونی سبزوار نمرات منفی درشتی ثبت شده است.
 
در همین رابطه دقایقی قبل پایگاه خبری تحلیلی سلام سربدار اقدام به انتشار مطلبی انتقادی پیرامون نحوه مدیریت مراسم تشییع جنازه استاد سبزواری و چندین اشتباه فاحش مسئولان سبزوار از جمله فرماندار، نمایندگان، بعضی از اعضای شورای شهر، شهردارو ... در این مراسم پرداخته است که نکات قابل تأملی است.
 
اسرارنامه در ادامه با تأکید بر اینکه بازنشر این مطلب انتقادی به معنای موافقت تحریریه این مجله با همه دیدگاه های مطرح شده در آن نیست، به انتشار این مطلب می پردازد:
 
 
مگر مردم فرماندار خون شان کم شده است!؟/ حاج کاظم  بالای سن چه می کردید؟
 
به گزارش سلام سربدار، مراسم تشییع و تدفین حمید سبزواری برگزار شد و تمام شد. مردم خوب آمده بودند و قدرشناسی‌شان را باز هم نشان دادند. جدا از تزلزل در تصمیم گیری مسئولین برای تدفین و نداشتن برنامه برای روز تشییع(که اگر نبودند نیروهای مردمی مشخص نبود روز تشییع چه آبروریزی می شد) حضور مردم همه عیب ها را پوشانده بود و در کل آنچه از مراسم تشییع و تدفین در رسانه ها منعکس شد برآیند خوبی بود.
 
اما آنچه در روز تشییع خیلی در ذوق می زد و باعث شکایت و ناراحتی مردم شده بود مراسم میدان کارگر بود که دولتی و مسئولینی بودن این سن و حرف های تشریفاتی و الکی که از حضار روی این سن پخش می شد سبب شد که همان اول مراسم، تعدادی زیادی از مردم مراسم را ترک کنند. اما جدا از حرف های که از بالای این سن به گوش مردم رسید آنچه باز بیشتر با روح آدم باز می کرد ترافیک شدید مسئولین بر روی سن بود. این ترافیک به حدی بود که حتی سن، شکسته شده بود و اگر برنامه چند دقیقه ای دیگری ادامه پیدا می کرد با ریزش مسئولین روبه رو بودیم. چون هیچ کدام شان هم برای رقابت در جلو چشم بودن انصراف نمی دادند می خواستند تا آخرین لحظه برنامه خود را نشان دهند حتی اگر به قیمت متلاشی شدن سن باشد.
 
نمی دانم در مراسمی چون تشییع استاد حمید سبزواری که تبلور یک شاعر مردمی است و هیچ سمت دولتی هم در طول این سال ها نداشته است چرا باید حضور دولتی ها اینقدر پررنگ باشد؟ اصلا رفتن مسئولین بالای سن برای چیست؟ آقای فرماندار که بحساب گرداننده اصلی این مراسم است روی سن چه می کند؟ مگر نه این که باید برنامه ها را تا آخرین لحظه نظارت و مدیریت بکند پس بالای سن چه می کند؟‌
 
آقای فرماندار، جناب مهندس برادران فکر کرده اید که مردم، فرماندار خون شان کم شده که باید با زبان
البته این حضور تاثیر شگرف دیگری هم در مراسم داشت که شاید برای اولین بار در سبزوار اتفاق افتاد که متاسفانه رسانه ها آن طور که باید این اتفاق را رسانه ای نکردند. آن هم اجرای گروه سرود در پایین سن و همزمان حضور مسئولین بالای سن بود.
 
 
روزه یک ساعت زیر آفتاب شما را ببینند؟ شما که اصلا برنامه ای برای سخنرانی نداشتید چرا بالای سن رفتید؟ آیا نمی شد تا شما پایین سن می ماندید تا دیگر مسئولین هم به تبعیت از شما پایین سن قرار بگیرند و هر کس که خواست صحبتی بکند بالای سن برود؟ بفرمایید بگویید اگر بالای سن نمی بودید هم شما و هم دیگر مسئولین مربوطه و غیر مربوطه، چه خللی در برنامه بوجود می آمد؟ آقای فرماندار مردم کارمندان دولت نیستند که مجبور باشند حضور شما و دیگر دولتی ها را تحمل کنند. جای شما آن بالا نیست.
 
وقتی فرماندار بالای سن برود طبیعی است که دیگر مسئولین شهری هم تمام سعی خودشان را بکنند که در بالای سن حضور داشته باشند. آقای سبحانی شما آن بالا چه کار مهمی انجام دادید؟ از الان برای ۴ سال دیگر دارید برنامه ریزی می کنید؟ آقای مقصودی شما آن بالا چه می کردید؟ شما که مشغول چک کردن تلگرام تان بودید پایین سن هم همین کار را می توانستید انجام دهید؟ 
 
آقای شهردار شما آن بالا چه می کردید؟ شما هم یکی از مدیران اجرای آن روز مراسم بودید بهتر نبود که بالای سن نمی رفتید؟ وقتی همه شما بالای سن بودید یکی از اعضای شورای شهر را در بین مردم دیدم. پرسیدم که چرا شما آن بالا نیستید؟ جوابی داد که برای تک تک بالا سن رفته ها درس عبرت است. گفت: آن بالا تاریخ انقضا دارد ولی این پایین هیچ وقت تاریخ انقضا ندارد.
 
طبیعی است که وقتی فرماندار و نماینده ها کاری روی سن از پیش نمی برند حضور دیگر مسئولین شهری هم حکایت همون ضرب المثل بادمجان دور قاب چین است. ما که حرکت مفید و یا غیر مفیدی از این مسئولین بالای سن ندیدیم. حضوری که تنها خاصیت آن ناراحتی مردم روزه دار و قدرشناس بود. البته این حضور تاثیر شگرف دیگری هم در مراسم داشت که شاید برای اولین بار در سبزوار اتفاق افتاد که متاسفانه رسانه ها آن طور که باید این اتفاق را رسانه ای نکردند. آن هم اجرای گروه سرود در پایین سن و همزمان حضور مسئولین بالای سن بود. گروه سرود اجرا می کرد و یکی در گوش فرماندار صحبت می کرد و آن نماینده دیگر هم داشت به تلفن همراهش بازی می کرد.
 
 
آخر چطور ممکن است؟ آخر با کدام فکرتان بالای سن ایستادید؟ آخر چرا فکر می کنید که همیشه باید از بالا به مردم نگاه کنید؟ اگر موقع اجرای گروه سرود به پایین سن می آمدید چه می شد؟ اصلا چطور به خود اجازه دادید بالای سن باشید؟ اصلا فکر کرده اید که شما چکاره اید؟ مگر نه این است که امام خمینی(ره) گفت که مسئولین در جمهوری اسلامی خادمین مردم اند. کجای دنیا خادمین شان روی سرشان می ایستند؟ چه چیزی در قد و قامت رعنای تان دیده اید که فکر می کنید دیدن شما برای مردم جذابیت دارد؟
 
آقای کرامت شما چرا دیگر؟ حاج کاظم از شما بعید است. شما چرا اینقدر سنگ استاندار و معاون وزیر را روی سن به سینه می زدید؟ بر چه اساسی گفتید که استاندار محبوب؟ چرا باید جلو چند هزار آدم روزه دار که از پیر و جوان در بین شان هست بگویید برای استاندار صندلی بیاورید که خسته می شوند. چرا آن پیرزنی که در بین جمعیت به سختی در مراسم حضور پیدا کرده بود به چشم شما نمی آید؟ و اصلا چرا استاندار به چشم شما می آید؟ کارتان کجا گیر است؟ 
 
چرا وقتی اجرای گروه سرود تمام شد اصرار داشتید بگویید که استاندار و معاون وزیر راضی هستند؟ مگر آن بچه های که سه شبانه روز داشتند تلاش می کردند سرودشان برای روز تشییع آماده شود برای استاندار نخوابیده بودند؟ اصلا چرا وقتی گروه سرود می خواست اجرا کند سن را برای شان خالی نکردید؟ مگر نه این است که خود شما دو دهه گروه سرود و تئاتر داشته اید و شاگردان زیادی را تربیت کردید و خوب می دانید این حرکت چقدر دل آن بچه ها و مربی های شان و مردم را شکست؟ 
 
 
حاج کاظم اصلا خود شما آن بالا چه می کردید؟ مگر مراسم مجری نداشت؟ چرا هی در صحبت مجری می پریدید؟ در هیچ کجای ایران اینگونه نیست که میکرون دست دو نفر باشد یکی مجری باشد و یکی دیگر هی بپرد وسط اجرای مجری. هر چند که اجرای شما هم به شدت سطح برنامه را پایین آورد. شما رفته بودید که فقط سنگ استاندار را به سینه بزنید؟ حاج کاظم شما نه در دهه شصت و نه در دهه هفتاد این گونه نبودید! یک نیروی مردمی بودید و برای مردم هم کار می کردید. چه بر شما گذشته است که حاضر می شوید در بین چند هزار نفر از مردم، سنگ استاندار را به سینه بزنید؟
 
به امید آن روزی که مسئولین توجیه شوند که جای شان بالای سن نیست و سن برای اجرای برنامه است و نه برای ایستادن الکی و گرفتن عکس انتخاباتی. جا دارد از اعضای شورای شهر که بالای سن نرفتند تشکر کنیم و امیدوار باشیم این روش شان در دیگر مراسمات هم ادامه پیدا کند و دیگر مسئولین هم ازشان یاد بگیرند.
 
پی نوشت:
تاکیدی که در متن روی دولتی بودن داشته ایم به هیچ وجه به دولت حاضر برنمی گردد بلکه تبدیل به یک نوع رفتار شده است که در تمام مسئولین دولت ها از چپ و راست دیده می شود.
 
 
نظرت را بنویس
comments

رحمان

قابل توجه معاون وزیر استاندار مدیر کل آموزش و پرورش فرماندار شهردار برخی از اعضا شورا نمایندگان فرماندهی نیروی انتظامی و تمامی مسئولین بالای سن . خط و نشان یکی از اعضا شورا به آنان

واقعا خبر چرت وپرتی بود .. ومتاسفم واسه اسرارنامه که این مطالب را نشر میده. سایت سلام سربدار واسرارنامه واقعا نگاه بچه گانه ای به این مراسم داشتید. وقتی استاندار ببیند مسوللین همدل وهم پا کنار هم قرار گرفته اند حساب دیگری واسه سبزوار باز میکند. واز تول تا آخر مراسم از مردم تشکر شد . من هم جزء همون مردم بودم ولی لذت بردم از مراسم وحضور مسولین شهرم درکنار هم

این مطلب شما در حد یه تذکر خوبه اما دیگه خیلی مته رو خشخاش گذاشتین و در واقع نوعی الکی است. حالا خداییش اگه خدای نکرده یکی از مسولان به دلیلی نتوانسته بود بیاد و غابب بود همین شما عالم رو پر می کردید چرا نیست و چرا نیامده . شما هم مسولان بودین ممکن بود کارتون اشکالاتی داشت. منظورم اینه که خیلی لطفا گیر الکی ندید و دیگه خیلی سطحی نگاه نکنید. اگر هم انتقاد می کنید کمی عمیق تر و همه جانبه نگاه کنید. (

محمود طالب الحق

سلام ضمن تشکر از باز تاب این رویداد مهم میخواستم بگو یم به لحاظ ادبی ونگارشی مطلب ایشان دارای ایراد است وبه لحاظ سیاسی میبایست بین قوای موجود در کشور لااقل به لحاظ تفاوت های ذاتی فرق قایل شد ونوک پیکان را بسوی یکی قوا نشانه نرفت واز این نوشته بسادگی میتوان علاقه این نشریه را به یکی از دو قطب سیاسی کشور را دریافت

از جاده بين المللي ابرشيم غفلت نکنيم که خيلي عقب خواهيم افتاد. قبلا هم خبرهايي ازحضور اين گروه در نيشابور داشتيم. مسئولان سبزواري چه کردند و مي کنند؟ _________________ آمادگی نیشابور برای برگزاری نشست منطقه‌ای یونسکو فرماندار نیشابور از آمادگی نیشابور برای برگزاری نشست منطقه‌ای یونسکو با محوریت مباحث مشترک فرهنگی و تمدنی خبر داد. به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور، غلامحسین مظفری در دیدار با استرکیش لاروش مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، با شرح کاملی از سابقه تاریخی و گزارشی از اوضاع نیشابور در قبل و بعد از اسلام گذشته تمدنی شهرستان را تشریح کرد. مظفری با دعوت از نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران برای سفر به نیشابور، عنوان کرد:نیشابور یکی از شهرهای مهم جاده ابریشم محسوب می‌شود. فرماندار نیشابور با اشاره به آمادگی کامل برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح و جاده ابریشم در نیشابور گفت: دفتر منطقه‌ای یونسکو می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی برای کاوش‌های باستان‌شناسی در منطقه تاریخی نیشابور به وسعت حدود پنج هزار هکتار همکاری لازم را با این شهرستان داشته باشند. ________________

یک همشهری

با سلام بسیار نقد به جایی بود آقای کرامت اصلا کار اصلی شان گرفتن میکروفن و صحبت کردن و نوحه خوانی است به ایشان خرده نگیرید اصلا نه جای ایشان در بالای آن سن بلکه جای ایشان در این مقام ها هم نیست به ایشان خرده نگیرید با میکروفن بزرگ شده اند و به این مقام رسیده اند

متاسفم که ازحسادت دارید میمیرید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما