در رقابت با شهرهای شیراز و کیش:

انتخاب سبزوار به عنوان میزبان همایش بین المللی جوانان و صلح جهانی

عضو شورای شهر سبزوار گفت: سبزوار در رقابت با دو شهر شیراز و کیش به عنوان میزبان نهایی برگزاری همایش بین المللی جوانان و صلح جهانی انتخاب شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه مسعود پسندیده در این زمینه افزود: پس از معرفی همه ظرفیت ها و پتانسیل های سبزوار برای میزبانی این مراسم، سرانجام دبیرخانه مرکزی همایش بین المللی جوانان و صلح جهانی این شهر را برای برگزاری همایش مذکور در مهرماه 95 انتخاب کرد.
 
وی توضیح داد: مسئولان سبزوار تیرماه باید برای عقد تفاهم نامه نهایی با دبیرخانه مرکزی این همایش به تهران سفر کنند.
 
پسندیده افزود: پیش از این که موافقت نهایی دبیرخانه مرکزی با میزبانی سبزوار اعلام شود، از سوی برخی مسئولان شهرستان با تعدادی از مقامات و شخصیت های بلندپایه کشور رایزنی شدهاست. 
 
وی افزود: در این همایش بین المللی حداقل 5 وزیر از هیئت دولت جمهوری اسلامی و تعدادی از سفرا و وزیران امور خارجه دیگر کشورها شرکت خواهند کرد.
 
مسئول کمیسیون گردشگری شورای شهر سبزوار همچنین گفت: تمام میهمانان خارجی این همایش مدعو شخص وزیر خارجه کشورمان خواهند بود.
 
وی ادامه داد: برگزاری همایشی با چنین سطحی قطعا آورده های زیادی برای شهرستان سبزوار خواهد داشت و اگر چنین نبود، هرگز به دنبال اخذ امتیاز میزبانی این همایش نمی رفتیم.
 
پسندیده همچنین گفت: سبزوار هم به لحاظ امکانات و زیرساخت های موجود کنونی و هم به لحاظ ظرفیت های تاریخی و فرهنگی پتانسیل بسیار خوبی برای میزبانی از چنین همایش هایی در سطح ملی و بین المللی دارد و اگر با یک برنامه ریزی صحیح به استقبال این برنامه برویم، قطعا به معرفی هرچه بیشتر پتانسیل های این شهر در سطح ملی و جهانی منجر خواهد شد.
 
گفتنی است اولین دوره همایش بین المللی جوانان و صلح جهانی مهرماه سال 94 به میزبانی کلانشهر تبریز در شمال غرب کشور برگزار شده است.
 
نظرت را بنویس
comments

کارمندشهرداری

مطمئن هستم واسه سبزوار ومردم سبزوار هیچ اتفاقی نخواهد افتاد فقط خوش به حال پسندیده وباندش.

حسن اميدواريم که مديريت شهري از الان براي برگزاري آبرومند اين همايش برنامه ريزي و سياستگذاري کنند. نکند باز بخوابند و يک هفته به زمان برگزاري دستپاچه شده و قاطي کنند. اين همايش از سياست گذاري و برنامه ريزي درستي بشه مي تونه يک فرصت عالي براي منطقه سبزوار باشد. فرصتي براي معرفي سبزوار در حوزه هاي گردشگري مثل جاده بين المللي ابرشيم و جاذبه هاي کويري شهرستان و غيره، فرصتي براي معرفي ظرفيت هاي منطقه براي سرمايه گذاري، فرصتي براي برقراري ارتباطات علمي و فرهنگي با مهمانان و کشورهاي خارجي، فرصتي براي پيشرفت شهرستان، فرصتي براي ملي و جهاني شدن سبزوار و غيره. براي همه اين ها بايد برنامه عملياتي آماده داشته باشيم يعني از الان تهيه کنيم تا موقعع همايش ارائه بشه و براي عملي شدن آنها رايزني بشه. مي توانيم به راحتي مانند همايش سربداران اين فرصت را هم از دست بديم و فقط خرج ميلياردي روي دست مان بگذارد. اگر آورده هاي همايش بيشتر از هزينه هاي آن باشد برديم و گرنه ضرر کرديم. تا ببينيم مسئولان محترم چه مي کنند؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما