ای دبستانی ترین احساس من/یادها و خاطره هایی از دبستان قدیمی روستای بهمن آباد


عکس ها و تصاویر در زندگی انسان ها از کاربردهای متعددی برخوردارند. یکی از موارد کاربرد عکس ها در زندگی اجتماعی ، برای آشنا شدن با تاریخ و فرهنگ گذشته جوامع مختلف است.
در واقع در کنار متن های نوشتاری که برخی جزئیات را شرح می دهند ، مشاهده عکس ها ، فیلم ها و تصاویر به جا مانده ازدوره های گذشته نیز خود منبع مستقلی برای شناخت تاریخ هستند.
اما آشنایی با تاریخ زندگی یک فرد یا جامعه تنها فایده عکس ها نیست ، بلکه مشاهده عکس ها به ویژه هرچه قدیمی تر باشند ، دنیایی از خاطرات شیرین گذشته را برای صاحبان آن عکس یا حتی سایر تماشا کنندگان ، به ارمغان می آورد.
به همین دلیل اکثر افراد وقتی با یک مجموعه از عکس ها یا تصاویر قدیمی مربوط به خود یا دیگران روبه رو می شوند ، حتی اگر آن عکس ها از کیفیت کافی برخوردار نباشد ، حس خوشایندی را در وجود خود تجربه می کنند و درمقابل عکس های قدیمی به تفکر و تأمل وادار می شوند.
رسانه های گروهی نیز هر گاه یک یا چند عکس قدیمی را منتشر می کنند ، با استقبال گسترده ای از جانب مخاطبان خود روبه رو می گردند.
یکی از رسانه های موفق محلی در خطه سربداران وبسایت روستای کهن بهمن آباد است که پیش از این شماری از مطالب این سایت نام آشنا را در مجله اینترنتی اسرارنامه منتشر کرده ایم.
وبسایت روستای بهمن آباد اخیراً با در یک قالب جدید و جذاب با دامنه (ir) به فعالیت های فرهنگی ارزشمندی در غرب خراسان رضوی مشغول می باشد و همچنان به لطف قلم شیوای آقایان قاسم ملابهمن آبادی و یوسف بهمن آبادی ، اکثر پست های این وبسایت از شیرینی و لطف خاصی برخوردار است.
ورود به وبسایت روستای بهمن آباد

و اما یکی از مطالب جالب توجهی که این رسانه محلی در چندهفته اخیر منتشر کرده است ، مجموعه عکس های زیبایی از دبستان قدیمی روستا و دانش آموزان ومعلمان آن است.
عکس هایی که حداقل مربوط به 35 سال گذشته است و اینک بعد از گذشت حدود 4 دهه ، مشاهده این تصاویر حتی برای کسانی که هیچ یک از شخصیت های عکس ها را نمی شناسند ، بازهم جالب و خاطره انگیز است.
مشاهده وضعیت مدارس قدیم ، نحوه پوشش معلمان و دانش آموزان ، چیدمان کلاس ها و فضای عمومی روستاهای ایران در گذشته و مقایسه آن با وضعیت امروز ، از نکات جالبی است که در این عکس های قدیمی وبلاگ روستای بهمن آباد ، می تواند کنجکاوی مخاطبان را برانگیزد.
مجله اینترنتی اسرارنامه در راستای رسالت ذاتی خود در جهت تشویق و حمایت از فعالیت های فرهنگی  غرب خراسان رضوی ، با ذکر منبع اقدام به انتشار تصاویر قدیمی دبستان روستای بهمن آباد در بخش عکس نامه همین وبسایت کرده است.
شما مخاطبان گرامی هم اکنون می توانید برای مشاهده این تصاویر روی اینجا کلیک کنید.

همچنان اسرارنامه اعلام می کند ، که از این به بعد در سه بخش عکس نامه ، تلویزیون اینترنتی و طنز مصور می تواند میزبان انتشار عکس ها ، کلیپ ها و تصاویر طنز طراحی شده توسط مخاطبان گرامی باشد.
اگر عکس ها یا کلیپ های شخصی زیبایی دارید که مایلید آن ها را برای مخاطبان مجله اینترنتی اسرارنامه منتشر نمایید ، از طریق بخش نظرات اسرارنامه با ما در تماس باشید.
گفتنی است ، پیش از این تعدادی از نوشته های زیبای نویسندگان بهمن آبادی را در بخش های مختلف همین مجله منتشر کرده ایم.
شما گرامیان می توانید برای مطالعه این مطالب به بخش کوچه پس کوچه پیوندها مراجعه نمایید.

توجه : نظرات مخاطبان برای این مطلب با چند روز تأخیر پاسخگویی و تأیید می گردد.

کوچه پس کوچه پیوندها:
کلیک کنید:

روستای من تو را می شناسم و دوستت دارم.

خاطرات من از کویر

کودکی ام در بهار بهمن آباد

یارُم حَنا مِبَندَه / آداب و رسوم عروسی در روستای بهمن آباد
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما