«سبزوار، شهرداري در تراز ملي مي خواهد!» / فقط يک سال فرصت داريد!

* علي نورآبادي / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
1- "سبزوار شهرداري در تراز ملي مي خواهد!"؛ اين يکي شعارهاي اعضاي شوراي شهر در روزهاي داغ انتخاباتي سال 92 بود. و از اين شعارها و وعده هاي جالب کم نداريم؛ مثلا "جهاني فکر کنيم، منطقه اي عمل کنيم"، مثلا "من و تو برخيزيم، شهر شادي سازيم"، مثلا همراه با مردم همگام با توسعه"، مثلا " اعتماد از شما صداقت و خدمت از ما"، مثلا "همراه با مردم در مسير آباداني" و غيره.
 
همزمان با آغاز شوراي شهر چهارم به طور مفصل به وعده ها و شعارهاي انتخاباتي اعضاي محترم شوراي پرداختيم؛ شعارها و وعده هاي جالب و شگفت انگيزي هستند و خواندني. آن يادداشت با عنوان "وعده هاي تان يادمان نمي رود" و در تاريخ 20 مهر 1392 منتشر شد و به نشاني (http://salamsarbedar.com/prtg.x9nrak9nwpr4a.html)  قابل دسترسي است. شايد خود اعضاي محترم هم اين شعارها و وعده ها را يادشان رفته باشد براي همين بد نيست نگاهي به مهم ترين اين وعده ها بيندازيم:
 
-پيگيري لازم جهت محقق شدن آرزوي   ،ديرينه مردم در جهت استان شدن
 
-كوشش مستمر براي تكميل و راه اندازي خط راه آهن سبزوار
 
- پي گيري طرح هايي که مطالعات آن انجام شده و تکميل پروژه هاي نيمه تمامي چون پروژه اتصال امامزاده شعيب به کمربندي، پروژه ورودي شهر به طول شش کيلومتري، پروژه هاي بافت هاي فرسوده اميريه و گلستان، پروژه پرديس سينمايي شهر، پروژه باغ بازار، پروژه موزه شهر، پروژه احداث مجتمع بزرگ تجاري شهر که با بخش خصوصي عقد قرار داد شده است، پروژه شهربازي جديد، پروژه باغ ايراني، پروژه پارک بزرگ ابوالفضل بيهقي، پروژه گردشگري سربريز، پروژه احداث پارکينگ که تملک زمين آن صورت گرفته است، پروژه احداث کانال انرژي و ...
 
- سبزوار شهرداري در تراز ملي مي خواهد
 
- جهاني فکر کنيم/ منطقه اي عمل کنيم
 
-استمرار توسعه و پيشرفت شهر در همه ابعاد و زمينه ها
 
-ادامه و استمرار پيشرفت در جهت توسعه مبلمان شهري
 
-ادامه و استمرار پيشرفت شهرداري در جهت كسب توانمندي بهتر و جذب بيشتر بودجه هاي دولتي
 
-تلاس وافر جهت قوي تر كردن زيرساختهاي مهم شهر
 
-تلاش در جهت شروع و تكميل پروژه عظيم حرم تا حرم
 
- ايجاد و راه اندازي فضاي سبز بهتر و بيشتر برابر سرانه در سطح شهر
 
-تلاش جهت شروع پروژه عظيم باغ بازار شهر
 
-تلاش موثر در بازگشايي بلوار امامزاده شعيب تا كمربندي جنوب شهر
 
-استمرار تعامل و همدلي با مسئولين شهرستان ،استان و كشور در جهت پيشرفت و آباداني شهر
 
-ايجاد بستر مناسب جهت بهره مندي از نظرات كارشناسان و متخصصين متعهد شهر،استان و كشور جهت توسعه ،پيشرفت و آباداني شهر
 
-پيگيري جهت تعيين تكليف زمينهاي قولنامه اي و جلوگيري از ساخت و سازهاي نامناسب از طريق مجاري قانوني
 
- توسعه عمران شهري با ايجاد زيرساخت هاي به روز و مناسب 
 
- سامان دهي حاشيه نشينان و تلاش در جهت رفع محروميت از آنان
 
- رفع معظل ترافيک شهري بخصوص در ورودي هاي شهر
 
- ساخت مجتمع هاي تجاري، فرهنگي و تفريحي
 
- ساماندهي معماري شهري و ساخت و سازها 
 
- ساخت پارکينگ طبقاتي
 
- رفع مشکلات فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهروندان
 
- ايجاد فضاهاي ورزشي روباز در حاشيه پارک ها و استفاده رايگان براي جوانان
 
- تلاش در جهت جذب سرمايه گزاران بومي و غير بومي
 
- پيگيري مستمر در جهت اتمام پروژه هاي نيمه تمام که متاسفانه به هر دليلي مورد بي توجهي قرار گرفته است.
 
- توجه ويژه به مبادي ورودي و خروجي شهرستان با عنايت به پشتوانه فرهنگي و تاريخي شهرستان سبزوار
 
- پيگيري نيازهاي به حق اهالي محترم توحيد شهر و نيز محله هاي رازي؛ قلعه نو؛ کلاته سيفر؛ صالح آباد و حواشي شهرستان
 
- پيگيري مجموعه فرهنگي تاريخي و گردشگري پارک مشاهير (با توجه به نقشه تهيه شده در اولين دوره شورا( با مشخصات فني 1200 متر طول و 150 متر عرض که از محل هفت تنديس سربداران آغاز و تا مناره خسروگرد؛ اين باقي مانده ي آثار آجري دوره سلجوقيان منتهي مي شود. به بيان ديگر توجه خاص به پبشينه ي منطقه باستاني خسرو گرد قديم.
 
- پيگيري و اجاد فضاهاي سبز با امکانات تفريحي و ورزشي بويژه در مناطق محروم شهر پارک محله ها
 
- پيگيري و ايجاد ساختمان فرهنگسرا با توجه به توان هنري موجود در شهر
 
- طرح تشکيل کانون هنري شهرداري به عنوان نمونه طرح استقبال از تاتر عروسکي از گروههاي علاقه مند جهت اجرا در کودک سراها
 
- تقويت تيم هاي ورزشي محلات شهرستان
 
- ايجاد اتاق هاي انديشه در محل شورا و استفاده و رايزني با انديشمندان و نخبگان شهرستان در زمينه هاي گوناگون
 
- جلوگيري از فرار سرمايه هاي سرگردان شهرستان به ديگر نقاط با دادن تسهيلات و تسريع در امور اداري گوناگون
 
- تقويت ناوگان حمل و نقل شهري جهت رفاه عموم مردم
 
- استفاده بهينه از آبهاب زيرزميني و جلوگيري از اتلاف آبهاي سرگردان قنات ها در سطح شهرستان که متاسفانه مورد استفاده قرار نمي گيرد
 
- برنامه ريزي جهت خدمات دهي عادلانه به همشهريان عزيز
 
- پيگيري و اجاد پارکينگ هاي عمومي در نقاط متعددي از شهرستان که ضرورت ايجاد آن احساس مي گردد
 
- ارتقا اداره ي ورزشي و امور فرهنگي شهرداري به سازمان فرهنگي و هنري شهرداري
 
- تعامل حداکثري با مجمع امور صنفي و روساي اتحاديه ها و جلسات مستمر با روساي صنفي جهت رفع مشکلات موجود شهرستان سبزوار
 
 
2- سه سال گذشته است و اعضاي شورا گزارشي از ميزان عملي شدن اين شعارها و وعده ها به مردم ندادند. آيا گزارشي به مردم مي دهند که در اين سه سال چه کردند؟ آيا مردم نبايد بدانند که وکلاي شان در شوراي شهر چه کردند تا بتوانند درباره آنها قضاوت کنند؟ کي قرار است شوراي شهر گزارشي از ميزان عملي شدن اين شعارها و وعده ها به مردم بدهد؟
 
 
3- کتابخانه مرکزي، ساخت ميدان و نماد سربداران، احياي ميراث فرهنگي و رونق گردشگري، ساماندهي و بازسازي کوي گلستان، اتصال امامزاده شعيب به جاده کمربندي، احداث محل نمايشگاه دائمي سبزوار، صنايع تبديلي منطقه، جانمايي و ساخت ايستگاه راه آهن و غيره؛ اين ها از مهم ترين اولويت هاي سبزوار بوده است. ضرورت اجراي اين طرح ها همه مي دانيم و بارها نيز گفته و وعده داده شده است بنابراين به توضيح مختصري اکتفا مي کنيم:
 
- کتابخانه مرکزي سبزوار
سبزوار بيش از 10 دانشگاه با بیش از 30 هزار دانشجو دارد اما هنوز کتابخانه مرکزي ندارد. سبزوار از نظر شاخص هاي کتاب و کتابخواني رتبه يازدهم استان را دارد يعني حتي از بخش هاي تازه شهر شده هم پايين تر است. خيلي از شهرهاي کوچکتر ساخت کتابخانه شان را آغاز کردند و پيشرفت هايي دارند اما ما هنوز هيچ کاري نکرديم. چندي پيش مسئولان و نمايندگان از جذب بودجه اي از وزارت ارشاد براي ساخت کتابخانه مرکزي خبر دادند که متاسفانه آن هم گويا پيگيري نشد و به جايي نرسيد. 
 
- ساماندهي و بازسازي کوي گلستان
"کوي گلستان"، قلب زخمي شهر است. اين قلب زخمي بايد با جراحي استادانه درست مي شود و نه با همايش و جشنواره و نه با معطل کردن و خود را به نديدن زدن. بيش از 7 سال است که پرونده کوي گلستان بين شهرستان و استان در رفت و آمد است و به علت کوتاهي ها و غفلت ها هنوز به تصويب نهايي نرسيده است. به عبارت ديگر شورا و شهرداري هنوز اندر خم کوچه گلستان گير کرده اند. حضرات بايد بدانند هر روز که مي گذرد به فاجعه نزديک تر مي شويم. اگر خداي نکرده آن فاجعه رخ دهد همه مسئولان شهر بلااستثنا (شوراي شهر، شهرداري، فرمانداري و ديگر دستگاه ها) بايد نزد خدا و مردم پاسخگو باشند. 
 
- ميدان و نماد سربداران
اين ميدان، پيشاني سبزوار است. وقتي پيشاني ما به اين خرابي و آشفتگي است چگونه انتظار داريم کسي عاشق ما باشد و به ديدن مان بيايد. جالب اين که حتي قبل از ماه رمضان وعده کلنگ زني اين طرح داده شد. 
 
- محل دائمي نمايشگاه هاي سبزوار
اگر خواهان پيشرفت سبزوار هستيم به محل براي نمايشگاه ها نياز داريم. متاسفانه سازه هاي نيمه کاره محل نمايشگاه ها در ورودي شهر دو سه سالي است که رها شده است. صرف نظر از مناسب بودن يا نبودن اين مکان براي احداث محل نمايشگاه ها، اما اين هم از ديگر طرح هاي نيمه کاره است که به جايي نرسيد و سازه هاي آن دو سالي است که زير آفتاب فرسوده مي شود و زير باران زنگ مي زند.   
 
- ميراث فرهنگي و رونق گردشگري
نمي دانيم مسئولان و مديريت شهري چقدر به اهميت ميراث فرهنگي و گردشگري پي برده است اما گردشگري، "صنعت آينده" جهان است. اگر از صنعت گردشگري غافل شويم رکن مهمي از اقتصاد آينده شهري را از دست خواهيم داد. هر چه قدر که از صنعت گردشگري غفلت کنيم به همان ميزان، منطقه سبزوار از رونق و پيشرفت جا خواهد ماند. 
 
- جانمايي و ساخت ايستگاه راه آهن
ضرورت شبکه ريلي براي پيشرفت منطقه آنقدر بديهي است ه نوشتن درباره آن وقت تلف کردن است. با يک غفلت بر سر بزنگاه، 50 سال است که دومين شهر استان از راه اهن محروم است و نداشتن راه آهن بدون شک از عوامل مهم عقب افتادن سبزوار در چند دهه گذشته بوده است. قبل از انتخابات، ايستگاه راه آهن با حضور مسئولان و نمايندگان کلنگ زني شد اما انگار اين کلنگ زني هم صوري بود و کاربرد انتخاباتي داشت و ديگر خبري از آن نشد. به هر حال پيشرفت صنعتي و اقتصادي منطقه سبزوار بدون شک وابسته به راه آهن وابسته است اگر مديريت شهري (از جمله شوراي شهر، شهرداري و فرمانداري) چنانکه مي گويد واقعا به فکر پيشرفت شهرستان است بايد کاري کند که راه آهن هر زودتر به نتيجه برسد. 
 
- صنايع تبديلي
منطقه سبزوار در توليد بسياري از محصولات رتبه اول تا سوم را در استان پهناور خراسان و حتي کشور دارد اما متاسفانه اين محصولات يا فاسد مي شوند و از بين مي روند و يا به صورت خام به کارخانجات شهرهاي ديگر فرستاده مي شوند. خيلي دردآور است که هر روز شاهد ارسال محصولات منطقه به مرکز استان و يا شهرهاي ديگر باشيم اما جوانان شهرستان براي کارگري، آواره ديار غربت شوند. منطقه سبزوار با اين ظرفيت ها بايد دست کم چند برند ملي در زمينه توليدات کشاورزي و دامي داشته باشد مانند کارخانه مواد غذايي و غيره. اگر مديريت شهري به فکر پيشرفت شهرستان و منطقه است بايد زمينه را براي رونق و راه اندازي صنايع تبديلي فراهم کند. 
 
 
4- قرار بود اين طرح ها  در چهار ساله شوراي چهارم اجرايي و عملي شوند اما سه سال گذشت و هيچ کاري نشد و هيچ اتفاقي نيفتاد. تقريبا همه اعضاي شوراي شهر در شعارها و وعده هاي شان بر ساخت و راه اندازي اين طرح ها تاکيد کردند و هميشه در صحبت ها و مصاحبه هاي شان تکرار مي کنند.  سه سال به سرعت گذشت، اما هيچ کاري براي هيچ کدام از اين اولويت ها صورت نگرفت. فقط يک سال ديگر از عمر شوراي شهر باقي مانده است که اين يک سال (که نصفش هم به تدارک انتخابات خواهد گذشت) هم در چشم به هم زدني تمام مي شود. شوراي شهر در اين فرصت اندک و با اين شهردار موقت و متزلزل چگونه مي خواهد اين وعده ها را عملي کند؟ شوراي شهر براي اين که نزد مردم شرمنده نباشد و پاسخي براي مردم داشته باشد و حتي براي اين که مردم دوباره به آنها راي دهند بايد لااقل ساخت دو يا سه طرح را آغاز کنند. اگر اين کار صورت نگيرد چگونه اعضاي شورا دوباره روي شان خواهد شد که اين طرح ها را جزو شعارها و وعده هاي انتخاباتي شان در دوره پنجم شورا بياورند؟  
 
 
5- اين که شوراي شهر به سرعت شهردار بعدي را انتخاب کرد و مانند سال 92 شش ماه فرصت سوزي نکرد خيلي خوب است اما به چه قيمتي و به چه شيوه اي؟ آيا اين گونه شهردار انتخاب کردن براي شهر بزرگي مانند سبزوار درست است؟ آيا انتخاب شهردار به صورت مخفيانه و در جلسه اي غير علني، قانوني است؟‌ مگر نه اين که بر اساس نص صريح قانون، برگزاري هر گونه جلسه غير علني توسط شورا غير قانوني است. چرا شوراي شهر مانند سال 92 گزينه هاي مختلفي را براي شهرداري نامزد نکرد؟ چرا اجازه نداد که گزينه هاي مختلف نامزد شوند و در جلسه اي برنامه هاي شان را اعلام و از آنها دفاع کنند؟ کمترين انتظار اين بود که شوراي شهر لااقل اجازه مي داد همين تنها گزينه اي را که انتخاب کرده است در جلسه اي علني از خودش و برنامه هايش دفاع کند؟ آيا مردم نبايد بدانند که شهردارشان کيست و چکاره است؟ و مي خواهد چه کند؟ آيا مردم فقط براي راي دادن خوبند؟ آيا مردم که موکلان ما هستند در چنين مواقعي نامحرم مي شوند و ما با کارهاي غيرقانوني آنها را از ابتدايي ترين حقوق شان محروم مي کنيم؟ آيا مردم فقط براي این خوبند که به ما راي دهند و بعد که خرمان از پل گذشت ديگر آنها را به هيچ بگيريم؟ آيا اين توهين به شعور مردم نيست؟ اين ها لطف شوراي شهر به مردم نيست بلکه وظايف اوليه اعضاي شورا است. آيا ما داريم پسرفت مي کنيم؟ اگر شوراي شهر سال 92 از آن طرف بام افتاد و شش ماه فرصت سوزي کرد اما انگار حالا از اين طرف بام افتاده است. 
 
6- اگر از زاويه اي ديگر نگاه کنيم استعفاي شهردار کار چندان سختي نبود و ديديم که به راحتي صورت گرفت؛ اما مسئله مهم تر آنست که بعد از او چه کسي را انتخاب کرديم. آينده شهر را به دست چه کسي داديم؟ استعفاي شهردار، ساده بود و کاري نداشت اما انتخاب شهرداري کار ساده اي نبود؟ آيا بهترين گزينه را انتخاب کرديم؟ شوراي شهر قبل از انتخاب شهردار بايد فکر مي کرد که شهري را با همه مسائل و مشکلاتش به که مي خواهد بسپارد؟ آيا گزينه انتخاب شده قوي تر و بهتر از شهردار قبلي است؟ وقتي مديري عوض مي شود قاعدتا بايد مدير بهتري جايگزين شود و گرنه کار عبثی کرده ايم. اگر مديري را برکنار کنيم و مدير ضعيف تري را بياوريم که نقض غرض است و خنده آيد خلق را.
"سبزوار شهرداري در تراز ملي مي خواهد" اين از جمله شعارها و وعده هاي اعضاي شورا در روزهاي داغ انتخاباتي بود. "شهردار در تراز ملي" يعني اينکه شهردار سابقه و تجربه ملي داشته باشد. يعني شهردار داراي نگاه و دغدغه ملي باشد. يعني شهردار بايد ارتباطاتي در سطح ملي داشته باشد. يعني شهردا، طرح ها و ايده هاي ملي براي پيشرف شهر داشته باشد. يعني شهردار جرات و جسارت اجراي طرح ها و کارهاي کلان را داشته باشد. يعني شهردار قدرت اجرايي و توان مديريتي در تراز ملي باشد. يعني... و يعني... آيا گزينه انتخاب شده در چنين سطحي است؟
فردي که تا کنون از شهرستان خارج نشده و هيچ مسئوليتي در جايگاه هاي کشوري نداشته است چگونه مي تواند شهرداري در تراز ملي باشد.
بديهي است که اگر شهرداري در تراز ملي مي خواهيم بايد مديران و اعضاي شورايي با نگاه ملي، با دغدغه هاي ملي و توان و برد ملي داشته باشيم. آيا اعضاي شوراي شهر ما در تراز ملي هستند تا بتوانند شهرداري در اين سطح انتخاب کنند؟
اشتباه نشود منظور شخص نيست و نمي خواهيم با فرد خاصي موافقت يا مخالفت کنيم، هر کس ديگر هم که شهردار مي شد اين سوال ها مطرح بود. اين ها سوال هاي مبنايي است که شوراي شهر قبل از انتخاب شهردار بايد به آنها فکر مي کرد و پاسخ مي داد.
از همه اين ها که بگذريم شهردار در اين چند ماه باقي مانده چه مي تواند بکند؟ شوراي پنجم طبيعتا نظر ديگري خواهد داشت و شهردار ديگري مي خواهد. چنين شهرداري چقدر مي تواند براي شهر مفيد باشد و کاري بکند؟ اين است اوضاع غريب و آشفته شهر ما. به هر حال تعويض شهردار حق شوراي شهر است اما انتخاب شهردار قوي تر، بهتر و پرتوان تر هم مطالبه جدي مردم از شوراي شهر است. آيا شوراي شهر چنين شهرداري را انتخاب کرده است.
 
7- اين طرح هاي آغاز نشده و نيمه تمام به نوعي چشم اسفنديار شوراي شهر و شهرداري هستند. اگر ده شوراي شهر و شهردار ديگر هم که بيايند و اين طرح ها را عملي نکنند شهر پيشرفت نخواهد کرد. بدون اجراي اين طرح ها نه تنها حرکت رو به جلويي نخواهيم داشت بلکه شهر درجا خواهد زد و حتي پسرفت خواهيم داشت. بديهي است که اين طرح ها با کار و تلاش و همکاري و تعامل عملي مي شود نه با شعار و وعده و انتقاد.
شوراي شهر و شهردار بايد هر چه در توان دارند بکار ببرند تا در فرصت يک ساله باقي مانده از عمرشان دست کم دو يا سه تا از اين طرح ها را شروع کنند و به جايي برسانند. بايد منتظرماند ديد که شوراي شهر و شهرداري و به عبارتي مديريت شهري در اين زمينه چه مي کنند؟
وعده ها و برنامه هاي شهردار جديد هم که در جلسه معارفه اش در سال 92 به تفصيل بيان کرد جاي خود دارد. باز هم بايد منتظر ماند و ديد که چقدر مي تواند به اين وعده ها و قول ها عمل کند.
جالب اين که طرح هاي بالا هم جزو شعارها و وعده هاي انتخاباتي اعضاي شوراي شهر بوده است، هم در برنامه مفصل شهردار منتخب آمده است، هم نمايندگان، فرماندار و ديگر مسئولان (قبلي و فعلي) بارها در صحبت ها و مصاحبه هاي شان تکرار کردند و مي کنند، هم نياز شهرستان و منطقه است و هم مطالبه و خواسته مردم. اما با وجود اين نمي دانيم چرا عملي نمي شوند؟
 
 
 
برای مطالعه یادداشت های بیشتر به قلم علی نورآبادی هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید

رئيس شوراي شهرستان: اولویت سرپرست و شهردار منتخب سبزوار سازندگی امور شهری باشد

نظرت را بنویس
comments

سیدعلی شم آبادی

تکلیف بلوک های 8 ، 9 و 10 شهرک توحید چه زمانی روشن می شود؟ / مسئولان باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشند، زیرا ما پس اندازمان را به امید خانه دار شدن هزینه کرده ایمrnجناب آقای مقصودی در زمان تصدی شهرداری وبازدید از محلهای 8و9و10شهرک توحید و قول مساعد شما جهت آبادانی این محلها که در سال 84از طریق مزایده شهرداری ثبت نام کرده ایم را دادید متاسفانه مسولین شهرداری چون ذینفع نیستند بهانه های فراوان میگیرند زمان مزایده تمام ارکانها (سازمان آب وبرق وگاز و..) این اسناد را امضا کرده اند اگر امکان دارد کوچه خیابانها این محلها آسفالت کنند تا مردم بیایند و شروع به ساخت وساز کننrn rn* * *rn فقط این را بگویم اگر یکی از مسولین ویا کارکنان شهرداری ذینفع بود الان بهترین نقطه شهرمیشود اگر سال 84 آنها هم در صف مزایده بودند و با پس انداز اندک خود میخریدند الان همه امکانات در آن نقطه بود فقط دعا کنید هر جایی که میخرید کارکنان شهرداری هم داشته باشند واگرنه به عناوین مختلف مثل بودجه نداریم مسیر سیل بند وامکانات آب وبرق گاز نیست بهانه میگیرندrn rnحالا جواب یک یک آنها را خدمتتان میگویم اگر مسیر سیل بند است پس فاز 2که زیز پای آن قرار دارد چرا مجوز به آنها دادند 2 اگر مزروعی است چرا با متراژ 250مترداده اند 3-در زمان مزایده همه ادارات (گاز برق وآب)همه تفاهم نامه را امضا کردند میتوانید از آقای محمد دولت آبادی معاون فنی شهردار وقت سوال کنید 4-مصوبه شورا نیز 23378تاریخ1392-4-01وشهرداری49799تاریخ1392-08-03که با پیگیریهای ونامه های اهالی شهر این نامه ها تصویب شد متاسفانه شهردار منطقه دو آقای کوشکی اصلا جواب نمیداند وکارشکنی میکرد ویک با تلفنی هم تماس داشتیم فرمودند هر چیزی که شهردار بگوید قرار نیست من اجرا کنم اینها باید در پیشگاه خدا پاسخکوباشند چرا که همه با پس اندار اندک خود به امید خانه دار شدند بودند ولی متاسفانه .......rn چرا بعد از 14سال هیچ کاری نمیکنند اول که مزایده گذاشتند وپولها را گرفتند و تمام ادارات مصوبه آن را امضا کردند ....واقعا باید جوابگو همه مالکین این محله ها در برابر خدا باشند .rnآقای حسین زاده وآقای بروغنی و آقای مهندس محمد دولت آبادی معاون فنی وقت شهرداری کاملا در جریان هستند

آقایان شورای شهر برخی هاشان که گویا مادام العمر عضویت را خریده اند بقیه هم که مطیع و فرمانبردار تصمیمات غلط یک عده انسان غیر متعهد و نا کارآمد شده اند...مخصوصا این دوره بی لیاقت ترین و نا کارآمد ترین دوره شورای شهر بودند که به کلی سبزوار را با اقداماتشان به ورطه نابودی کشانده اند.

سلام حسن روشنه، يعني تو نفهميدي! کمترين فايده اش اينه که باز هم تلنگري به اعضاي شورا شهر زده شود که شعارها و وعده هاي شان يادشان نرود. اگر آنها يادشان نباشد مردم يادشان هست که براي راي جمع چه وعده هاي عجيب و غريبي دادند. همچنين تلنگري است به شهردار منتخب که بداند کجاست و چکاره است و چکار بايد بکند. دوباره مطلب را بخون مي فهمي.

البته شورای شهر بدترین انتخاب را کرد ولی اقای نورابادی فایده انتشار این مقاله در این زمان چیست؟

همشهری

شهردار باید پیگیر هر کاری باشد تا آن کار یا پروژه بدرستی صورت بگیرد .باید سردار سازندگی و دلسوز شهر باشد وبا جدیت وبرش لازم پرژوهای سازندگی و زیر بنایی شهر را دنبال کند پرژوهای بزرگ مثل احداث بلوارها وباز گشایی وجدول گذاری و ایجاد خیابانها ی جدید در اولویت کارهای شهرداری قرار بگیرد به امکان تجاری و فروشگاهها و خانه های جدید الاحداث اجازه های خاص خودشان را بدهند نه که ساختمان ساخته شده بدون نما ویا کثیفی شیشه‌های مغازه ورنگهای ناجور که باعث نازیبا بودن و آلودگی بصری میشود ،مجوز وپایان کار بگیرند.

جنتی

من فکر میکنم یکسالم زمان خیلی کمی نیست برای اینکه یک شهردار خودشو نشون بده. تازه اگر عملکردش خوب باشه شورای بعدی لزوما شهردار رو تغییر نمیده و شاید دوباره همین اقای کوشکی رو انتخاب کنن من با این ایده مخالفم که همیشه میگیم باید شهردار سبزوار یک چهره ملی باشه . خوب مگه این چهره های ملی از کجا میان؟ از همین جاها شروع میکنن دیگه باید به جوونا اعتماد کرد و میدون داد. طالبی که بودنش فایده ای نداشت. عملا کار خاصی نمی کرد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما