وزير راه و شهرسازي قول داد: اختصاص ۶ هكتار زمين معوض به طرح امامزاده شعيب سبزوار

مدير عامل سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري سبزوار از قول وزير راه و شهرسازي و استاندار خراسان رضوي براي اختصاص ۶ هكتار زمين معوض به طرح اتصال امامزاده شعيب(ع) به كمربندي سبزوار خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومي شهرداري سبزوار، مهدي برزويي افزود: شهرداري به دليل انتشار اوراق مشاركت بافت اميريه در سال گذشته قادر به فروش اوراق مشاركت ديگري در اين زمينه نبود، لذا راهكارهاي ديگري بجز اين مهم را در دستور كار قرار داد تا بتواند طرح را اجرايي كند.
 
وي با بيان اينكه اتصال امامزاده شعیب به کمربند سبزوار به اعتباري بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان به قيمت به روز نياز دارد، اظهار داشت: این طرح در مساحت ۴۰ هکتار پیش بینی شده كه در حال حاضر آزادسازی ۹ هکتار از اراضی و منازل  اطراف امامزاده آغاز شده است.
 
برزویی تاكيد كرد: طرح هاي بزرگ شهري كه توسط سازمان بهسازي در دستور كار قرار مي گيرد به هيچ وجه در تامين منابع مالي وابسته به بودجه شهرداري نيست و باري بر دوش شهرداري در اين ركود اقتصادي و كمبود منابع مالي نمي گذارد.
 
مدير عامل سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري سبزوار بيان كرد: سالانه ۲۰ میلیون زائر از کمربندی سبزوار عبور می‌کنند که اجرای طرح اتصال امامزاده شعيب به كمربندي ظرفیت هاي خوبی را برای بهره برداری از این مهم فراهم می‌کند.
 
برزويي گفت: فاصله امامزاده شعیب(ع) تا کمربندی سبزوار حدود ۹۰۰ متر است که با توجه به بافت نامناسب پیرامون اطراف امامزاده با اجرای طرح امکان نوسازی و بهسازی این محدوده نیز فراهم و زمینه دسترسی زائران به اماکن و بافت تاریخی، مراکز تجاری و گردشگری شهر سبزوار آسان‌تر می‌شود.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما