سبزوار مهدهندبال ایران و قطب ورزشی شمال شرق کشوراست.

کسب چند مقام قهرمانی جدید در کشور برای تیم های ورزشی سبزوار ، در روزهای اخیر موجب شادی و سرور همگانی مردم شهرستان های 6 گانه سبزوار بزرگ و البته موجب مباهات همه مردم غیرتمند خراسان شد.
قهرمانی تیم هندبال بانوان ثامن الحجج سبزوار درکشور برای دومین مرتبه پیاپی ، قهرمانی تیم والیبال نشسته آقایان ثامن الحجج سبزوار و پیروزی قاطع هندبال ثامن الحجج آقایان سبزوار در بازی نهایی خود مقابل هپکوی اراک سه موفقیت ارزشمند بود که وقوع هریک از این دست آوردها درروزهای اخیر ، استان خراسان به ویژه شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی را در شادی و شعف فرو برد.
این موفقیت های ورزشی در سطح ملی و مطرح شدن مداوم نام خطه سربداران در رسانه های جمعی کشور ، به خوبی نشان دهنده آن است که دارالمومنین سبزوار در کنار نقش های دانشگاهی ، فرهنگی و تاریخی ، اقتصادی ، مواصلاتی ، سیاسی و جمعیتی خود در شمال شرق ایران ، در دوران کنونی از نقش جوان پسند و هیجان انگیز ورزشی نیز برخوردار شده است.
ایفای نقش موثر در عرصه های مختلف ورزشی برای شهرهای کشور ، امتیاز خاصی است که حتی بسیاری از مراکزاستان ها ، از آن برخوردار نیستند و فقط بعضی از شهرهای ویژه و عمدتاً مراکز استان در ایران ، با تکیه به توانمندی های منطقه ای خود توانسته اند ، یک یا چند تیم ورزشی مطرح در کشور داشته باشند.
سبزوار یکی از معدود شهرهای غیرمرکز استان در ایران است که با کسب چند موفقیت با ارزش قهرمانی در عرصه ورزش ایران در چند سال اخیر بر شهرت های قبلی خود افزوده است.
در سال های گذشته نیز سبزوار به دلیل قهرمانی های دیرینه  و چشمگیرش در رشته هندبال ، به نام ، مهد هندبال ایران شهرت یافته است.
موفقیت های ورزشی تیم های سبزوار آنقدر زیاد و متعدد و متوالی شده است ، که دیگر نمی توان آنها را اتفاقاتی شانسی دانست ، بلکه این قطعاً شکوفایی استعدادهای ورزشی خطه سربداران است که با سرمایه و پول خود این مردم  اداره می شوند.
در واقع در کسب موفقیت های ورزشی تیم های سبزوار باید از حمایت های موثر موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج به مدیریت سیدابوالفضل میرعلی فرزند شایسته خظه سربداران قدردانی کرد.
با ورود این موسسه به فعالیت های ورزشی در خطه سربداران ، در واقع سرمایه های خوابیده بانکی مردم سبزوار که طبق اعلام ها نسبت به دیگر شهرستان های استان خراسان رضوی بسیار بیشتر است ، به خوبی مدیریت شده و اینک علاوه بر کسب سود بیشتر برای موسسه ثامن الحجج به نتایج عام المنفعه برای خطه سربداران نیز منجر گردیده است.
گفتنی ها در مورد ورزش سبزوار بسیار است.
در روزهای اخیر نیز در همین مجله به موضوع موفقیت های ورزشی سبزوار پرداخته ایم. شما مخاطبان گرامی برای مطالعه این مطلب می توانید به پیوند زیر مراجعه نمایید :

موفقیت های ورزشی سبزوار ، احیا کننده افتخارات تاریخی غرب خراسان است.


همچنین  اسرارنامه ضمن تبریک پیروزی های اخیر تیم های سبزواری در سطح کشور ، اعلام می کند تا ساعاتی دیگر در بخش کاغذکاهی همین وبسایت به انتشار مقاله ای کامل در خصوص جایگاه و اهمیت فعالیت های ورزشی در سبزوار خواهد پرداخت.

تا آن زمان با ما همراه بشید...


کوچه پس کوچه سبزوار
کلیک کنید:
فدراسیون ملی هندبال ایران نوشت : ثامن ، سبزوار ، میرعلی و شعبانپور گام هایتان استوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما