رمضانعلی سبحانی فر خبر داد:

شرکت داروسای طاهای سبزوار در هفته دولت افتتاح می شود / اشتغال مستقیم 67 نیروی متخصص در خط تولید طاها

رمضانعلی سبحانی فر یکی از دو نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی که بر خلاف دیگر همکارش حسین مقصودی، معتقد است فضای صنعتی سبزوار در چند سال اخیر وضعیت رو به رشدی داشته، اخیرا در یک مصاحبه با خبرگزاری تسنیم از افتتاح کارخانه داروسازی طاها در هفته دولت سال جاری (شهریور 95) خبر داده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه سبحانی فر که در هر دو دوره حضورش در ساختمان بهارستان تا به این لحظه، در کمیسیون صنایع و معادن مجلس عضویت داشته است، در چندین مصاحبه تا کنون اعلام کرده است که سبزوار در چند سال اخیر شاهد سرمایه گذاری و رشد و پیشرفت مناسبی  در پروژه های صنعتی خود بوده است که از جمله آن ها داروسازی طاها، فولاد سبزوار و تکمیل شهرک های صنعتی سبزوار و ... را می توان نام برد.

در همین روزها وبسایت شرکت داروسازی طاها نیز با انتشار چند مطلب متنی و چند گزارش تصویری از مراحل احداث این کارخانه به روزرسانی شده است که از روی تصاویر می توان پی برد، علاوه بر تکمیل شدن ساختمان ها، بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات طاها نیز در خط تولید در حال نصب و راه اندازی هستند.

پروژه داروسازی طاهای سبزوار که قرار بود چند سال قبل از این افتتاح شود، اگر این بار در شهریور 95 واقعا و نه به صورت فرمالیته و بدون کم و کاستی های چشمگیر، راه اندازی شود ، به خوبی بر این ادعاهای نماینده دوره های نهم و دهم سبزوار در مجلس شورای اسلامی صحه خواهد گذاشت.

با افتتاح کارخانه داروسازی طاها جایگاه سبزوار به عنوان قطب مهم بهداشت و درمان شمال شرق کشور در کنار مشهد مقدس تقویت خواهد شد.

شرکت طاها همچنین از آنجایی که با به کار گرفتن بین 67 تا 200 نفر از جوانان جویای کار سبزواری، فرصت اشتغال مناسبی در عرصه صنعت کمتر توسعه یافته سبزوار به وجود می آورد، در ارتقاء سطح صنعتی این شهرستان نیز موثر خواهد بود.

اما حالا باید دید زور پیگیری های نمایندگان سبزوار به خصوص سبحانی فر که در کمیسیون مرتبطی در مجلس شورای اسلامی عضویت دارد و همچنین هیئت مدیره شرکت سیمان سبزوار و البته دیگر مسئولان شهرستان به ویژه رئیس اداره صنعت و معدن برای آماده سازی شرکت طاها تا هفته دولت سال جاری تا کجا یاری خواهد کرد و آیا طلسم افتتاح این پروژه مهم صنعتی و بهداشتی و درمانی پس از چند سال در سبزوار شکسته خواهد شد، یا باز هم افتتاح آن به دلایل مختلف به تأخیر می افتد؟

اسرارنامه در ادامه متن کامل مصاحبه جدید رمضانعلی سبحانی فر با خبرگزاری تسنیم را منتشر می کند:

نماینده مردم سبزوار در مجلس:
"داروسازی طاها" همزمان با هفته دولت در سبزوار به بهره‌برداری می‌رسد
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: شرکت داروسازی طاها همز‌مان با هفته دولت بهره برداری می‌رسد.
 
رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار اظهار داشت: تاکنون اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال برای اجرای طرح صنعتی داروسازی طاها در شهرستان هزینه شده است.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته اعتباری برای اجرای این طرح هزینه نشده بود تصریح کرد: گفت با پیگیری صورت گرفته و اختصاص 800 هزار یورو برای تامین تجهیزات اختصاص یافته که زمینه خوبی را برای اجرای طرح فراهم کرده است.
 
سبحانی‌فر با بیان این که خوشبختانه طرح در مدت 500 روز گذشته با پیگیری‌های مستمر از طریق مسئولان کشوری روند خوبی را طی کرده است گفت: در این مدت 40 میلیارد ریال از طریق بانک صنعت و معدن، 23 میلیارد ریال از محل افزایش سهام و 40 میلیارد ریال از محل سهام سهامداران طرح تامین شده که زمینه خوبی را برای تسریع آن فراهم کرده است.
 
وی با بیان اینکه این طرح به عنوان بزرگترین پروژه داروسازی غرب خراسان‌رضوی زمینه تولید چندین محصول را دارد گفت: مجموعه طاها با 2 هزار سهامدار و در فاز نخست این پروژه در قالب 6 مولکول که سه مولکول پروژسترون، مدروکسی پروژسترون و هیدروکورتیزون را در مرحله تست آزمایش می‌کنیم و این مواد در کشور تولید داخل ندارند و عمدتا از کشورهای خارجی وارد می‌شوند.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس بیان کرد: داروهای ساخته شده در شرکت طاها  از نوع استروئیدی و هورمونی هستند که مدروکسی پروژسترون 1200 کیلوگرم، پروژسترون 1800 کیلوگرم  و هیدرو‌کورتزون 700 کیلوگرم در سال برای تست پایداری است که تا 20 مولکول ظرف دو سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با بهره‌برداری از پروژه داروسازی طاها برای بیش از 200 نفر جوانان جویای کار اشتغال ایجاد و در خط تولید در مجموع تعداد 67 نفر متخصص به صورت مستقیم مشغول بکار می‌شوند.
 
نظرت را بنویس
comments

حسین

اتفاقا فرهنگسرای جنب پارک شهدای گمنام هم سال گذشته همزمان با هفته دولت افتتاح شد! خدا خیرشون بده واقعا، چقدر برنامه های خوبی هم در این یکسال تو این فرهنگسرا اجرا کردن!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما