مشاور فرهنگی و هنری شورای شهر خبر داد

طی آیینی ادبی از رمان یار حسین خسروجردی در سبزوار رونمایی می شود

مشاور فرهنگی و هنری شورای شهر سبزوار گفت: طی آیینی ادبی و فرهنگی از رمان یار حسین خسروجردی در سبزوار رونمایی می شود.
 
 ابوالفضل عصارزاده در گفتگویی با خبرنگار اسرارنامه افزود: این آیین ساعت 18 بعد از ظهر یکشنبه آینده 27 تیر 95 به همت کمیسیون فرهنگی شورای شهر و با حمایت رئیس شورا در محل سالن اجتماعات شهرداری سبزوار برپا خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در آیین رونمایی از جدیدترین اثر استاد حسین خسروجردی، تعدادی از اعضای انجمن ماتیکان داستان مشهد نیز حضور خواهند داشت.
 
عصارزاده همچنین گفت: آیین رونمایی از جدیدترین کتب منتشر شده توسط نویسندگان سبزواری یکی از برنامه های کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار است که اولین برنامه آن، با رونمایی از کتاب شعر دکتر حسن دلبری با نام پنجره های آجری در خرداد ماه گذشته انجام شد و با مصوبه شورای شهر قرار است، هر ماه یکی از کتاب های تازه منتشر شده توسط فرهیختگان سبزواری رونمایی و بدین ترتیب از فعالان فرهنگی دیار سربداران در عرصه کتاب تجلیل به عمل آید.
 
گفتنی است مهدی مقصودی مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار پیش از این در یک گفتگو با مجله اینترنتی اسرارنامه اعلام کرده بود(نقل به مضمون): نماد فرهنگی سبزوار کتاب است زیرا در طول تاریخ بزرگان زیادی از سبزوار برخاسته اند که تألیفات برجسته ای در زمینه های علمی، قرآنی، ادبی و تاریخی از خود برجای گذاشته اند که حوزه اثرشان در سطح ملی و بین المللی بوده است و بر همین مبنا سبزوار ظرفیت معرفی شدن به عنوان پایتخت کتاب ایران را دارد.(منبع)
 
مقصودی همچنین گفته بود (نقل به مضمون): برای انتخاب هر شهری به عنوان پایتخت کتاب ایران باید مسئولان آن شهر در طول سال کارهای مهم و مرتبطی با حوزه کتاب و کتابخوانی انجام دهند و سیاست های حمایت گرانه از کتاب داشته باشند.(منبع)
 
به نظر می رسد ایده رونمایی ماهانه و تجلیل از بهترین و جدیدترین کتاب های نویسندگان برجسته سبزواری، یکی از ایده های خوبی است، که می تواند راه سبزوار را برای مطرح شدن به عنوان پایتخت کتاب ایران در دوره های بعدی این طرح هموار کند. و صد البته اگر حتی این طرح ها منجر به انتخاب سبزوار به عنوان پایتخت کتاب ایران نشود، به خودی خود ارزشمند است و در صورت استمرار تأثیر شگرفی بر فضای فرهنگی شهرستان برجای خواهد گذاشت.
 
چه بسا پیش از این از استاد حسین خسروجردی و سایر نویسندگان و فرهیختگان سبزواری کتاب های ارزشمند متعددی منتشر شده باشد، که به دلیل بی توجهی مسئولان فرهنگی سبزوار مورد غفلت قرار گرفته اند و حتی بسیاری از شهروندان سبزواری نیز از انتشار چنین کتاب هایی با خبر نشده باشند.اما خوشبختانه از ابتدای تشکیل شورای چهارم شهر سبزوار سیاست های حمایتگرانه از کتاب، مولفان کتاب و کتابخوانان توسط مسئول  کمیسیون فرهنگی شورا مد نظر قرار گرفته و در حال حاضر رئیس شورا و مشاور فرهنگی و هنری شورا  نیزاز مدافعان این سیاست هستند.
 
لازم به ذکر است، نوشتن رمان یار که قرار است یکشنبه آینده در سبزوار رونمایی شود، بیش از سه سال به طول انجامیده و حسین خسروجردی این اثر جدید خود را برای دکتر تقی ارانی که از فعالان سیاسی و نویسندگان معاصر ایران بوده، نوشته است.
 
حسین خسروجردی پیش از این در کنگره بین المللی سربداران که آذرماه 94 در سبزوار برگزار شد، به خاطر نوشتن رمان «تگرگ تاتار» که داستانی زیبا در دل حمله لشکریان تیمور به سبزوار را ارائه روایت می کرد، مورد تقدیر قرار گرفته است.(منبع)
 
نظرت را بنویس
comments

نامی

این همه انسان آزادی خواه غیر شبهه ناک بودند که اگه شورا می خواست حمایت کنه می تونست حمایت کنه و به قول عادل فردوسی "چه کاریه حالا"///بهرحال کاش اشتباهات خود را بپذیریم ( که این مورد یقینا سهوی بوده)

جلالی

خوب جناب نامی شما درباره بقیه این انسانهای به قول خودتون آزادیخواه بی شبهه کتاب بنویس تا شورا از اونا هم حمایت کنه. بعدشم اشتباهو شما میکنی که نظر شخصی خودتو محور قرار میدی . درست نیست که فقط به خاطر یک برچسب که به دیگران زده میشه قضاوت کنه، شما برو خودت جدای این برچسب کلی کمونیست و توده ای بودن، یک بار دیگه شخصیت تقی ارانی رو از توی کتاب ها و منابعی که درباره اش هست شناسایی کن تا ببینی این ادم بزرگ رو نمیشه فقط در یک عنوان کمونیست خلاصه کرد و به دست فراموشی سپرد. اینقدر تگاه تک بعدی داشتن خوب نیست برادر بلا نسبت شما میگن از ویژگی های دجال که در اخرزمان ظهور میکنه داشتن یک چشمه یعنی نگاه تک بعدی داره

محمد ابراهیم

نامی جان مگر شورای شهر محل تعیین شبهه ناک بودن یا نبودن شخصیت ها و اثار فرهنگی و هنری است؟ مگر شما نمی دانید در کشور نهادی به نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که بر تولید محصولاتی نظیر کتاب نظارت کرده و مجوز چاپ صادر می کند؟ وقتی ارشاد مجوز کتاب را با همین محتوا میدهد من و شما دیگر چه محلی از اعراب داریم که بخواهیم درباره شبهه ناک بودن یک اثر به این راحتی قضاوت کنیم و کسی را به اشتباه متهم نماییم؟ پس اگر واقعا به دیگران می گویید کاش اشتباهات خود را بپذیریم، لطفا خودتان اشتباه خودتان را بپذیرید که بر مبنای سلیقه شخصی خود به این راحتی دیگران را به اشتباه کردن متهم می کنید

نامی

................. کنند با این ادبت!!! این لات بازیها در شان خانواده مظلوم شهدا نیست. انسان جایزالخطاست و ایشون هم یک اشتباهی کردند که با توجه به کم سن بودن ایشون طبیعیه و برای ایشون تجربه میشه ونیاز به این حرف ها و حرکات شما نیست.

جلالی

جناب نامی منم ادبیات بعضی از عزیزان قبلی رو که از جانب خانواده شهدا هم نظر گذاشتن تایید نمیکنم ولی شما از کدوم اشتباه اقای عصارزاده حرف میزنید؟ وقتی حرف بی حساب میزنید و روی حرف بی حسابتون اصرار میکنید طبیعتا زمینه عصبانیت و پرخاشگری طرف مقابلتونو فراهم میکنید. پس سهم شما هم در این تنش لفظی که اینجا راه افتاده اشکاره

حجی لَتَه

یوووووک چِندی شور و مصلحت منه عمی جو. ای کامنت دویِم است که مُگذرُم شایدُم سومیس!!.... اِگِه سِبزُواری نَمدِنه خاب جور دگه باگایومِتا... کامنت ما رِ باگذره دگه...یوووووووک!!!!

ناشناس

کمیسیون فرهنگی شورای شهر چندین مدت است که تشکیل جلسه نداده است آقای مهدی مقصودی بعنوان مسوول کمیسیون فرهنگی که داعیه دارد که سبزوار بعنوان پایتخت فرهنگی انتخاب شود تاکنون چند جلسه کمیسیون فرهنگی را در این مدت برگزار کرده است ونیز بفرمایند در کمیسیون بی رونق متاسفانه چند مدت است که دستور کار را کتاب قرار داده است ؟ تا جای بنده اطلاع دارم ایشان بیشتر وقتشان را بشدت در موارد خارج از شورای شهر پر نموده است .آیا بهتر نیست مردم سبزوار به افرادی رای دهند که به شورا می روند اهل عمل باشند و یا مشغله کاری کمتری داشته باشند. تا بتوانند مواردی را که مطرح می کنند به نحوه احسنت جامع عمل بپوشانند

رضا جزندری

اتفاقا مهدی مقصودی بیشترین حضور رو توی شورا داره. سنجیده صحبت کن ناشناس، اینقدربدبختی که ناشناسی

حجی لَتَه

کُتاب بیشه نِویسندش سِبزِواری بیشه خاب هر گی بیشه خوبِس دگه.... فقط سِبزِواری بیشه فقط!!!!

فرزندشهید

آفرین مشاور،دروود برتووووو بازم مگر فرزندان شهدا،بخدا اگه به فرزندان شاهد متخصص درهر زمینه ای میدان بدهند سبزوار درتمام زمینه ها شهر ،اول ایران هستش. ابوالفضل جان دوست داریم

فعلا که این فرزند شهیدتون گاف داده

خداروشکر این روزها خبرهای خوشی از شورا وشهرداری میشنویم

نویسنده

خداروشکر کسانی هم پیدا شدند تا از احوال نویسندگان.فرهنگیان. وهنری های شهرسبزوارباخبر شوند.این را به فال نیک میگیریم وهرکسی که باعث این اتفاق خوب وماندگار در سربدارن شده اجروپاداش الهی دردنیا وآخرت نصیبش شود.

آفرین بر شورای شهر سبزوار، یکی ازاتفاقات عالی فرهنگی وهنری همین نشر کتاب میباشد چون تا ابد ماندگار است. زنده باد کرامت دروود برمقصودی واحسنت برعصارزاده

نه هر نشر کتابی کتاب داریم تا کتاب
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما