خبرهایی درباره مراسم چهلم پدر شعر انقلاب در زادگاهش سبزوار

با نزدیک شدن به اربعین درگذشت پدر شعر انقلاب استاد حمید سبزواری، خبرهایی درباره برگزاری مراسم چهلم و المانی که قرار است بر مزار آن مرحوم در پارک جانبازان سبزوار نصب شود، در رسانه های منتشر شده است.

خبرگزاری ایمنا در این زمینه نوشته است:
 

سوگواره های اربعینی برای پدر شعر انقلاب اسلامی
 
مراسم شعرخوانی شاعران برجسته کشور در آئین چهلمین روز درگذشت استاد حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب اسلامی، 31 تیرماه در زادگاه این شاعرنامدار برگزار می شود.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران شهر، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در حرکتی پسندیده و فرهنگی آئین اربعین این شاعر را همراه با شعرخوانی و دعوت از  شاعران نامدار و علاقه مندان به پدر شعر معاصر در زادگاهش شهر سبزوار برگزار می کند.
 
مراسم چهلم درگذشت استاد حسین آقا ممتحنی (معروف به حمید سبزواری) در حالی در شهر سبزوار برپا می‌شود که جمعی از سرشناس‌ترین استادان شعر معاصر، اساتید دانشگاه، شاگردان آن مرحوم و دوستان و علاقه‌مندانش به دعوت بنیاد شعر و ادبیات داستانی، راهی خراسان رضوی و زادگاه استاد سبزواری خواهند شد.
 
بر اساس این گزارش، محمدعلی بهمنی، حسین اسرافیلی، محمدکاظم کاظمی، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، علیرضا قزوه، اسماعیل امینی، محمدحسین جعفریان، زکریا اخلاقی، جواد محقق، مصطفی محدثی خراسانی، محمود اکرامی‌فر، افشین علاء، عباس باقری، رضا اسماعیلی و ... در این مراسم حاضر خواهند شد.
 
همچنین تنی چند از همکاران استاد سبزواری در شورای شعر و موسیقی صداوسیما در سال‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی، مانند حسین شمسایی، محمدحسن زورق و حمید شاهنگیان در این برنامه حضور خواهند یافت.
 
مراسم چهلمین روز درگذشت استاد حمید سبزواری، صبح پنجشنبه 31 تیرماه، ساعت 10 با شعرخوانی شاعران در تالار کاشفی سبزواری، واقع در میدان لاله، جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار، مجتمع فرهنگی، هنری اسرار آغاز خواهد شد.
 
خانواده مرحوم حمید سبزواری، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار، میزبانان این مراسم خواهند بود.
 
استاد حمید سبزواری، 22 خردادماه امسال، پس از یک دوره طولانی بیماری در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت. از او اشعار حماسی و انقلابی فراوانی به یادگار مانده است که «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» و «خمینی ای امام» از آن جمله است.
 
*   *   *
 
خبرگزاری ابنا نیز در مطلبی دیگر درباره مراسم چهلم حمید سبزواری بدین شرح اطلاع رسانی کرده است:
 
 
چهلمین روز درگذشت حمید سبزواری برگزار می شود
 
مراسم چهلمین روز درگذشت حمید سبزواری در زادگاه او برگزار خواهد شد.
 
به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم چهلمین روز درگذشت حمید سبزواری صبح پنجشنبه 31 تیرماه ساعت 10 با شعرخوانی شاعران در تالار کاشفی سبزواری، واقع در میدان لاله، جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار، مجتمع فرهنگی، هنری اسرار برگزار خواهد شد.
 
در مراسم چهلمین روز درگذشت حمید سبزواری جمعی از شاعران، اساتید دانشگاه، شاگردان آن مرحوم و دوستان و علاقه‌مندانش به دعوت بنیاد شعر و ادبیات داستانی، راهی خراسان رضوی و زادگاه استاد سبزواری خواهند شد.
 
خانواده مرحوم حمید سبزواری، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار، میزبانان این مراسم هستند.
 
خاطرنشان می شود: حمید سبزواری 22 خردادماه امسال پس از یک دوره طولانی بیماری در سن 91 سالگی‌دار فانی را وداع گفت. از او شعرهای حماسی و انقلابی فراوانی به جا مانده است که «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» و «خمینی‌ای امام» از آن جمله است.

*    *    *

خبرگزاری ایرنا هم نظر محسن ممتحنی فرزند ارشد استاد سبزواری را درباره المانی  که قرار است برای آرامگاه پدر شعر انقلاب ساخته شود، به شرح زیر انعکاس داده است:
 

فرزند زنده یاد سبزواری:
المان استاد سبزواری باید تداعی گر شعر انقلاب باشد
 
سبزوار- ایرنا- فرزند ارشد زنده یاد حمید سبزواری گفت: المانی که برای مقبره استاد سبزواری طراحی می شود باید تداعی گر شعر انقلاب و پدر شعر انقلاب باشد.
 
به گزارش ایرنا محسن ممتحنی روز سه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم چهلم استاد سبزواری با اشاره به فراخوان ملی شهرداری سبزوار برای ساخت مقبره شاعر انقلاب اظهار کرد: باید بنایی ساخته شود که ماندگار و در شان و جایگاه شعر انقلاب اسلامی باشد.
 
وی با اشاره به اینکه سبزوار شهر ادب و فرهنگ است، افزود: برگزاری آیین بزرگداشت استاد سبزواری سبب ترویج فرهنگ و ادب در جامعه و احترام نهادن به جایگاه شعر و ادب انقلاب اسلامی می شود.
 
وی یاد نمودن از مشاهیر و مفاخر را یکی از راههای رشد و ارتقای هر منطقه دانست و گفت: ما وظیفه داریم که با نگاهی جامع و ملی از بزرگانمان یاد کنیم.
 
وی ادامه داد: آثار منقول و مکتوب استاد سبزواری به تدریج به زادگاهش سبزوار منتقل خواهد شد تا در موزه استاد سبزواری نگهداری شود.
 
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سبزوار نیز بر کیفی کردن برنامه های مراسم چهلمین روز درگذشت استاد سبزواری تاکید و بیان کرد: آیین چهلمین روز درگذشت استاد سبزواری قرار است روز پنجشنبه 31 تیرماه در سبزوار برگزار شود. 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما