پروفسور کرم زاده در حاشیه بیست و پنجمین سمینار ملی جبر ایران در سبزوار:

در تولید دانش و پژوهش ریاضی با کشورهای اروپایی رقابت تنگاتنگی داریم

عضو شورای اجرایی و کمیسیون انجمن جبر و ریاضی ایران گفت: اساس شاخص ها ما امروز در تولید دانش و پژوهش در حوزه علم ریاضی از سایر کشورهای همسایه جلوتر و در برخی موارد با کشورهای اروپایی نیز رقابت تنگاتنگی داریم.
 
به گزارش روابط عمومی  پروفسور اﻣﯿﺪ ﻋﻠﯽ ﺷﻬﻨﯽ کرم زاده سه شنبه درافتتاحیه  بیست و پنجمین سمینار ملی جبر ایران در دانشگاه حکیم سبزواری  اظهار کرد: دولت یازدهم با برنامه ریزی مدون و خوب در زمینه رشد و افزایش کیفیت پژوهش ها،برگزاری سمینارهای علمی،افزایش اعتبارات در زمینه توسعه فرصت های مطالعاتی برای پژوهشگران،چاپ مقالات و افزایش نشریات علمی با کیفیت گام های خوبی را در زمینه رشد شاخصه های علمی در کشور برداشته است. 
 
وی افزود: سیاست دولت ها بر روی رشد علوم در کشور ما موثر است که خوشبختانه سیاست های این دولت در سال های اخیر اثرات مثبتی در رشد شاخصه های علمی کشور داشته است.
 
کرم زاده ادامه داد: مهمترین عامل در تعیین رشد پژوهش ها توجه به کیفیت است که خوشبختانه دانشگاه ها و دانشجویان ایرانی در تولید مقالات و پژوهش های با کیفیت علم ریاضی سرآمد هستند که البته مشکلاتی هم در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها عدم تمایز بین رشته های دانشگاه های کشور است.
 
وی با بیان اینکه تفاوت های زیادی بین سایر رشته ها با رشته ریاضی وجود دارد،گفت: این تفاوت ها در زمینه اختصاص اعتبارات،نحوه پذیرش و فارغ التحصیلی دانشجویان دکتری،چاپ مقالات و پژوهش های علمی ارائه امتیازات خاص به رشته ریاضی است که در مکاتباتی که انجمن جبر و ریاضی ایران با وزارت علوم و تحقیقات داشته به این تفاوت ها اشاره شده و مسئولان این وزارت قول مساعد داده که در این زمینه اقداماتی را انجام دهند.
 
وی عنوان کرد: امروز بایستی محتوا و تفاوت محتوایی بین رشته ها و نیازهای دانشجویان مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم به رشد علمی بالاتری در حوزه مختلف دست پیدا کنیم. 
 
این چهره ماندگار کشور ادامه داد: در گذشته به دلیل افزایش تعداد دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، توجه به کمیت ها و مدرک گرایی افزایش جدی پیدا کرده بود که بایستی مسئولان در این زمینه توجه کنند تا ازدیاد دانشجویان بر روی کیفیت آموزشی،تولید مقالات علمی و پژوهش ها به خصوص در رشته هایی مانند ریاضی تاثیر نگذارد.
 
بیست و پنجمین سمینار جبر ملی کشور با حضور استادانی از دانشگاه های شهید بهشتی، تهران، شریف، اصفهان، فردوسی مشهد و حکیم سبزواری صبح امروز آغاز به کار کرد.
 
۱۶۵ مقاله در شاخه های مختلف جبر از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده که پس از داوری، ۱۲۵ مقاله برگزیده و ۸۰ مقاله نیز به صورت سخنرانی ارائه می شود.
 
این همایش با همت دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه حکیم سبزواری در روزهای ۲۹ و ۳۰ تیر ماه در این دانشگاه در حال برگزاری است.
 
 
نظرت را بنویس
comments

زینب

این استاد خودشون کلی دانشجو دکتری دارند و از طرفی با تعداد زیاد دانشجویان دکتری مخالف اند. دانشجو دکتری که درواقع بیکاران آینده اند سود زیادی از نظر مادی برای این اساتید دارند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما