همایش شعر و ادب در اربعین درگذشت پدر شعر انقلاب در سبزوار برگزار می شود

گروه هنر: همایش شعر و ادب، همزمان با برگزاری مراسم اربعین درگذشت حمید سبزواری با حضور شاعران بزرگ کشوری و خراسانی در سبزوار برگزار خواهد شد.
 
محمد علی‌آبادی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه همزمان با برگزاری مراسم اربعین درگذشت پدر شعر انقلاب، همایش شعر و ادب با حضور شاعران بزرگ کشوری و خراسانی در سبزوار برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مراسم ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه، ۳۱ تیرماه در محل اداره ارشاد سبزوار آغاز خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه این مراسم با شعرخوانی توسط شاعران بزرگ ادامه می‌یابد، عنوان کرد: در این همایش از استاد فقید شعر و ادب، حمید سبزواری و خانواده وی تجلیل صورت می‌گیرد.
 
رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با اشاره به ادامه مراسم در عصر ۳۱ تیرماه از ساعت ۱۸ در محل تدفین حمید سبزواری،، اظهار کرد: مراسم اربعین حمید سبزواری با شعرخوانی شاعران برجسته کشوری و خراسانی پایان می‌یابد.
 
علی‌آبادی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت اربعین درگذشت حمید سبزواری، افتتاح موزه و نمایشگاهی از آثار و عکس‌های وی است، تصریح کرد: این موزه موقتا با انتقال بخشی از آثار و اسناد این شاعر گرانقدر انقلاب به محل در نظر گرفته شده به صورت نمادین افتتاح خواهد شد.
 
نظرت را بنویس
comments

سلام حالا برای میولان باید جا افتاده باشد که دفن مشاهیر و بزرگان در زادگاه شان چقدر در پیشرفت و رشد ان شهر و منطقه تاثیر دارد. هنوز 40 روز از درگذشت استاد نگذشته سرشناس ترین ساعران کشور به یبزوار امدند و این برنامه ها هر سال تکرار خواهد شد و البته پربارتر و بهتر. این شاعران تا حالا به سبزوار نیامدند و اصلا حضور این همه ساعر برجسته و میولان فرهنگی یکجا در سبزوار سابقه نداره. پس مسولان هم باید قدر این فرصت های بی نظیر را بدانند و از ان بزای پیشرفت شهرستان استفاده کنند. بله این هنوز از نتایج سحر است....
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما