نیشابور و سبزوار خاستگاه ایدز خراسانی ! / ناگفته هایی از یک بیماری ناشناخته

رئیس گروه جذب اهداکنندگان خون خراسان رضوی مطرح کرد؛
ناگفته هایی از ایدز خراسانی/ نیشابور و سبزوار خاستگاه این بیماری ناشناخته
 
رئیس گروه جذب اهداکنندگان مستمر خون در خراسان رضوی گفت: نیشابور و سبزوار خاستگاه بیماری ایدز خراسانی است.
 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ساعد گرجستانی، رئیس گروه جذب اهداکنندگان مستمر خون در خراسان رضوی در گفت و گو با نبض شهر با اشاره به بیماری ایدز خراسانی، اظهار کرد: ویروس HTLV، ویروس لنفوسیتهای گلبول های سفید به نام P  انسانی است.
 
وی خاطر نشان کرد: این بیماری در دراز مدت موجب بروز عوارض در دستگاه گوارش و سیستم عصبی بدن شده و کار آنها را مختل می کند.
 
رئیس گروه جذب اهداکنندگان مستمر خون در خراسان رضوی تصریح کرد: خاستگاه این ویروس در نیشابور و سبزوار است، از این رو می توان گفت بیشتر تنوع این عارضه در استان خراسان رضوی است که موجب شده این بیماری به نام ایدز خراسانی شهرت یابد.
 
وی با تأکید بر اینکه ویروس HTLV در کشور ژاپن نیز گسترش یافته است، عنوان کرد: نامگذاری این ویروس به نام ایدز خراسان اشتباهی بزرگ و نابخشودنی است و متولیان امر باید برای تغییر نام این بیماری بکوشند.
 
گرجستانی بیان کرد: انتقال این بیماری در افراد معتاد که سرنگ مشترک استفاده می کنند رواج فراوان دارد و انتقال این بیماری از طریق بزاق دهان و شیر مادر نیز صورت می گیرد.
 
وی اضافه کرد: همچنین این بیماری از طرقی مثل هپاتیت و ایدز انتقال می یابد که آمیزش جنسی و انتقال خون از راه های انتقال این بیماری است؛ انتقال از مادر به جنین نیز مسئله ای است که بسیار مورد بحث قرار گرفته است.
 
رئیس گروه جذب اهداکنندگان مستمر خون در خراسان رضوی با بیان اینکه این ویروس هنگام ورود به بدن، به سیستم ایمنی حمله کرده و بدن را ضعیف می کند، افزود: راه های درمانی وجود دارد اما اینکه بدن به طور کلی بدن و جسم بیمار از این عارضه پاک شود میسر نیست.
 
وی ادامه داد: برخی افراد مبتلا به این بیماری تنها حامل و انتقال دهنده بیماری هستند با این وجود اگر فرد به این بیماری دچار شود، باعث مرگ خواهد شد.
 
گرجستانی با تأکید بر اینکه راه درمانی برای این بیماری وجود ندارد، اظهار کرد: مسئولین باید بیشتر به دنیال پیشگیری از این بیماری باشند و راه های جلوگیری از انتقال این بیماری را مسدود کنیم.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر علائم این بیماری، تأکید کرد: متاسفانه اغلب افرادی که خبرهای پزشکی مطالعه می کنند، علائم بیماری ها را در بدن و جسم سالم خود نیز می یابند لذا از بیان علائم و نشانه های این بیماری معذوریم.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما