همزمان با اربعین درگذشت پدر شعر انقلاب

همایش شعر و ادب و نمایشگاه خط نگاره های آثار استاد حمید سبزواری در زادگاهش برپا شد

همزمان با چهلمین روز درگذشت استاد حمید سبزواری محفل ادبی شعرای ایران در زادگاه پدر شعر انقلاب برگزار شد و همچنین نمایشگاه خط نگاره هایی از آثار استاد حمید سبزواری نیز در سبزوار گشایش یافت.
 
خبرگزاری ایرنا خبربرگزاری محفل شعر و ادب و برپایی نمایشگاه خط نگاره ها را به شرح زیر منتشر کرده است:
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس:
شناخت هویت انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای کشور مرهون شعرهای استاد سبزواری است
 
سبزوار- ایرنا- نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: شناخت هویت انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای کشور مرهون شعر های استاد حمید سبزواری است.
 
به گزارش ایرنا، رمضانعلی سبحانی فر روز پنجشنبه در مراسم چهلمین روز درگذشت استاد حمید سبزواری در این شهر افزود: اشعار استاد سبزواری از مهمترین سرمایه های معنوی و فرهنگی کشور است که باید به عنوان میراث ماندگار حوزه ادبیات مورد توجه واقع شود.
 
وی با بیان اینکه در دوران پس از انقلاب اسلامی استاد سبزواری به عنوان یار صدیق در کنار امام راحل بود اظهار کرد: استاد سبزواری تمام شعارهای انقلاب را با ذوق هنری و طبع شعری تبدیل به بهترین سرود های انقلاب اسلامی کرد که سبب ماندگاری آنها در طول سالهای انقلاب شده است.
 
وی گفت: فرهنگ حماسه سرایی با اشعار استاد سبزواری زنده شده و سبک شعری وی به گونه ای است که می توان همه حوادث، اصول، مبانی و آرمان های انقلاب را در شعرهایش به خوبی مشاهده کرد.
 
سبحانی فر افزود: اشعار و سبک شعری استاد سبزواری تاثیر بسزایی در حرکت فرهنگی انقلاب داشته و سبب ماندگاری فرهنگ انقلاب شده است.
 
وی با بیان اینکه اشعار استاد سبزواری زنده کننده حرکت انقلاب اسلامی از دوران پیش از انقلاب است اظهار کرد: ایشان در طول سالهای پیش از انقلاب همواره به عنوان یک فرد مبارز شناخته می شد.
 
* منزل استاد سبزواری تبدیل به خانه موزه می شود
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم گفت: منزل استاد سبزواری تبدیل به خانه موزه می شود و در این راستا آثار این استاد برای نمایش به این خانه منتقل خواهد شد.
احمد برادران افزود: با پیگیری شورای اسلامی شهر 2 میلیارد ریال به ساخت المان استاد سبزواری به عنوان یکی از شخصیت های برجسته کشور اختصاص یافته است.
 
در این مراسم نشان ملی سربداران به خانواده استاد سبزواری اهدا شد.
 
'حسین آقا ممتحنی' معروف به حمید سبزواری شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته سحرگاه شنبه 22 خرداد 1395 در سن 91 سالگی در یکی از بیمارستانهای تهران چشم از جهان فرو بست و در زادگاهش شهر سبزوار به خاک سپرده شد. 
 
از آثار حمید سبزواری می توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد. 
 
*   *    *
 
نمایشگاه خط نگاره های استاد سبزواری گشایش یافت
 
سبزوار- ایرنا- نمایشگاه خط نگاره های مرحوم استاد سبزواری با عنوان 'همپای جلودار' روز پنجشنبه به مناسبت چهلمین روز درگذشت وی طی مرسمی با حضور جمعی از مسئولان، شاعران، خانواده سبزواری و اقشار مختلف مردم در سبزوار گشایش یافت.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در این مراسم گفت: در چارچوب نمایشگاهی یک روزه 35 اثر هنری از اساتید برجسته خوشنویسی این شهرستان در معرض دید عموم قرار گرفته است.
 
محمد علی آبادی افزود: اشعار و سرودهای ماندنی استاد سبزواری در دوران پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط این استادان خوشنویسی شده است.
 
وی ادامه داد: 15 عکس از آثار عکاسان برجسته سبزواری با محوریت ابعاد زندگی استاد سبزواری و تشییع پیکر آن مرحوم نیز در این نمایشگاه ارائه شده است.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: آثار استاد سبزواری نیز برای نمایش به نگارخانه امیرشاهی این شهر منتقل می شود، بخشی از این آثار به شهرستان منتقل شده که با هماهنگی خانواده مرحوم استاد سبزواری به نمایش گذاشته می شود.
 
'حسین آقا ممتحنی' معروف به حمید سبزواری شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته سحرگاه شنبه 22 خرداد 1395 در سن 91 سالگی در بیمارستانی در تهران چشم از جهان فرو بست و در زادگاهش سبزوار به خاک سپرده شد.
 
دیشب و امروز مراسم چهلمین روز درگذشت استاد حمید سبزواری در زادگاهش سبزوار برگزار شد. از آثار حمید سبزواری می توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما