دانشگاه حکیم سبزواری یکی از قطب های علمی شرق کشور است / تأسیس کرسی حکیم سبزواری شناسی ، به این دانشگاه وجهه بین المللی می دهد

معاون توسعه آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: توسعه دانشگاه حکیم سبزواری در طی سال های اخیر چشمگیر بوده و این دانشگاه هم اکنون تبدیل به یکی از قطب های علمی شرق کشور شده است.
 
دکتر محمد رضا واعظ مهدوی روز شنبه در حاشیه نشست با مسئولین و روسای دانشگاه های شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شخصا از سال ۷۵پیگیر تحولات دانشگاه حکیم سبزواری بوده است افزود: توسعه دانشگاه در بیست سال گذشته بسیار چشمگیر بوده به طوری که در حال حاضر این دانشگاه توانایی خوبی در ارائه راهکارهای مناسب علمی برای حل مشکلات منطقه‌ای خود را دارد.
 
وی وجود دانشکده های متعدد، ترکیب فضایی بسیار مناسب، هیات علمی کارآمد و کیفیت بالای آموزش و پژوهش در دانشگاه را نشان دهنده پیشرفت خوب دانشگاه حکیم دانست.
 
معاون توسعه آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور همچنین با اشاره به ۱۸۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی که در رشته های متعدد دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: ترکیب دانشجویی خوب و توزیع دانش مناسب از دیگر امتیازات دانشگاه حکیم سبزواری است.
 
دکتر واعظ مهدوی تصریح کرد: تاکید ما بر این است که از توان دانشجویان تحصیلات تکمیلی بهترین استفاده را ببریم.
 
وی ادامه داد: با توجه به آمار خوب دانشجویان تحصیلات تکمیلی این مرکز، انتظار می رود که این دانشجویان با ارائه راهکارهای علمی و پژوهشی و سوق دادن تحقیقات و پایان نامه های خود سمت نیازهای بومی و منطقه ای در جهت رفع مشکلات شهرستان و استان گام بردارند.
 
دکتر واعظ مهدوی در ادامه با تاکید بر اینکه نام گذاری دانشگاه به نام حکیم سبزواری سبب شده رسالت بزرگی بر دوش این نهاد جهت معرفی ابعاد شخصیتی حکیم سبزواری به وجود آید، خاطر نشان کرد: لزوم تاسیس کرسی حکیم سبزواری شناسی در این مرکز در جهت شناساندن فکر و اندیشه این عالم برجسته به جهانیان احساس می شود.
 
وی ادامه داد: بی شک با تشکیل این کرسی، دانشگاه حکیم سبزواری و شهر سبزوار به مرکزی جهت ذخیره اندیشه و دانش فیلسوف بزرگ مشرق زمین تبدیل خواهد شد و در هر کجای دنیا اگر پژوهشگری نیاز به تحقیق در مورد حکیم سبزواری داشته باشد، به دانشگاه و منابع علمی آن مراجعه خواهد کرد و این مهم جدای از بحث هویتی برای شهرستان جنبه بین المللی نیز برای دانشگاه خواهد داشت.
 
وی افزود: در صورت تاسیس این کرسی در دانشگاه حکیم سبزواری ، سازمان مدیریت کشور قول همکاری، حمایت  و مساعدت از این کرسی را  می دهد.
 
دکتر واعظ مهدوی در ادامه با بیان اینکه بودجه تخصیص یافته به دانشگاه حکیم سبزواری در طی سال های گذشته به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است ، اظهار داشت: در سال جاری ۶۰ میلیارد تومان برای دانشگاه حکیم سبزواری در نظر گرفته شده است.
 
این مقام مسئول همچنین با اشاره به برخی از طرح های عمرانی نیمه تمام در دانشگاه مانند پروژه آمفی تاتر مرکزی،گفت: طرح های خوبی در دانشگاه در حال اجراست که از جمله آن پروژه آمفی تاتر مرکزی با گنجایش بیش از ۱۰۰۰ نفر می باشد که عملیات ساختمانی آن با همت دانشگاه و درآمدهای اختصاصی دانشگاه تقریبا به اتمام رسیده و برای تامین تجهیزات مورد نیاز این پروژه نیز قول همکاری دادیم.
 
وی به مشکلات موجود در کتابخانه مرکزی دانشگاه نیز اشاره کرد و عنوان داشت: در بازدیدی که از کتابخانه داشتیم قرار شد جهت رفع مشکل سیستم سرمایش کتابخانه بودجه ای از سوی سازمان تامین شود.
 
منبع: وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما