نکوداشت ابوالحسن بیهقی اولین شارح نهج البلاغه در ششتمد سبزوار برگزار می شود

 
نکوداشت ابوالحسن علی بن زید بیهقی در ششتمد برگزار می شود
 
قدس آنلاین – ششتمد : شهردار گفت: نکوداشت ابوالحسن علی بن زید بیهقی مشهور به فرید خراسان دهم مردادماه ، همزمان با سالروز تولد این حکیم فرزانه در زادگاهش شه ششتمد سبزوار  برگزار می شود.
 
مهندس مختار رمضانی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در ششتمد افزود: مقدمات لازم برای برپایی این نکوداشت مهیا شده و امیدواریم بتوانیم این نکوداشت که در سطح منطقه ای برگزار می گردد را به شکل مطلوبی اجراء کنیم.
 
وی ادامه داد: سخنران این همایش دکتر " سلمان ساکت " خواهند بود که زحمات فراوانی را برای تصحیح و چاپ کتاب ارزشمند تاریخ بیهق متحمل شده اند.
 
وی اظهار داشت: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوانیم از فردای مراسم نکوداشت بیهقی زمینه برگزاری همایش بیهقیون را در سطح استانی و ملی برنامه ریزی و اجراء نماییم.
 
رمضانی تصریح کرد: متأسفانه آنگونه که شایسته این دانشمند بوده به معرفی شخصیت ایشان پرداخته نشده است و بیشتر ایشان را به کتاب تاریخ بیهق می شناسند در حالی که وی حدود 72 اثر مکتوب دارد .
 
وی یادآور شد : یکی از آثار ارزشمند ابوالحسن علی بن زید بیهقی کتاب معارج نهج البلاغه است که به شرح کتاب ارزشمند نهج البلاغه پرداخته است و به همین جهت بیهقی را باید بعنوان اولین شارح نهج البلاغه برشمرد.
 
شهردار ششتمد در عین حال خاطر نشان کرد : سال گذشته و برای اولین بار از زمان احداث آرامگاه بیهقی استارت توسعه آرامگاه کلید خورد و امیدواریم امسال نیز با تخصیص اعتبارمناسب زمینه ای فراهم شود تا حداقل امکانات رفاهی جهت مجاورین و بازدیدکنندگان از این مکان فراهم گردد. 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما