اعتراض مسعود پسندیده به نفوذ تمایلات فردی و خودخواهانه در رفتار برخی مسئولان شهری سبزوار

در آستانه برگزاری مراسم نکوداشت دکتر نادر نوبری توسط بنیاد قدم در سبزوار، مسعود پسندیده یکی از اعضای شورای شهر در اعتراض به آنچه رفتارهایی تحریم مانند از سوی نهادهایی نظیر شورای شهر و دانشگاه علوم پزشکی نامیده، مطلبی انتقادی را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه مسعود پسندیده در این پست همچنین از گرفتار شدن برخی مسئولان شهری سبزوار در دام تمایلات فردی و خودخواهانه در برابر خواسته های مردمی گله کرده و خواستار برقراری توازن بین این خواسته ها شده است.
 
برخوردهای سلیقه ای و  خودخواهانه صاحب منصبان در برابر بعضی خواسته ها و حرکت های مردمی که مسعود پسندیده به آن اشاره کرده است، اولین باری نیست که در سبزوار اتفاق می افتد و پیش از این نیز مردم سبزوار شاهد مواردی از این دست بوده اند و به طور مثال در ماجرای رونمایی از رمان یار حسین خسروجردی نیز مشابه همین گونه رفتارها بروز یافت.
 
با این حال وقتی که خود پسندیده یکی از اعضای شوراست، انتظار می رود به جای گلایه مند بودن نسبت به وضعیت موجود، خود بتواند منشأ تأثیر باشد و این روند سلیقه ای حاکم بر رفتار صاحب منصبان شهرستان، حداقل در شورای شهر را تغییر دهد. 
 
ایجاد تغییر در برخی روندهای اشتباه شورای شهر و جایگزین کردن رفتار ضابطه مند و قانون گرایانه به جای رفتارهای سلیقه ای، رابطه مدار و کدخدا منشانه، انتظاری عمومی بود که اکثر رأی دهندگان انتخابات شورای چهارم شهر سبزوار در سال 92 ، از اعضای جوان تر شورا نظیر مسعود پسندیده، مهدی مقصودی، اسدالله نورنهنگ، محمدرضا قلعه  نویی و حسن زارعی داشتند. اما اکنون پس از سه سال که از عمر شورای چهارم می  گذرد، تنها شاهد گلایه مندی گاه و بی گاه اعضای جوان تر شورا، نسبت به این روندها هستیم.
 
البته وجود همین گلایه مندی و اعتراضات نیز کاملاً بی فایده نخواهد بود و دست کم به عنوان عقبه ای طولانی برای نارضایتی های درونی و بیرونی از عملکرد شورای شهر سبزوار محسوب خواهد شد، تا با این زمینه سازی ها زمانی فرا برسد که نهایتاً با یک انتخاب صحیح از جانب مردم یا رفتار قاطعانه از سوی اعضای معترض شورا، تغییرات ضروری در پارلمان محلی غرب خراسان تحقق یابد.
 
اسرارنامه در ادامه متن کامل یادداشت اعتراضی مسعود پسندیده در صفحه اینستاگرامی این عضو شورای شهر، درباره رفتارهای تحریم مانند شورای شهر و دانشگاه علوم پزشکی در مقابل برگزاری نکوداشت دکتر نوبری را مننتشر می کند و خاطر نشان می شود، پسندیده تأکید کرده است هیچ نقشی در بنیاد قدم و برگزاری  نکوداشت دکتر نوبری ندارد:
 
بیایید از کنار رویدادها، به سادگی نگذریم
 
همیشه شاهد برگزاری بزرگداشت هایی با عناوین و اشکال گوناگون توسط نهادهای مختلف هستیم.
 
بسیاری از نهادها نیز سعی می کنند در راستای تمایلات و سیاست های مدیر آن نهاد یا سیاستگذاری های کلان، تصمیم بگیرند در بزرگداشت های مذکور نقش فعال و یا کمرنگی داشته باشند و حتی بعضاً شاهد بایکوت و تحریم بزرگداشتی از سوی نهادهای خاص بوده ایم!!
 
برگزاری بزرگداشت برای دکتر نوبری از سوی بنیاد قدم، اقدامی بود که ابتدا به ساکن بنظر می رسید در راستای سیاست های دانشگاه علوم پزشکی و یا شورای اسلامی شهر باشد. اما عدم حمایت این دو نهاد و حتی مانع تراشی هایی تحریم مانند در روند برگزاری این بزرگداشت، سوالات و پیش فرض های زیادی را به ذهن متبادر می سازد که زیاد هم متمایل به بیان آن نیستم.
 
اما این اقدام، آزمونی نفس گیر برای دست اندرکاران این بنیاد مردم نهاد است تا چگونه بدون حمایت های مالی و معنوی دولت و مسئولین، و تنها با تکیه به داشته های مردمی، این بزرگداشت را برگزار نمایند و صد البته چالشی بزرگ فراروی مدیران و مسئولین شهری ست که چگونه در رویارویی بین تمایلات فردی و خودخواهانه خود با خواسته های مردمی، تصمیم گیری کنند به امید آنکه توازن برقرار نمایند تا بلکه کمتر در برابر رسانه ها و افواه عموم در معرض سوال و نکوهش قرار بگیرند.
 
فارغ از کیستی و چیستی بنیاد قدم، امیدوارم این رویداد کاملا مردمی، بنحو احسن برگزار گردد و بعنوان یک شهروند، از عموم مردم دعوت می کنم در تقابل با نفسانیّت برخی مسئولین، با حضور خود، در جهت برگزاری هرچه بهتر این رویداد قدمی بردارند.
 
پ.ن:
اینجانب هیچ نقشی در بنیاد قدم و نیز برگزاری این بزرگداشت ندارم و صرفاً در باب تکریم خادمین واقعی مردُم، این پست نگاشته شد.
 
 
*    *    *
 
گفتنی است آیین نکوداشت دکتر نادر نوبری متخصص نام آشنای مغز و اعصاب سبزوار، بعد از ظهر دوشنبه 11 مرداد 95 ساعت 19 در محل سالن کنفرانس هتل کاملیای این شهر برگزار می شود.(منبع)
 
نظرت را بنویس
comments

**

آقای پسندیده این طوری خودش رو از تصمیمات شورا مبرا کرده

اسلامی

ممنون آقای پسندیده که حمایت کردید

خوب نزدیک انتخابات هستش، آقای پسندیده تا کی فیلم بازی میکنی ،امیدوارم روزی دستت واسه مردم روبشه وافکارت مشخص هرچند تا الان مردم فهمیدن که دیگه سال دیگه رای ت ندهند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما