جایزه ویژه حمید سبزواری، به طبس رفت!

نشست خبری دومین جشنواره «طبس»
جایزه ویژه حمید سبزواری در جشنواره «طبس» اهدا می‌شود
 بزرگداشت چهلمین روز از درگذشت حمید سبزواری پدر شعر انقلاب اسلامی
 
دبیر اجرایی جشنواره شعر، موسیقی و سرود طبس از اهدای جایزه ویژه حمید سبزواری در این رویداد خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار مهر، محسن صفایی دبیر اجرایی دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضداستکباری طبس در نشست خبری این جشنواره با اشاره به اینکه این رویداد به دنبال معرفی موسیقی حماسی ضداستکباری است، گفت: ما در سه روز ۲۵، ۲۶ و ۲۷ مردادماه در حوزه هنری برنامه‌های خود را برگزار می‌کنیم. شب اولمان اختصاص به شعر ضداستکباری دارد که دبیری این بخش از جشنواره برعهده آقای محمدعلی سیار گذاشته شده است. در این بخش ۲۵۷ شعر از ۹۰ شاعر و ترانه‌سرا به دست ما رسیده است.
 
وی همچنین از حضور «عمل تنانه» از شاعران لبنان و نیز بزرگداشت حمید سبزواری و اهدای جایزه ویژه جشنواره با نام وی در این رویداد خبر داد.
 
صفایی ادامه داد: شب دوم جشنواره با عنوان شب موسیقی به تجلیل از چهره‌های محلی و جهانی موسیقی حماسی اختصاص یافته است. در این شب از «دُردی تریک» خواننده ترکمن که موسیقی مقامی «ظالم آمریکا» را ساخته است، تجلیل می‌شود و همچنین یادکردی داریم از خواننده فقید ضد کودتای شیلی؛ ویکتور خارا. سعی داریم در این مراسم از برخی از ادامه دهندگان راه وی نیز دعوت کنیم که البته هنوز میسر نشده است.
 
وی همچنین با اعلام اینکه شب سوم از این جشنواره با عنوان شب سرود نامگذاری شده، گفت: در این برنامه از گروه سرود المهدی جهرم که همگی آنها در دوران دفاع مقدس شهید شده‌اند، تجلیل خواهد شد.
 
صفایی همچنین از رونمایی کتاب و آلبوم تصویری صد سال موسیقی اعتراض علیه آمریکا با هدف معرفی خوانندگان اروپایی و آمریکایی که علیه جنگ‌افروزی آمریکا به تولید اثر پرداخته‌اند، خبر داد.
 
وی همچنین افزود: در این جشنواره ۹۰ تک آهنگ از ۵۰ خواننده به دست ما رسیده است که در میان آنها آثاری از خواننده ۱۳ ساله و شاعر ۱۷ ساله نیز وجود دارد. همچنین آثاری در قالب موسیقی مقامی و حتی رپ نیز به دست ما رسیده است که شرکت آنها در بخش مسابقه در آینده تصمیم‌گیری می‌شود.
 
صفایی تصریح کرد: برنامه ما این است که اجراهای جشنواره پس از برگزاری مراسم اختتامیه و داوری در قالب اکران‌های مردمی شبیه جشنواره عمار و از طریق سامانه‌ای در سراسر کشور اجرا شود و امیدواریم در ادامه به مناسبت‌هایی مانند ۱۳ آبان، ۱۶ آذر، ۹ دی، ۵ اردیبهشت‌ماه و ۱۲ تیرماه نیز این آثار را به صورت عمومی اکران کنیم.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما