فتنه اقتصادی

سعید نورآبادی:

کمتر هفته ای می گذرد که در آن خبر یک فساد اقتصادی جدید بیرون نیامده باشد. آیا در جوامع و کشورهای دیگر پیشرفته که ما از آن ها به بدی یاد می کنیم و هم ردیف با جامعه ایران است، مفاسد اقتصادی با آمار بالا وجود دارد؟ و یا حتی نزدیک به آمار ایران؟! بر ما چه می رود که اینگونه در ورطه بی انضباطی و افراطی گری و حرص و ولع در جمع آوری مال و منال شده است!!!
 
آیا چنین دستگاه های دور و درازی هم چون بازرسی، دادگستری، قوه قضائیه، حراست و اطلاعات و تعزیرات که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هست در دیگر نظام ها و کشورهای دنیا وجود دارد؟! و آیا زمانی که در استخدام و گزینش و انتصاب ها و اتخاب ها ی افراد در سازمان ها و ارگان ها و نهادهای دولتی به این کیفیت و حساسیت و ظرافت و لطافت در تمامی مسائل سیاسی و عقیدتی و اخلاقی و امنیتی و اطلاعاتی صرف می شود، در دیگر ممالک دنیا نیز چنین رویه ای وجود دارد ؟ و آیا در میان مدیران و معاونین و ... دیگر کشورها نیز، چنین موارد زیادی در کج دستی و خطاکاری مشاهده می شود؟
 
ولع سیری ناپذیر سرمایه داران تازه به دوران رسیده برای جمع آوری ثروت ، افراد را به صورتی در آورده که برای دستیابی به سودهای هنگفت همه اصول و مبانی عقیدتی و اسلامی را زیر پا می گذارند و به این وسیله بذر فساد را در تمام سطوح جامعه می پاشند ...و "تا می توانی جیبت را پر کن" را به عنوان شعار نانوشته ای در همه جای جامعه ورد زبان ها کرده اند.
 
چرا ماجراهای سه هزرا ملیارد و بابک زنجانی ها و خاوری ها و معاونین دست پاک، بدون عذر خواهی از ملت ادامه یافته و حتی ماجرای حقوق های نجومی رخ می نماید در حالی که درصد بالایی از جامعه در خط فقر زندگی را سپری می کنند و تمام تلاش خانواده ها برای زنده ماندن است نه زندگی کردن و حالا دوباره شهرداری تهران این زخم کهنه سرباز کرد؟
 
آیا صنعتی شدن و پیشرفت مستلزم فساد اقتصادی است؟آیا اقتصاد دولتی نتیجه اش فساد اقتصادی و فتنه اقتصادی است یا خیر؟بی ائید صادق باشیم به پاس احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس.
 
برای مطالعه مطالب بیشتر به قلم سعید نورآبادی هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:

 

نظرت را بنویس
comments

محمد صادق

دوست عزیز که دل سوز این مرز و بوم هستین شما که ادم گنده ای و درشت هیکل به افترا وناسزا و سخره نگیرید .شما هم مثل اقای نورابادی مطلب بده و تضارب ارا ببار اورید تا اگاهی در سطح جامعه قوت بگیرد.نوشتن مطلب به گنده بودن انسان ها و سمت داشتن انها و مقام وموقعیت ندارد کسی که توانایی نوشتن دارد و کسی که توانایی سخنرانی را دارد به سن و سال نیست.به شعور و معرفت است .اگر کسی معرفت و شعور ودرک داشته باشد قادر به نوشتن و صد البته که باید انسانی باشد دغدغه مند.با تشکر

دلسوز

چه ربطی دارد به مطلب اقای نورابادی / وی مطلبی که البته کمی تکراری است مطلب کرده و چه بهتر از راهکارهای این مهم سخن به میان می امد تا بهره برداری بهتر صورت گیرد / در مورد مطلب پایین هم فقط بنده متاسفم بابت این طرز تفکر

انگیزه

جوجه، ضرب المثلی معرفه که میگه مورچه چیه کله پاچش باشه خوب مرد حسابی این صحبت های گنده گنده را کسی میزند که در سمت های و مقام های عالی قرار دارد و دست پاک مونده تو که هنوز آب پیدا نکردی تا ببینیم چگونه شنا می کنی اومدی دنبال چی هستی مردم چشم و گوششون پر شده از آدمایی شکل تو شعار میدهند و وقتی سمت و پستی و مقامی و یا رای مردم را می گیرند بلای جون آنها شده اند این حرف ها مال آدمایست که از امتحان سالم بیرون آمدند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما