آیا همایش بین المللی جوانان و صلح جهانی در سبزوار منتفی شده است؟

وقت درنگ برای شهردار تازه نفس سبزوار / شهردار نیشابور خواستار استقرار دبیرخانه جاده ابریشم در این شهر شد

 یکی از مخاطبان گرامی اسرارنامه بدون درج نام خود، نظر انتقادی زیر را در ارتباط با عملکرد شهردار جدید سبزوار برای تحریریه این وبسایت ارسال کرده است که اسرارنامه با اندکی ویرایش به انتشار این نظر می پردازد:
 
تفاوت نگاه ها و فکرها را ببينيد: 
 
در حالي که شهردار تازه ما به همراه اعضاي شوراي شهر سخت مشغول ديد و بازديدهاي پر تعارف و تکلف با برخی رئسای ادارات و مجموعه و نهادهای شهرستان است و يا در نهايت به آسفالت کشي کوچه ها که کاري عادي و روزمره است، می پردازد، شهردار شهر همسايه ما با نگاهی بلند و همت عالي مشغول پیگیری پروژه هایی مهم وفراشهرستانی برای نیشابور است. که البته بيشتر اين ها با مقدمات انتخابات براي اعضاي شوراي شهر است. 
 
تازه نيشابور ميزبان نمايشگاه کتاب استاني هم شده است. و...
 
ببينيد تفاوت از کجا تا کجاست؟: 
 
نیشابور مستحق استقرار دبیرخانه جاده ابریشم است
 
شهردار نیشابور خواستار معرفی این شهرستان به عنوان محل استقرار دبیرخانه جاده ابریشم در شرق کشور شد.
 
مهندس هادی مسلمی گفت: جاده ابریشم یکی از غنی‌ترین و گسترده‌ترین میراث تاریخ بشری بوده و با نگاهی عمیق می‌توان دریافت که این جاده در اصل راه عبور فرهنگ‌ها، گویش‌ها و ملیت‌های متفاوت بوده و قدمت بافت تاریخی، کاروانسراها و آثار قدیمی و تاریخی مسیر جاده ابریشم نشانگر هویت اصیل و دیرین الگوهای ارتباطی و تجاری است.
 
وی پیشنهاد کرد با توجه به این‌که نیشابور تنها شهر کشور است که در دوره‌های مختلف تاریخی و تغییر مسیر این جاده، همواره در مسیر این جاده قرار داشته است و با توجه به عضویت نیشابور در شبکه شهرهای معنوی و شهرهای تاریخی جهان، این شهر به عنوان پایگاه و دبیرخانه جاده ابریشم در شرق کشور معرفی شود.
 
وی همچنین برای برگزاری «دوازدهمین اجلاس شهرداران راه ابریشم» اعلام آمادگی کرد.
 
منبع: روزنامه اطلاعات
 
به نظر انتقادی فوق باید این را هم اضافه کرد که چند ماه قبل دکتر طالبی شهردار وقت سبزوار و مسعود پسندیده عضو شورای شهر طی مصاحبه هایی که با برخی رسانه های ملی و محلی داشتند، خبر انتخاب سبزوار در رقابت با شهرهای شیراز و کیش را به عنوان محل برگزاری همایش بین المللی جوانان و صلح جهانی در مهر 95 مطرح کردند که قرار بود با حضور وزیر امور خارجه کشورمان و چند وزیر و سفیر از کشورهای دیگر برگزار شود.(منبع1)، (منبع2)، (منبع3)، (منبع4)، که آن زمان از این دستاورد به عنوان یک موفقیت بزرگ و ظرفیت بالقوه برای دیده شدن توانایی های سبزوار و جلب توجهات در سطح ملی و بین المللی به این شهر یاد می شد.
 
اینک اما با فرا رسیدن و سپری شدن چند روز از مهر 95 مشاهده می کنیم که دیگر هیچ خبری از برگزاری همایش مذکور نیست، که البته همان زمان هم عده ای به برگزار شدن آن شک داشتند و آن را لاف تبلیغاتی برخی مسئولان در شورا و شهرداری می دانستند.
 
اینک به نظر می رسد شهردار تازه نفس سبزوار باید درنگی عمیق در جایگاه با اهمیت خود و شهری که مدیریت شهرداری آن را به دست گرفته داشته باشد و به جای اینکه سریعاً در چرخه امور روزمره و برخی تشریفات و تعارفات وقت گیر و بی فایده اداری گرفتار شود، از همین ابتدای کار برنامه ریزی های دوراندیشانه ای بر اساس ظرفیت های حقیقی و والای دیار سربداران را تنظیم کند، تا این شهر مظلوم بیش از پیش از دیگر شهرهای مشابه خود در مسیر توسعه عقب نماند. شهرهایی که به لحاظ ظرفیت های تاریخی و فرهنگی گاه هم سطح و گاه حتی پایین تر از سبزوارند اما به خاطر عملکرد مدبرانه مدیرانشان توانسته اند گام های بلندتری بردارند و اگر همین روال ادامه یابد در آینده نزدیک وضعیت کاملا متفاوتی بین شهرهایی را خواهیم دید که بر اساس توانمندی های ذاتی، هم سطح و هم رتبه یکدیگر بوده اند.
 
امید برومندی
نظرت را بنویس
comments

خراسان برای تمامی شهرهای خراسان

دوستان عزیز نیشابوری وسبزواری اگه شما از سمت تهران وارد استان سمنان شوید به هرکدام از شهرهای سمنان , دامغان وشاهرود که برسید هیچ تفاوتی بین این شهرها از نظر ساخت وساز وتوسعه نمیبینید چه شهرستان وچه مرکز استان .ولی همینکه به خراسان وارد میشوید کاملا اختلاف توسعه بین شهرها ومرکز استان را میبینید شما وارد سبزوار میشوید بعد وارد نیشابور میشوید هیچ اثری از توسعه نسبت به جایگاه شان نمیبینید .ولی همینکه به مشهد میرسید خواهید دید که تمام امکانات در آنجا جمع شده وسایر شهرهای خراسان در محرومیت بسر میبرند .به خدا امام رضا هم راضی نیستند که که حق بقیه شهرها هم در مشهد خرج بشه .

اين مطلبو زدين حالا ببينين که همين فردا اعضاي شورا يا جناب شهردار براي اين که عقب نماند مصاحبه مي کند و بلوفي مي زند و سايت شهرداري هم آن را ممنتشر مي کند. اما معلوم است که کسي که وقتش تو ديد و بازديدها از اين اداره و آن اداره بگذرد نمي رسد و نمي تواند کاري بکند و فقط بلوف مي زند.

اصغر سلام هنوز نفهميدين که شوراي شهر و مديريت شهري سبزوار، ژنرال نمي خواهد نوچه مي خواهد که بله قربان گوي آقايان باشد. تا وقتي عده اي کدخدا همه کاره شهر باشند ، نوچه هاي شان را مي آورند و مي برند و مطمئن باشيد با نوچه ها هيچ اتفاقي در شهر نمي افتد.

سلام ما رو باش دلمون رو به کي و چي خوش کرديم. شوراي شهري که در سال 92 بعد از شش ماه تاخير و فرصت سوزي، شعار مي داد که سبزوار شهردار ملي مي خواهد؛ بعد از سه سال با يک عقبگرد آشکار با ساخت و پاخت و روش کدخدا منشانه يک فرد بي تجربه و تازه کار را شهردار کرد. آن شعار کجا و اين شهردار کجا؟ ايا اين رفتن به قهقهرا نيست. اعضاي شورا با زرنگي يک شهردار بي تجربه و تازه کار را آوردند که در آستانه انتخابات در مشت شان باشد و هر کاري امر کردند بگويد چشم و به اصطلاح آدم خودشان باشد. که نشانه آن را هم از الان مي بينيم که شهردار با اعضاي شورا افتادند در آشفالت کشي کوچه هاي حاشيه اي شهر. جالبه که بعد چهار سال تازه به فکر آسفالت اين کوچه ها افتادند. تازه اين کار هم فقط ظاهرسازي و ماله کشي است. مشکل محلات حاشيه اي آسفالت نيست. بيچاره مردم سبزوار که روز به روز دارد عقب مي افتد و طرح هاي زيربنايي آن عقب مي افتد. ميدان ورودي شهر را ببينيد که کوي گلستان را که مايه آبروريزي کل منطقه است. دو دوره است که شوراي شهر مي خواهد کاري براي کوي گلستان کند يا پنج شش سال است که مي خواهند ميدان سربداران را بسازند چي شد؟ ايا اتفاقي افتاد؟ مسئولان و مديريت شهري سبزوار چنان غرق در روزمرگي و خاله زنک بازي است که سالها طول مي کشد به درک و سطح کارهاي ملي برسد تا برسد به جايي که در اين زمينه کاري بکند. واقعا اسفبار است. مسئولان ما در چه فکري هستند و ديگران چه مي کنند؟

به نکته خوبی اشاره کردید .اما میزبانی همایش صلح و جوانان به سبزوار داده شد که متاسفانه فرماندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی شهر در این زمینه همکاری ندارند،و دریغ از تشکیل یک کمیته در این خصوص
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما