واکنش یکی از مدیران شهرداری به یک خبر / دفاع تمام قد قاسم دارینی از شهردار جدید در نخستین روزهای انتصاب

پساز انتشار مطلب صبح امروز اسرارنامه درباره عملکرد شهردار جدید سبزوار و دعوت وی برای درنگ و تأملی بیشتر به اولویت های مهم دیار سربداران در همین ابتدای کار) قاسم دارینی مسئول سازمان آرامستان های شهرداری طی ارسال یادداشتی به تحریریه اسرارنامه، به دفاع ازعملکرد شهردار کنونی پرداخته و در باب منتفی شدن برگزاری همایش بین المللی جوانان و صلح جهانی، توضیحاتی به شرح زیر را متذکر شده است:

مسوول محترم سایت وزین اسرارنامه. پیرو درج مطلبی با عنوان آیا همایش بین المللی جوانان وصلح در سبزوار منتفی شده است؟  اینجانب به عنوان نماینده شهردار وقت جناب آقای دکتر طالبی جهت هماهنگی امور این همایش مطالبی را به استحضار می رسانم.

 بعد از اعلام موضوع انتخاب نهایی شهر سبزوار  به عنوان میزبان نهایی این همایش  در سفری که نماینده دبیرخانه مرکزی همایش جهت بازدید از اماکن سبزوار داشتند کلیه توضیحات لازم در این خصوص داده شد و وایشان بعد از بازدید از زیر ساختها واماکن مورد نیاز به تهران مراجعه نمودند وبعد از جمع بندی موضوع به علت گستردگی واهمیت بالای تشریفات این همایش شهرداری سبزوار طی نامه ای به رییس محترم همایش جناب دکتر مهر علیزاده درخواست به تعویق انداختن زمان برگزاری همایش را نمود که در همان زمان طی تماسهای مکرربا دبیرخانه همایش به علت عدم امکان برگزاری جلسه شورای عالی سیاستگزاری  در تهران جهت تصمیم گیری،  پیگیریها ی شهرداری به نتیجه نرسید وموضوع در همان مرحله مسکوت ماند وحتی به مرحله عقد تفاهم نامه هم نرسید.

 واما در پایان ضمن احترام به نظرات ودیدگاه های نویسندگان ومسوولین سایت وزین اسرار نامه متذکر میشوم که در هیچ جای دنیا حتی حزبی ترین کشورها هم رسم نیست که مسوولی خصوصا یک شهردار درست در روزهای ابتدایی که حتی هنوز دید و بازدیدهای مرسوم ومتداول در حال برگزاری است که با تاکید ایشان اکثرا در ساعات غیر اداری وبدون کمترین هزینه انجام می شود که حتی ایشان اعلام کردند که کسی به زحمت جهت چاپ بنر هم نیافتد ، اینگونه به زیر تیغ نقد برود ومعمولا نقدها بر عملکرد اشخاص وبعد از یک دوره چندماهه  آغاز می شود  ودر حال حاضر که ایشان علیرغم گرفتاریهای مالی وتشکیلاتی  شهرداری ها وبا اصرار سیزده عضو محترم شورا فقط به جهت به زمین نماندن بار خدمتگزاری به ولی نعمتان انقلاب قبول زحمت نموده اند ودر بین همه مسوولین به عنوان یک نیروی جهادی وخدمتگزار شناخته میشود  را باید کمک ویاری کرد تا بتوانیم شاهد توسعه متوازن شهر مان باشیم .

با تقدیم احترام / قاسم دارینی

 

توضیح اسرارنامه:

ضمن تشکر از توجه و حساسیت جناب قاسم دارینی مسئول سازمان آرامستان های شهرداری سبزوار  نسبت به مطلب صبح امروز اسرارنامه با تیتر و روتیتر زیر:

 
لازم به توضیح است، مطلب مذکور، بیش از آنکه نقدی بر عملکرد سید علی کوشکی شهردار تازه نفس سبزوار باشد، نقدی بر عملکرد مجموعه شهرداری و شورای شهر بود که اتفاقا به اسامی برخی افراد مورد نقد نیز، در آن مطلب اشاره  شده بود. البته در ضمن آن مطلب از آقای کوشکی درخواست شده بود که در همین ابتدای کار درنگی در مهمترین اولویت ها و نیازهای شهر سبزوار داشته باشد وبه سرعت در دام تشریفات و تعارفات وقت گیر وبی فایده اداری گرفتار نشود.
 
شایان ذکر است، هرچند شهردار سبزوار به تازگی تغییر یافته و به تبع برخی از مدیران این دستگاه نیز  جابه جا شده اند، اما به هرحال مجموعه شورای شهر به عنوان نهاد ناظر و موثر بر عملکرد شهرداری و نیز بدنه کلی و ماهیت وجودی شهرداری تغییرنیافته و اگر سیستم سالمی بر این دو نهاد مهم تأثیرگذار در اداره امور شهری حاکم باشد، می بایست طرح ها و برنامه های مهمی که می تواند در صورت اجرای صحیح به توسعه شهرستان یا کسب وجهه مطلوب در سطح ملی و بین المللی برای دیار سربداران کمک کنند، حفظ شده و ادامه یابند.
 
نظرت را بنویس
comments

کارمند شهرداری

واقعا بیایید از نزدیک ببینید الان از همه دوره های دیگر شهرداری 1- رسیدگی به دخل و خرج شهرداری بیشتر است 2- حضور همیشگی شهردار در شهرداری بیشتر است 3- رسیدگی به امور پرسنل بیشتر است 4- بچه ها تمایل بیشتر به خدمت دارند چون هم مدیر خوبی است هم از جنس خودشان است

دوست با تقوا مطلب نخست که عنوان شده از انه یک شهروند است (دارینی ) بعد اقای برومندی تکمیلی صحبتی عنوان کرده اند / دوما اگر ان مطلب را اقای دارینی ننوشته چرا دفاع تمام قد می کند پس بدانید یک جای کار لنگ می زند / همان طور که دوست دیگر عنوان کرد اقای دارینی نگران حقوق 5 میلیونی خودش و پاداش های 20 میلیونی اخر سال است که مبادا از دستش برود / چرا کسی به پاداش های نجومی شهرداری سبزوار در گذشته و حال رسیدگی نمی کند موضوعی که تنها مقصودی عضو شورا انرا علنی کرد و انتقاد

برادر جان یعنی میگین کسی برای تبریک به شهردار جدید نیاد تو همین جلسات خیلی از مسایل فی مابین حل میشه امان از اینهمه حسادت وعداوت

بختیار

جناب آقای دارینی تا دیروز سنگ طالبی را به سینه میزد و امروز سنگ کوشکی را برداشته آقای دارینی با اینکارش مدیر عاملی آرامستان ها و حقوق پنچ میلیونی خود را تضمیین کرد ماشاا... به این حساسیت جناب عالی

حسن نمي دانم متوجه شديد يا نه، منظور تناقض گويي هاي مسئولان محترم است. مي گويند .... کم حافظه است راست مي گويند. داريني گفته که اصلا تفاهم نامه اي بين دبيرخنه همايش و شهردراي امضا نشده بود که بخواهد لغو و تعطيل شود. اين در حالي است که چند پيش برخي اعضاي شوراي شهر(از جمله جناب پسنديده) و خود شهرداري به گونه موضوع را رسانه اي کردند (حتي نامه هايش را منتشر کردند) که انگار برگزاري همايش در سبزوار قطعي شده است. اگر برگزاي اين همايش قطعي نشده بود و تفاهم نامه اي امضا نشده بود چرا آقايان خبرش را آن هم در اين گستردگي منتشر کردند؟ چرا اطلاع رساني و تبليغات دروغ مي کنند؟ مردم را چي فرض کردند؟ نکته جالب ديگر در يادداشت داريني اين است که در توجيه کارهاي خاله زنکي شهردار و مسئولان شهري مثل ديد و بازديدهاي تشريفاتي گفته است که اين کارها خارج از وقت اداري بوده است. سطح فکر و نگاه کوتاه را ببين. مگر کسي شهردار شهر بزرگي مثل سبزوار است وقت اداري و غير اداري دارد. چنين مسئولي همه وقتش بايد براي مسائل شهري و مشکلات مردم صرف شود. اصلا دست خودش نيست، اقتضاي کار اين را مي خواهد. خود اين که آقايان هنوز در حد کار اداري و کارمندي به موضوع و مسائل نگاه مي کنند نشان مي دهد که آقايان اصلا توي باغ نيستند. نشان مي دهد که سطح نگاه شان چقدر کوتاه و محدود است. شهرداري که بخواهد کارهاي بزرگي بکند و مشکلات اساسي شهر را حل کند بايد ساعت 2 بعد از نصف شب هم بدود و گر نه کاري نمي تواند بکند. چاره اي جز اين نيست. بقيه هم که به جايي رسيدند و کاري کردند اين گونه بودند. مطمئن باشيد تا زماني که مسئولان شهري ما به صورت کارمندي کار کنند و اين قدر کوته بينانه به مسائل نگاه کنند سبزوار نه تنها به جايي نمي رسد بلکه روز به روز عقب تر مي ماند. ما را باش که از چنين نهادي و از چنين افرادي توقع کارهاي ملي و بزرگ داريم. ما شهردار در سطح ملي مي خواستيم چي از کار درآمد. به قول معروف چي فکر مي کرديم چي شد؟ اي کاش آقايان اگر کار بلد نيستند لااقل سرشان را از لاک بيرون آورده و نگاهي به اطرافشان مي کردند و مي ديدند که بقيه چگونه کار مي کنند و چکار مي کنند؟

اين مخاطب هر کي بوده درست گفته: واقعا تفاوت از کجا تا به کجاست؟ شهردار نيشابور مي گويد ما آمادگي و ظرفيت برگزاري دبيرخانه و اجلاس جاده ابريشم را داريم و براي کسب آن پيگيري مي کند. اما مسئولان شهري ما خودشان مي گويد ما امکانات و ظرفيت همايش صلح را نداريم. اين طور هم آبروي شهر را در سطح ملي مي برند و هم خيال خودشان را راحت مي کنند که کاري نکنند.

کجا گفتن سبزوار ظرفیت برگزاری رو نداره در نامه شهرداری به همایش خواستار تعویق یک ماهه شده که از تهران جواب ندادن واونم بخاطر اب وهوای بهتر وپذیرایی بهتره

واقعا بايد به اين هوش سرشار مسئولان ما آفرين گفت. کسي نيست از اين جناب داريني بپرسد اگر سبزوار ظرفيت و امکانات برگزاري چنين همايشي را ندارد چرا از اول نامزد شد و کلي پيگيري کرد؟ بهتر نيست به جاي ماله کشي و توجيه غفلت ها و کوتاهي ها و کم کاري ها اول فکري براي ايجاد زير ساخت ها و فعال کردن ظرفيت ها بکنيد. تا اين طور آبروي سبزوار را نبريد که هر کس مي آيدو از نزديک شهر را مي بيند نگويد سبزوار امکانات و ظرفيت فلان برنامه را ندارد.

سلام بنابراين عملا برگزاري همايش صلح در سبزوار منتفي شده است اما جناب داريني روي شان نشده که شفاف بگويند و ماجرا را مبهم گذاشته اند. پس خبرهاي برگزار نشدن همايش در سبزوار درست است. - دوم اين که جناب داريني مشکل شما و امثال شما و خيلي از بدنه و مديران شهرداري اينه که همه چيز را سياسي مي بينند. اصلا در اين مطلب هيچ نگاه سياسي نبود. يک تذکر ساده به شهردار و شوراي شهر بود. عملکرد شورا و شهردار آنقدر واضح است که نياز به هيچ گذشت زمان نيست. جناب داريني چهار سال عمر شوراي شهر چهارم و شهرداري گذشت، آقايان چه کار اساسي براي شهر کردند و کدام کاررا به نتيجه رساندند؟ ضمن اين که اگر کسي در جريان ماجراها باشد نياز به گذشت زمان نيست با کوچکترين حرکت مي شود فهميد طرف چکاره است.

دلسوز

در ابتدا باید گفت که نویسنده مطلب درنگ شهردار و انتقاد به عملکرد شهردار جدید کار خود اقای دارینی بوده و بعد از اینکه دیده اوضاع پسه دست بکار شده و در دفاع از شهردار جدید و بهتر بگوییم مدیریتش در سازمان ارماستان ها دست به قلم شده و گرنه به تو چه ارتباطی دارد همایش و راه ابریشم شما باید در حوزه کاری خودتان اظهار نظر کنید پس مشخهص شده که بنده خدا بخاطر حف موقعیتش دست به چنین کار زده است مقایسه مطالب نخست و دفاعیه وی و شباهت های نوشتاری گواه این مطلب است و همچنین موارد بالا که ذکر شد / شهردار جدید باید یک خانه تکانی اساسی در بدنه مدیریت شهری بوجود اورد و بادنجان دور قاپ چین ها را از خود دور کند کاری که طالبی به ان دامن زد و بسیار از ان خوشش می امد و متاسفانه مردم تاوان این مدیران را می پردازند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما