نمایشگاه بزرگ عاشورایی در مرکز خیریه سالمندان مادر سبزوار برپا می شود

در اواخر هفته ی سالمند که همزمان شده با ایام محرم نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در محل دفتر مدیر عامل بنیاد خیریه مادر جناب مهندس ذبیح اللهی برگزار گردید. ایشان بعد از گزارش اجمالی از این بنیاد خبر از افتتاح نمایشگاهی متناسب با همین حال و هوا "کعبه می خواند حسین، کربلا لبیک گو" دادند. نمایشگاه «کعبه میخواند حسین کربلا لبیک گو» با همراهی و مساعدت جمعی از هنرمندان ارزشی سبزوار به ویژه رضا واسعی در طی مدت زمان 50 روز بر پا می گردد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه مهندس ذبیح اللهی اهداف زیر را برای برپایی نمایشگاه بزرگ عاشورایی در سبزوار برشمرد:
 
1-گرامیداشت هفته ملی سالمند
2-پاسداشت مقام شهدای کربلا
3-آشنایی بیشتر از پیش مخاطبان با مرکز بنیاد خیریه جامع سالمندان مادر سبزوار
4-تصویر سازی از اتفاقات و حوادث کربلا و تبیین معارف اهل بیت(ع)
5-گرامیداشت مقام و یاد شهدای منا
6- جلب مشارکت نیکوکاران و توجه شهروندان در ایام ماه محرم وصفر
 
مدیر عامل بنیاد خیریه سالمندان مادرهمچنین توضیح داد: نمایشگاه «کعبه میخواند حسین کربلا لبیک گو» می کوشد 7 فراز مهم و ویژه را از 2 مکان مقدس و 5 رخداد مهم حادثه کربلا به تصویر بکشاند و علت انتخاب عدد 7 قداست این عدد در باورهای دینی و آئینی ماست، سیر روایتی و داستانی این نمایشگاه از کعبه آغاز میشود که اشاره ای به حج نیمه تمام ابا عبدالله (ع) دارد و در ادامه قربانگاه به تصویر کشیده شده است تا ضمن پاسداشت مقام شهدای منا تصویری از این مکان مقدس را به مخاطب هدیه داده باشد.
 
7 علم به نماد از 72 تن شهدای کربلا به پا شده است و حضور نماد ذوالجناح بر سجاده ی خالی امام حسین (ع) خود نیز موید اهمیت به پا داشتن نماز از نظر سومین مقتدای شیعیان می باشد.
 
با توجه به 2 ماه برگزاری نمایشگاه و همزمانی با ایام اسارت کاروان کربلا، تصویری از کاروان اسرا، کتک خوردن طفل و ایثار مادر، تصویری از امام سجاد(ع) و رأس های بر نیزه در مسیر کربلا به شام تهیه و اکران شده است.
 
در پایان نمایی از خرابه شام، واگویه های حضرت رقیه (س) با سر بریده امام حسین (ع) و غربت حضرت زینب (س) برای بازدیدکنندگان تصویر سازی شده است.
 
عیادت از سالمندان مادر و دلجویی از ایشان توسط بازدیدکنندگان از دیگر برنامه های نمایشگاه کعبه می گوید حسین کربلا لبیک گو می باشد.
 
ذبیح اللهی همچنین از زحمات و همراهی ارزشمند آقایان حسین ماستیانی و کاظم کرامت در برپایی این نمایشگاه تشکر و قدردانی کرد.
 
گفتنی است نمایشگاه بزرگ عاشورایی «کعبه می گوید حسین، کربلا لبیک گو» پنج شنبه 15 مهرماه با حضور تعدادی از میهمانان استانی و شهرستانی در محل آسایشگاه سالمندان مادر سبزوار گشایش می یابد.
 
این نمایشگاه از شنبه 17 مهر ماه تا پایان ماه صفر دایر می باشد و علاقمندان می توانند ضمن بازدید از نمایشگاه مذکور از وضعیت این بنیاد و نوع فعالیت هایشان و مهمانان ویژه آن " سالمندان عزیز" عیادت نمایند.
 
تهیه خبر: ف . ش
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما