جمع‌آوری حدود۱۶۰ تن زباله از سطح شهر سبزوار در تاسوعا و عاشوراي حسيني

در دهه اول ماه محرم مجالس عزاداری در هر کوی و برزن شهرمان بر پا شده بود و ما حضور پررنگ تر پاکبان های شهر را نظاره گر بوديم، پاکبان های بی ریا و بی ادعایی که برای نظافت شهر از هیچ تلاشی فروگذار نبودند.
 
به گزارش روابط عمومي شهرداري سبزوار، مديرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار  در اين رابطه گفت: یکی از اهم وظایف اين سازمان نظافت، پاکیزگی، حمل زباله و رفت و روب شهر است که در ایام خاص و مناسبت های ویژه این وظیفه پررنگ تر می شود.
 
سعيدرضا فصيحي  با بيان اينكه نظافت شهر فعالیتی ۲۴ ساعته است كه حتی یک ساعت هم تعطیلی ندارد، اظهار داشت: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی با فعالیت‌های فوق‌العاده ۵۰۰ نفر از نیروهای مدیریت پسماند و خدمات شهری حدود ۱۶۰ تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری شد.
 
او بيان كرد: همانگونه که مردم شهرمان شاهد و نظاره گر هستند ، در ایام ویژه و تعطیل به خصوص در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) ، مجموعه پرسنل پسماند، کلیه کارگران و مجموعه اجرایی آن علاوه بر ۲۴ ساعته بودن فعالیت ها، وظایفی سنگین تر و ویژه تری بر عهده دارند.
 
سرپرست معاونت خدمات شهري سبزوار با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی برای حفظ پاکیزگی و نظافت شهر اظهار کرد: همزمان با این ایام تمام نیروهای خدمات شهری برای حفظ نظافت شهر و همکاری با هیئات و دسته‌جات عزاداری در حالت آماده باش بودند تا هیچ‌گونه خدشه‌ای در پاکیزگی شهر به ویژه در هسته مرکزی وارد نشود.
 
فصيحي با اشاره به افزایش تولید زباله‌های خشک به دلیل افزایش نذورات مردمی در این ایام خاطرنشان کرد: نیروهای مجموعه مدیریت پسماند در مناطق مختلف به صورت ۲۴ ساعته برای جمع‌آوری پسماند شهری فعال بودند.
 
وی با تاکید بر اینکه تمرکز اصلی نیروهای مدیریت پسماند و خدمات شهری برای حفظ نظافت محدوده هسته مرکزی شهر بوده است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری در این ایام به منظور حفظ نظافت و پاکیزگی شهر برای عزاداران حسینی بود.
 
او یکی دیگر از اقدامات اين سازمان را ارائه ۶۰ مخزن گالوانيزه ۷۰۰ كيلويي متحرك و ۵۰ سطل زباله ثابت برای ایستگاه های صلواتی وخیمه های عزاداری جهت جمع آوری پسماندها برشمرد.
 
فصيحي با اظهار اينكه چقدر سخت است پاکبانان شب تا صبح کار می کنند تا شهرمان تمیز بماند اما هنوز برخی از شهروندان باز هم غفلت می کنند، تصريح كرد: متاسفانه مردم آن زمان هایی که پاکبانان و ناظران خدمات شهری در دل شب فعالیت می کنند را نمی بینند و ما نتوانستیم انعکاس دهیم که با چه زحمتی نظافت شهر انجام می شود.
 
مديرعامل سازمان پسماند شهرداري سبزوار افزود: ساعت ۶ صبح که به شهر مراجعه می کنید شهر را پاکیزه می بینید و کمتر کیسه زیاله ای به چشم می آید مگر افرادی که ضابطه مند نیستند و پسماندهای خود را خارج از زمان مقرر بیرون قرار می دهند.
 
وي گفت: هزینه نظافت شهر را  شهروندان پرداخت می کنند، بنابراین آنها باید کمک کنند و رعایت نمایند و چنانچه غفلتی می بینند متذکر شوند.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما