مشاور عالی شهردار سبزوار: توحيد شهر نمادي از مشاركت مردمي

 مشاركت همگاني يكي از بهترين راه هاي توسعه و پيشرفت
 
امروزه سياست درآمد و هزينه شهرداري ها نمي تواند جوابگوي توقع مردم براي بهبود فضاهاي شهري وكارهاي عمراني شود. لذا شهرداري ها بايد به مردم نزديكتر شده و با جلب اعتماد و نظرشان از آنها ياري و استمداد بطلبد.
 
به گزارش روابط عمومي شهرداري سبزوار، مشاركت مردمي و همدلي در توسعه و آباداني و حفظ فضاي زيستي سرمايه بزرگي است كه اغلب از آن غفلت شده است. مشاركت مردم در هر زمينه و در هر سطح گره گشاي مشكلات عديده شهري است. مشاركت در حفظ مبلمان شهري، كاشت يا حفظ آبياري درختان، اظهار نظر و راهكار دادن در رفع مشكلات شهري، تذكر در مورد اشكالات و نواقص، پرداخت عوارض و اداي تكاليف شهروندي و حتي جهت جديد دادن به صرف پول هاي خيرين در مسير توسعه و ساخت و سازهاو احداث پروژه هاي شهري عام المنفعه و صدها مورد ديگر همه و همه از مصاديق مشاركت شهروندي به شمار مي آيد.
 
امروزه نياز است تا با كم شدن فاصله ها بين مردم و شهرداري ها اين مشاركت و ارتباطات قبلي و عاطفي به حداكثر برسد تا شاهد دنيايي بهتر و زيباتر در اطراف خود باشيم.
 
نگاهي به معابر توحيد شهر و سرسبزي فضاي سبز مجاور منازل مسكوني حكايت از وجود حس مسئوليت پذيري و عشق مردم توحيد شهر به بهتر شدن محيط زيست شان دارد قطعا توجه به اين ظرفيت عظيم و همراهي و تشويق و تر غيب مردم به نقش آفريني شان در بهبود فضاي محلات اثرات ويژه و فوق العاده اي در پي دارد كه نبايستي مشمول از دست رفتن زمان شود.
 
البته در دنياي جديد بايد به اين باور رسيد كه مردم بايستي خودشان سر رشته امور را بدست گيرند و حس مسئوليت پذيري و موثر بودن در ايجاد تغيير و پيشرفت را عميقا و در بالاترين سطح آن مردم به يك همزاد پنداري با شهرداري برسند و باور كنند. آن زمان است كه شهرداري در جايگاه يك برنامه ريز، ناظر و حامي، به گنج و دستاورد بزرگي دست پيدا مي كند كه از هر غير ممكني ممكن خواهد ساخت و اثرات اين باور به سرعت شكل و سيماي شهر را منقلب خواهد كرد.
 
شهرداري سبزوار كه پيش از اين اقدامات خوبي در مداخله در بافت هاي غير برنامه ريزي شده حاشيه شهر داشته اكنون با نيت كيفيت بخشي به توحيد شهر براي تبديل شدن به يك فضاي مناسب و حتي ايده آل شهري براي زندگي ورود پيدا كرده تا با تعيين چشم اندازي مناسب براي توحيد شهر و تعيين راهبردها، راهكارها، برنامه ها و پروژه ها با استفاده از همت والاي شهروندان خوب و عزيز برنامه هاي اقدام را تهيه و اجرايي نمايد، اميدواريم هرچه سريعتر اين مهم تحقق پذيرد.
 
آرشيتكت حسين دولت آبادي
مشاور عالي شهردار سبزوار
نظرت را بنویس
comments

جواد

جناب مشاور بفرمایید . شهرداری تا کنون چه خدمتی قابل توجهی به توحید شهر کرده است . چندین سال است هنوز پارک مرکزی ناقص است . وسایل بازی برای کودکان به غیر از یک سر سره ندارد . باز هم از مردم توقع دارید !
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما