پیشنهاد ثبت کتاب تاریخ بیهقی به عنوان میراث معنوی جهانی در یونسکو

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری پیشنهاد ثبت کتاب تاریخ بیهقی، به عنوان میراث معنوی جهانی در یونسکو را مطرح کرد
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزورای در ششمین همایش ملی نکوداشت بزرگداشت پدر نثر فارسی، ابوالفضل بیهقی، پیشنهاد ثبت کتاب تاریخ بیهقی اثر سترک ابوالفضل بیهقی به عنوان میراث معنوی جهانی در سازمان یونسکو را مطرح کرد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری دکتر جواد حدادنیا  با اشاره به  ارزش های تاریخی و ادبی کتاب تاریخ بیهقی، گفت: تاریخ بیهقی میراث گرانبها وماندگار ابوالفضل بیهقی است که دارای  ویژگی های منحصر به فردی  در زمینه ی ادبی، تاریخی و سیاسی و اجتماعی است و  با توجه به این ویژگی ها این اثر قابلیت ثبت به عنوان میراث معنوی جهانی در یونسکو را دارا می باشد.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری افزود:  ابوالفضل بیهقی در ایران مظلوم واقع شده و آنچنان که شایسته این مرد بزرگ است در جهت زنده کردن یاد و نام وی فعالیتی صورت نگرفته است.
 
وی بیهقی را تاریخ نویسی امین و ادیبی بزرگ برشمرد و تصریح کرد: بیهقی توانست  پیوندی عمیقی بین تاریخ و ادبیات پارسی ایجاد کند و این هنر بیهقی است.
 
دکتر حدادنیا راست گویی و صداقت در نوشتار را به عنوان ویژگی بارز نثر بیهقی دانست و یادآور شد: این ویژگی یعنی راست گویی و صداقت  از جمله خصایل اصیل مردم دیار بیهق است.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز بر ماست که ابعاد شخصیتی و ادبی این ادیب تاریخ نگار را به کمک برگزاری اینچنین همایش ها و مراسم هایی به همگان معرفی کنیم.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما