مقاله کرامت سلیمی درباره دروغ بودن بمب اتمی به رسانه های بین المللی راه یافت

انعکاس یک مطلب تحلیلی مجله اسرارنامه در خبرگزاری اسپتنیک روسیه

خبرگزاری اسپتنیک روسیه در صفحه فارسی زبان خود با ذکر منبع به انعکاس یکی از مطالب تحلیلی مجله اینترنتی اسرارنامه که توسط «کرامت سلیمی» به رشته تحریر در آمده، پرداخته است.(مشاهده خبر در اسپتنیک)

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه حدود یک ماه قبل یکی از مخاطبان گرامی این مجله با نام «کرامت سلیمی» با ارسال مقاله ای مفصل به بخش نظرات اسرارنامه دیدگاه های خود را درباره دروغ بودن وجود بمب اتمی و سلاح های هسته ای به آن شکلی که ابرقدرت های جهان ادعا می کنند، مطرح کرده و توضیح داده بود.

با توجه به اینکه وبسایت اسرارنامه یک مجله تحلیلی اینترنتی پیرامون مسائل محلی منطقه سبزوار بزرگ (سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد و ...) است، مقاله کرامت سلیمی طبیعتاً نمی توانست در زمره اخبار و گزارش های اصلی این مجله درج شود و بنابراین در یکی از بخش های فرعی اسرارنامه با نام لینک های خوشمزه که مختص مطالب متفرقه است، منتشر شد. اما این مقاله از همان ابتدا مورد توجه کاربران اینترنت قرار گرفت و بازدیدکنندگان آن در مدتی کوتاه به بیش از 1000 نفر رسید و البته نظرات موافق و مخالفی نیز برای آن ارسال شد:

 

وضعیت به گونه ای پیش رفت که این مطلب به سرعت در موتور جستجوگر گوگل صاحب رده شد و اکنون اگر کلید واژه  «دروغ بودن سلاح هسته ای» را جستجو کنیم، موتور گوگل در اولین یافته خود این مطلب در سایت اسرارنامه را پیشنهاد خواهد کرد و البته تعدادی دیگر از وبسایت ها نیز از جمله آپارات پس از اسرارنامه به انتشار این مقاله پرداختند.

استقبال از مقاله کرامت سلیمی درباره دروغ بودن بمب اتمی اما فقط به مجله اسرارنامه و سایر وبسایت های ایرانی، ختم نشد و خبرگزاری اسپتنیک روسیه نیز ساعاتی قبل در صفحه فارسی زبان خود، با ذکر نام سایت اسرارنامه به عنوان منبع اصلی و نام کرامت سلیمی به عنوان نویسنده، به بازنشر این مطلب پرداخته و اتفاقا در اسپتنیک نیز تا کنون تعدادی نظر برای این مقاله جنجالی از سوی کاربران ارسال شده است.

آژانس خبری اسپتنیک که از آن به عنوان خبرگزاری اسپتنیک روسیه نیز یاد می شود، در صفحه معرفی خود نوشته است:

این آژانس خبری به نوعی اخبار و رادیو را به عنوان یک رسانه در خود گنجانده و تمرکز خود را به طور کامل برای مخاطبان خارجی قرار داده است. هر یک از بخش های اسپوتنیک در پایتخت های مختلف دنیا دارای سایت مجزا بوده و اخبار خود را بر روی امواج رادیویی محلی پخش می کنند. تعداد زبان های آژانس خبری اسپوتنیک در سال 2015 میلادی به 30 زبان زنده رسیده و مدت زمان پخش زنده ی رادیویی نیز در 130 شهر از 34 کشور جهان، بیش از 800 ساعت در شبانه روز می باشد.
 
نشریه اینترنتی"اسپوتنیک"، ثبت شده در سازمان فدرال نظارت بر ارتباطات ، فناوری های اطلاعاتی و رسانه های گروهی روسیه مورخه 17 نوامبر سال 2014، گواهینامه ثبت شماره اف اس 77 ـ 59867 . این نشریه می تواند حاوی مطلب غیرمجاز برای افراد 18 ساله به پائین باشد (منبع)
 
رتبه جهانی خبرگزاری اسپتنیک بر اساس الکسا (alexa.com)، هم اکنون 942 است که از این نظر در ردیف 1000 وبسایت پرمخاطب جهان محسوب می شود. برای درک اهمیت این رتبه باید در مقام مقایسه عنوان کرد ، هم اکنون رتبه جهانی خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) در الکسا 3907 و نیز رتبه جهانی خبرگزاری فارس 1402 اعلام شده است. که البته از آنجایی که رتبه سایت ها در الکسا به صورت روزانه جابه جا می شود ممکن است روزهای بعد برای هر یک از این سایت ها رتبه های دیگری اعلام شود، اما محدوده کلی سایت ها معمولا در کوتاه مدت چندان دستخوش تغییر نمی شود.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما