دانشگاه های سوربن فرانسه و حکیم سبزواری تفاهم نامه همکاری امضا کردند

دانشگاه سوربن پاریس و دانشگاه حکیم سبزواری امروز با حضور هیئتی فرانسوی و طی مراسمی با تشریفات مخصوص در سبزوار، تفاهم نامه همکاری امضا کردند تا احتمالا این یکی از مهمترین رویدادهای علمی و دانشگاهی نیمه غربی خراسان رضوی در سال 95 باشد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه دانشگاه حکیم سبزواری که سالهاست در جایگاه دومین دانشگاه بزرگ و معتبر ملی در شمال شرق ایران و دوشادوش دانشگاه فردوسی مشهد به فعالیت علمی، پژوهشی ، فرهنگی و اجتماعی می پردازد و از پس 30 سال قدمت اکنون به نقطه بالندگی رسیده است، امروز با بستن تفاهم  نامه همکاری با دانشگاه پاریس 13 که بخشی از دانشگاه معتبر سوربن فرانسه است زمینه تبادلات علمی بین المللی را با یکی از دانشگاه های معتبر جهان فراهم آورد.

البته دانشگاه حکیم سبزواری پیش از این نیز تعاملاتی را با برخی دیگر از دانشگاه های اروپایی در فرانسه و ایتالیا آغاز کرده بود که طبق گزارش مسئولان دانشگاه در حال حاضر آن قراردادها به ثمر رسیده و همکاری های مناسبی در زمینه فرصت های مطالعاتی و ... آغاز شده است که امروز با بستن این تفاهم نامه جدید، ادامه این مسیر ارزشمند، تضمین شد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در حاشیه همین مراسم به خبرنگاران گفت: تبادل دانشجو، تبادل مدرک دوتایی به معنای فارغ التحصیل کردن دانشجوی مشترک که برخی از دروسش را در دانشگاه حکیم سبزواری می خواند و بخشی از آن را در دانشگاه سوربن بعضی از دستاوردهای امضای این تفاهم نامه است. 

دکتر جواد حدادنیا افزود: همین امروز عملیات اجرایی لازم برای اولین دانشجوی این دانشگاه در رشته زبان فرانسه انجام گرفت که برای PHD به دانشگاه پاریس 13 برود.

وی ادامه داد: ما سعی کردیم قراردادی عام را با دانشگاه پاریس 13 ببندیم . زیرا یک دانشگاه با دیسیپلین بالا در اروپاست که این ارتباط در نوع خودش برای سبزوار و منطقه کم نظیر است.

حدادنیا گفت: دانشگاه حکیم سبزواری در حال حاضر برای تبادل علمی و خیز علمی دارد گام های محکمی بر می دارد.

وی ادامه داد: ما امیدواریم بتوانیم اولین گروه استادان فرانسه را در دسامبر همین امسال وارد دانشگاه بکنیم. البته این پروسه ممکن است زمان بر باشد. اما تفاهم نامه تورین ایتالیه را که امضا کردیم ، الان 8 دانشجوی PHD ما در آنجا هستند و در حال تحصیل و کار علمی هستند ولی ما بیشتر قائل به این هستیم که ارتباطات بین المللی نباید یک طرفه باشد که فقط ما به آنجا برویم بلکه از آن طرف هم به اینجا بیایند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری همچنین گفت: تا کنون در برخی رشته های دانشگاه حکیم به سطحی رسیده ایم که پتانسیل هایی ایجاد شده که همین امروز یک سخنران از امپریال کالج در این دانشگاه سخنرانی و کارگاه سه روزه دارد. ما مکلف کرده ایم همه رشته های دانشگاهی مان را که بتوانند به سطح تبادلات علمی برسند.اما در بعضی از رشته ها هنوز خیزهای علمی برداشته نشده است.

وی سپس درباره قرار گرفتن دانشگاه حکیم در زمره 25 دانشگاه برتر ایران گفت: این جزء برنامه استراتژیک دانشگاه است و به تایید وزیر علوم رسیده و ابلاغ شده و سال شروعش 94/1/1 است و یک برنامه 5 ساله است که پیش بینی شده دانشگاه حکیم سبزواری بتواند به رده یکی از 25 دانشگاه کشور برسد و زیرساخت های آن در حال آماده شدن است و مرتباً زیرساخت های علمی و پژوهشی ما فراهم است.

حدادنیا ادامه داد: مستحضر باشید که در سال 95 در بحث تجهیزات آزمایشگاهی ما تقریبا به اندازه 5 سال گذشته دانشگاه تجهیزات آزمایشگاهی وارد کردیم و الان آخرین تکنولوژی ها در تجهیزات آزمایشگاهی دارد وارد دانشگاه حکیم می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.این کارها را داریم انجام می دهیم تا ظرفیت سازی های لازم برای ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه صورت بگیرد.

و اما خبر امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه حکیم سبزواری و سوربن پاریس امروز در تعداد زیادی از خبرگزاری های کشور انعکاس یافت که اسرارنامه در ادامه به بازنشر برخی از این خبرها می پردازد:

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری خبر داد:
انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه حکیم سبزواری و سوربن فرانسه
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از انعقاد تفاهم نامه بین این دانشگاه و دانشگاه سوربن فرانسه خبر داد و گفت: براساس این تفاهم نامه دانشجو، استاد و محقق بین دو دانشگاه تبادل می‌شوند.
 
به گزارش خبرنگار مهر، جواد حدادنیا ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه سوربن فرانسه خبر داد و اظهار کرد: این تفاهم‌نامه یک ارتباط همکاری تبادل دانشجو، استاد و محقق بین دو دانشگاه ایران و فرانسه در جهت توسعه و تقویت بنیه علمی است.
 
وی افزود: دانشگاه حکیم سبزواری در راستای دیپلماسی علم و فناوری که بتواند ارتباطات بین المللی را با مهمترین مراکز علمی جهان برقرار کند از حدود سه سال قبل ارتباطاتی با دانشگاه‌های لیون و تورین ایتالیا برقرار کرد. 
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ابراز کرد: رایزنی‌ها و اقدامات علمی از یک سال گذشته برای انعقاد این قرارداد انجام شد که امروز به این جایگاه دست یافتیم و موفق به عقد قرارداد با مهمترین مرکز علمی فرانسه شدیم.
 
وی ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه دانشگاه حکیم و پاریس ۱۳ دانشجوی مشترک فارغ التحصیل می‌کنند که خوشبختانه امروز عملیات اجرائی تحصیل نخستین دانشجوی حکیم در رشته زبان فرانسه در دانشگاه پاریس مهیا شد.
 
حدادنیا عنوان کرد: حضور رسمی نخستین هیات علمی دانشگاه سوربن فرانسه در سبزوار و فراهم شدن این ارتباط علمی در نوع خود بی نظیر است ارتباطات علمی ما یک طرفه نیست که در همین راستا در دسامبر امسال پذیرای نخستین گروه علمی از دانشگاه سوربن هستیم.
 
 وی با بیان اینکه خیزش علمی این مرکز بسیار بالاست، خاطر نشان کرد: تمامی رشته‌های این دانشگاه مکلف به ارتقای سطح تبادلات علمی هستند، طبق برنامه استراتژیک که به تایید وزارت علوم نیز رسیده دانشگاه حکیم باید در برنامه پنج ساله خود به یکی از ۲۵ دانشگاه برتر کشور دست پیدا کند که در همین رابطه تمامی زیرساخت‌های علمی و پژوهشی ما در حال بروز رسانی است.
 
منبع: مهر
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری:
دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه پاریس ۱۳ تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرد
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه با دانشگاه پاریس ۱۳ واقع در شهر سوربن فرانسه تفاهم نامه همکاری امضاء کرد.
 
جواد حدادنیا در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار اظهار داشت: این تفاهم نامه در زمینه تبادل دانشجو و استاد، تکنولوژی و دانش، اجرای تحقیقات مشترک بین اساتید و دانشجویان، استفاده از تجهیزات پژوهشی و آموزشی و برگزاری دوره‌های پسا دکتری بین این 2 دانشگاه امضاء شد.
 
وی ادامه داد: دانشگاه حکیم سبزواری در گذشته نیز سه  تفاهم نامه با دانشگاه‌های لیون فرانسه، تورین ایتالیا و دانشگاه هرات افغانستان امضاء کرده بود.
 
حدادنیا تصریح کرد: زمینه خوبی برای حضور دانشجویان و اساتید خارجی در این دانشگاه و دانشجویان  و اساتید دانشگاه حکیم سبزواری در دانشگاه‌های خارج از کشور فراهم شده است. افزایش سطح ارتباط دانشگاه با دانشگاه‌های خارج از کشور زمینه خوبی برای رشد علمی دانشجویان و اساتید را فراهم می‌کند.
 
پروفسور الیزابت لاویلارویی نماینده دانشگاه پاریس 13 شهر سوربن واقع در کشور فرانسه نیز گفت: ایران از توانایی بالای علمی در بین سایر کشورهای منطقه و برخی از کشورهای اروپایی برخوردار است.
 
وی ادامه داد: ایران یک کشور امن برای انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی است و من به دوستانم توصیه می‌کنم که به ایران بیایند و از نزدیک با دستاورد های علمی دانشمندان ایرانی آشنا شوند.
 
پروفسور لاویلارویی عنوان کرد: دانشگاه حکیم سبزواری از دانشگاه‌هایی است که دارای رتبه و توانایی علمی است و برهمین اساس دانشگاه پاریس 13 تصمیم به عقد تفاهم نامه همکاری با این دانشگاه گرفت.
 
منبع: خبرگزاری تسنیم
 
 
مدیر مرکز مطالعات پیوسته دانشگاه سوربن فرانسه خبرداد
امکان ادامه تحصیل دانشجویان حکیم سبزواری در فرانسه
 
مدیر مرکز مطالعات پیوسته دانشگاه سوربن فرانسه گفت: شرایط ادامه تحصیل دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در فرانسه فراهم خواهدشد.
 
به گزارش ایسنا، سرگئی زتوی، امروز، 8آبان‌ماه در حاشیه انعقاد تفاهم نامه دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه سوربن فرانسه در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه حکیم سبزواری از امکانات علمی خوبی برخوردار است و توسعه روابط دو جانبه با این دانشگاه، از برنامه‌های دانشگاه پاریس 13 است.
 
وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه بین دانشگاه پاریس 13 و دانشگاه حکیم سبزواری به صورت تبادل استاد و دانشجو و نیز محقق به صورت دو جانبه و رفت و برگشت است.
 
زتوی همچنین با اشاره به ابعاد مختلف تفاهم نامه بین این دو دانشگاه اظهار کرد: در این دیدار دو روزه از دانشگاه حکیم سبزواری، نشست‌هایی برای برقراری ارتباطات پژوهشی و علمی  بین این دو دانشگاه انجام شد.
 
مدیر مرکز مطالعات پیوسته دانشگاه سوربن فرانسه  تصریح کرد: برای توسعه روابط و انتقال دو جانبه در زمینه استاد، دانشجو و محقق  این تفاهم نامه به امضاء رسیده است و شرایط ادامه تحصیل دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در فرانسه فراهم می‌شود.
 
زتوی تصریح کرد: یک دانشجوی رشته ادبیات دانشگاه حکیم سبزواری که تحقیق روی کتاب بینوایان از ویکتور هوگو داشته است و تقاضای ادامه تحصیل در فرانسه را دارد که این موضوع در فرانسه بررسی می‌شود تا شرایط ادامه تحصیل این دانشجو فراهم شود.
 
به گزارش ایسنا، جواد حدادنیا رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ، نیز در این مراسم طی سخنانی، اظهار کرد: تبادل استاد، دانشجو، محقق و فعالیت‌های پژوهشی بین دانشگاه حیکم سبزواری و پاریس 13 در این تفاهم نامه مورد توجه قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: تبادل دانشجو در این دو دانشگاه به این صورت امکان پذیر است که دانشجو بخشی از دروس خود را در دانشگاه حکیم سبزواری و بخشی دیگر را در دانشگاه پاریس 13 بگذراند.
 
حدادنیا تصریح کرد: دانشگاه پاریس 13 یکی از دانشگاه های مهم علمی در سطح اروپا است و این تفاهم نامه می‌تواند سبب ارتقای جایگاه علمی دانشگاه حکیم سبزواری شود.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری افزود: دانشگاه حکیم سبزواری در راستای دیپلماسی علم و فناوری ارتباط بین‌المللی با دیگر کشورهای جهان را در دستور کار قرار داده است .
 
وی با بیان اینکه این تفاهم نامه به صورت عام به امضاء رسیده است، اظهار کرد: این هیئت فرانسوی نخستین گروهی هستند که برای فعالیت علمی و پژوهشی به شهرستان سبزوار سفر کردند.
 
حدادنیا عنوان کرد: توسعه فعالیت‌های علمی و آموزشی و فعالیت‌های مشترک علمی این دانشگاه با دانشگاه‌های اروپایی و آسیایی را در افزایش سطح دانش اساتید و دانشجویان بسیار موثر است . همچنین در راستای ارتقای سطح دیپلماسی علمی دانشگاه، سال گذشته نیز تفاهم نامه همکاری، با دانشگاه تورین ایتالیا ولیون فرانسه منعقد شده بود.
 
منبع: ایسنا
 
 
 
انعقاد تفاهم همکاری بین دانشگاه حکیم سبزواری و دو دانشگاه اروپایی
 
سبزوار- ایرنا- رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از انعقاد دو تفاهمنامه میان این مرکز آموزش عالی و دو دانشگاه از کشورهای فرانسه و ایتالیا خبر داد.
 
به گزارش ایرنا، جواد حدادنیا روز چهار شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این تفاهمنامه ها اخیرا با دانشگاه تورین ایتالیا و لیون فرانسه برای مدت چهار سال در زمینه فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و تبادل دانشجو و استاد منعقد شد.
 
وی گسترش فعالیتهای علمی و آموزشی را از مهمترین برنامه های دانشگاه حکیم سبزواری ذکر و بیان کرد: توسعه فعالیتهای مشترک علمی با دانشگاههای اروپایی و آسیایی بر افزایش سطح دانش اساتید و دانشجویان بسیار موثر است .
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری استفاده اعضای هیأت علمی از شرایط فرصت مطالعاتی، بهره مندی دانشجویان دکترا از فرصتهای کوتاه مدت و انجام طرحهای مشترک را از مهمترین موضوعات این همکاری برشمرد.
 
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: نوع همکاری ما با دانشگاه تورین ایتالیا در زمینه فیزیک و دانشگاه لیون فرانسه در حوزه فنی و مهندسی است که در سال آینده این همکاریها در رشته های دیگر نیز افزایش می یابد.
 
علی اصغر مولوی افزود: هم اینک شش استاد و دانشجوی دکترا دانشگاه حکیم سبزواری برای فرصتهای مطالعاتی به دانشگاه تورین ایتالیا اعزام شده اند.
 
حدود 9 هزار دانشجو در 10 دانشکده دانشگاه حکیم سبزواری مشغول تحصیل هستند.
 
منبع: خبرگزاری ایرنا
 
 
مدیر مرکز مطالعات پیوسته دانشگاه سوربون فرانسه:
جمهوری اسلامی ایران فرهنگی غنی جهت ارائه به غرب دارد/ شرایط ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در سوربون فراهم می‌شود
 
خبرگزاری فارس: جمهوری اسلامی ایران فرهنگی غنی جهت ارائه به غرب دارد/ شرایط ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در سوربون فراهم می‌شود
 
مدیر مرکز مطالعات پیوسته دانشگاه سوربون فرانسه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران فرهنگی غنی جهت ارائه به غرب دارد از فراهم کردن شرایط ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در سوربون فرانسه خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، سرگی زتوی امروز در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه سوربون فرانسه در جمع خبرنگاران با اشاره به ابعاد مختلف این تفاهم‌نامه اظهار کرد: در این دیدار 2 روزه از دانشگاه حکیم سبزواری بازدیدهای متعددی انجام‌‌شده و نشست‌هایی برای برقراری ارتباطات پژوهشی و علمی بین این دو دانشگاه برگزارشده تا شرایط ادامه تحصیل دانشجویان در سوربن فراهم شود.
 
وی با اشاره به امکانات علمی دانشگاه حکیم سبزواری و توسعه روابط بین این دو دانشگاه افزود: این تفاهم‌نامه برای توسعه روابط و انتقال 2‌جانبه در زمینه استاد، دانشجو و محقق به امضاء رسیده است.
 
مدیر مرکز مطالعات پیوسته دانشگاه سوربون فرانسه ادامه داد: این تفاهم‌نامه بین دانشگاه پاریس 13 و دانشگاه حکیم سبزواری منعقد شده تا یک ارتباط سیستمی ایجاد شود و در حال حاضر به‌ صورت یک موافقت عام است.
 
زتوی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه تبادل استاد و دانشجو و محقق به‌ صورت 2 جانبه و رفت‌ و برگشت است، بیان کرد: در این دیدار درخواست‌های دانشگاه حکیم سبزواری را بررسی و پاسخ دقیق را ارائه می‌دهیم.
 
وی تصریح کرد: یک دانشجوی رشته ادبیات دانشگاه حکیم سبزواری که روی کتاب «بینوایان ویکتور هوگو» تحقیق کرده است، تقاضای ادامه تحصیل در فرانسه را دارد؛ این موضوع در فرانسه بررسی‌شده تا شرایط ادامه تحصیل این دانشجو فراهم شود.
 
مدیر مرکز مطالعات پیوسته دانشگاه سوربون فرانسه با بیان اینکه جمهوری اسلامی فرهنگ غنی جهت ارائه به غرب دارد و ما علاقه‌مند به فراگیری فرهنگ و تمدن ایران هستیم، یادآور شد: مردم ایران دارای شعور و فرهنگ دیرینه‌ای هستند و اراده شدیدی در معرفی آداب‌ورسوم خود و جذب مردم سایر کشورهای جهان دارند.
 
دانشگاه سوربون فرانسه در شمال پاریس پایتخت فرانسه 23 هزار دانشجو دارد و از 115 کشور جهان در آن تحصیل می‌کنند.
 
منبع: خبرگزاری فارس
 
 
با حضور هیأت فرانسوی:
تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه سوربن امضا شد
 
خبرگزاری فارس: تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه سوربن امضا شد.
 
تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه سوربن فرانسه در سبزوار به امضا رسید.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری پیش از ظهر امروز با اشاره به تفاهم‌نامه دانشگاه حکیم سبزواری با شعبه پاریس 13 دانشگاه سوربن فرانسه، اظهار کرد: دانشگاه حکیم سبزواری در راستای دیپلماسی علم و فناوری ارتباط بین‌المللی با دیگر کشورهای جهان را در دستور کار قرار داده است و در دو سه سال گذشته با دانشگاه‌های لیون فرانسه و تورنتو ایتالیا تبادل تفاهم‌نامه داشته است.
 
جواد حداد نیا ادامه داد: اکنون تفاهم‌نامه بین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه پاریس 13 به نمایندگی از دانشگاه سوربن فرانسه به امضاء رسیده است.
 
وی دانشگاه پاریس 13 را یکی از دانشگاه‌های مطرح و درجه‌دار علمی در سطح اروپا دانست و افزود: با توجه به رایزنی‌های متعدد طی یک سال گذشته و اقدامات علمی دانشگاه حکیم سبزواری این تفاهم‌نامه می‌تواند سبب ارتقای جایگاه علمی این دانشگاه شود.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری اضافه کرد: تبادل اساتید برجسته، دانشجو، محقق و فعالیت‌های پژوهشی بین دانشگاه حیکم سبزواری و پاریس 13 در این تفاهم‌نامه موردتوجه قرارگرفته است.
 
حداد نیا با بیان اینکه جایگاه علمی دانشگاه حکیم سبزواری می‌تواند بیانگر ارتباط مؤثر دانشگاه حکیم سبزواری در حوزه بین‌المللی باشد، تصریح کرد: تبادل دانشجو در این دو دانشگاه به این صورت امکان‌پذیر است که دانشجو بخشی از دروس خود را در دانشگاه حکیم سبزواری و بخشی دیگر را در دانشگاه پاریس 13 بگذراند.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر تبادل دانشجو دکتری با دانشگاه پاریس 13 صورت گرفته و این دانشجویان در رشته زبان فرانسه مشغول به تحصیل هستند.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: امروز نیز استادی از دانشگاه لندن در دانشگاه حکیم سبزواری در حال ارائه اطلاعات نوین‌ترین روش‌های جراحی قلب است.
 
حداد نیا با بیان اینکه این تفاهم‌نامه به‌صورت عام به امضاء رسیده است، بیان کرد: این هیئت فرانسوی نخستین گروهی بودند که برای فعالیت علمی و پژوهشی به شهرستان سبزوار سفرکرده‌اند.
 
وی با اشاره به حضور نخستین گروه اساتید دانشگاه سوربن فرانسه در دانشگاه حکیم سبزواری، یادآور شد: گسترش فعالیت‌های علمی و آموزشی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه حکیم سبزواری است و توسعه فعالیت‌های مشترک علمی با دانشگاه‌های اروپایی و آسیایی در افزایش سطح دانش اساتید و دانشجویان نقش مهمی دارد.
 
مدیر مرکز مطالعات پیوسته دانشگاه سوربن فرانسه نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه در دانشگاه سوربن بالغ‌بر پنج جایگاه دانشگاهی وجود دارد، گفت: بالغ‌بر 25 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و دانشجویان شامل بالای دیپلم، بعد از لیسانس و بین فوق‌لیسانس و لیسانس در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
 
سرگی زتوی تعداد اساتید دانشگاه سوربن (پاریس 13) را بالغ‌بر 950 استاد اعلام کرد و افزود: 720 نفر هم در سیستم اجرایی دانشگاه قرار دارند.
 
وی ادامه داد: دانشگاه سوربن دارای پنج دانشکده است و دانشجویان در رشته‌هایی همانند علوم سیاسی، حقوق و علوم تکنولوژی مشغول به تحصیل هستند.
 
مدیر مرکز مطالعات پیوسته دانشگاه سوربن فرانسه تصریح کرد: دانشجویانی که سه سال تحصیل می‌کنند جذب سیستم پارلمان می‌شوند و هیچ‌گونه مشکلی در وضعیت اشتغال ندارند.
 
زتوی با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه از 115 ملیت مختلف حضور دارند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های متعدد با 150 دانشگاه سراسر دنیا در زمینه‌های مختلف ارتباط برقرار کرده‌ایم.
 
منبع: خبرگزاری فارس
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما