انجام 488 احیای قلبی در بیمارستان واسعی سبزوار طی نیمه نخست سال 95

مراجعه 125 هزار بیمار به بیمارستان واسعی سبزوار
 
سبزوار- ایرنا- مدیرعامل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی واسعی سبزوار گفت: در نیمه نخست امسال 125 هزار بیمار و نیازمند خدمات حوزه سلامت به این بیمارستان مراجعه کرده اند.
 
مهدی مولوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 77 هزار نفر به اورژانس این بیمارستان مراجعه کرده اند که 10 هزار نفر آنان بستری شده اند.
 
وی اظهار کرد: در این مدت 49 هزار نفر به درمانگاه واسعی مراجعه کرده و از خدمات آن بهره برده اند.
 
وی گفت: در این بیمارستان بطور میانگین روزانه به 840 نفر خدمات پزشکی ارائه می شود که به رغم انتقال بخش های اطفال، گوش، چشم، حلق و بینی به بیمارستان حشمتیه، تعداد مراجعان در نیمه نخست امسال از مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است.
 
مولوی افزود: در این مدت همچنین 488 احیای قلبی - ریوی (CPR) در این بیمارستان انجام شده که 34 درصد آن موفق بوده است.
 
وی اظهار کرد: در 6 ماه نخست امسال 340 نفر در این بیمارستان فوت کرده اند که بطور میانگین آمار فوت روزانه این بیمارستان 1.8 نفر می باشد.
 
وی با اشاره به افزایش رضایتمندی مراجعان نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: میزان رضایتمندی مراجعان در سال گذشته 74.3 درصد بوده که امسال به 85.2 درصد افزایش یافته است.
 
مدیرعامل بیمارستان واسعی سبزوار با بیان اینکه در این مدت از مجموع 258 تخت، روزانه 180 تخت فعال بوده است، افزود: ضریب اشغال تخت در این مدت 77 درصد بوده است.
 
وی با اشاره به نوسازی و بهسازی بخش روانپزشکی این بیمارستان نیز اظهار کرد: تعداد تخت های این بخش از 16 به 31 تخت افزایش یافته و امکان توسعه آن تا 45 تخت نیز پیش بینی شده است.
 
وی گفت: همچنین 2 تخت اطفال نیز برای این بخش پیش بینی شده است.
 
مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی واسعی در سال 1381 با عنوان بیمارستان واسعی و با 128 تخت در 15 بخش شروع به فعالیت کرد. 
 
این بیمارستان در سال 1387 به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی واسعی با مساحت 10 هزار و 800 متر مربع و زیربنای 14 هزار متر مربع ارتقا یافت. 
 
این مرکز هم اکنون با 330 پرستار، 90 پزشک و 280 نیروی اداری و خدماتی به نیازمندان حوزه سلامت خدمت ارائه می کند.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما