ساخت همراه‌سرای بیماران رادیوترابی در سبزوار با کمک مادر شهید

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با گلایه از پرداخت دیر هنگام هزینه‌های درمان توسط بیمه‌ها اظهار کرد: برای اولین بار ساخت همراه‌سرای بیماران بخش رادیوتراپی سبزوار با اهدای ۳۰ میلیون تومان توسط یک مادر شهید در بیمارستان واسعی آغاز شد.
 
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دکتر علیرضا مسلم٬ رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار امروز هشتم آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه در سبزوار با بیان اینکه از ابتدای سال جاری یک ریال جهت طرح تحول سلامت به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت نشده است، ابراز کرد: مهم‌ترین منبع تامین هزینه‌ها بیمه‌ها هستند.
 
وی افزود: در پرداخت‌ها به دلیل تاخیر پرداختی‌های یک ساله بیمه در قسمت درمان در حال حاضر به پیمانکاران و پرسنل بدهکار هستیم ولی در خدمات‌رسانی سعی کردیم مشکلی رخ ندهد.
 
مسلم با اشاره به اینکه مرکز رادیو تراپی سبزوار از یک ماه قبل در این شهرستان با ۱۱ بیمار تحت درمان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان در سفر اخیر یکی از مسئولان وزارت بهداشت به سبزوار٬ ۲۷ میلیارد تومان بودجه برای ۵۹ پروژه درمانی مصوب شد که بخشی از این اعتبار تخصیص یافته و در بخش حوزه بهداشت و درمان هزینه شده است.
 
وی افزود: در بخش رادیو ترابی با توجه به اینکه دوره درمان طولانی است و گاهی تا حدود یک ماه زمان‌بر است٬ توسط مجمع خیرین در حال ساخت همراه سرای ۸ واحدی برای همراهان بیماران هستیم که با توجه به گفته مسئولان مربوطه٬ امیدواریم تا پایان سال ۹۵ از ۴ واحد آن در محل بیمارستان واسعی بهره‌برداری شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با تاکید بر اینکه هیئت امنای مجمع خیرین سلامت همه مردمی هستند و خیرین در سال گذشته ۵ میلیارد تومان در حوزه سلامت در دیار سربداران کمک کرده‌اند، عنوان کرد: برای اولین بار این ساخت همراه‌سرا با اهدای ۳۰ میلیون تومان توسط یک مادر شهید شروع شد و در حال حاضر این مکان در حال ساخت و ستون‌های آن در حال نصب است.
 
مسلم با اظهار اینکه خیرین در ساخت و اهدای زمین ۶ بیمارستان سبزوار نقش ویژه‌ای داشته‌اند، ادامه داد: در حال حاضر این مرکز رادیوترابی یکی از بخش‌های درمانی ویژه در کشور است و از خلیج فارس تا شمال ایران به جز چند شهرستان٬ سایر نقاط از این امکانات درمانی برخوردار نیستند.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما