دانشگاه فناوری های نوین سبزوار داشته های ارزشمندی در زمینه پژوهش و فناوری دارد

مشاور وزیر علوم و مدیر کل دفتر وزارتی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت : دانشگاه فناوری های نوین سبزوار داشته های ارزشمندی در زمینه های پژوهش و فناوری دارد که باید در جهت توسعه آن برنامه ریزی کرد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست هم اندیشی مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با دبیران کانون ها و انجمن های دانشجویی دانشگاه،  اساتید و صاحبان شرکت های فناور دانشگاه برگزار گردید.
 
دکتر عبدالحسین فریدون در این نشست، به سیاست های دولت در حوزه آموزش عالی بعد از برجام اشاره نمودند و افزودند: ارتقاء کیفیت در آموزش عالی، توجه به دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین، بین المللی شدن دانشگاه ها، تبدیل علم به ثروت و ایجاد دانشگاه های با نشاط از جمله این سیاست هاست.
 
دکتر فریدون در این جلسه‌ با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و سهم پایین آنها در ایجاد اشتغال گفتند: در سال‌های گذشته بیشتر بحث توسعه کمی در آموزش عالی مورد توجه بود اما اکنون باید توجهات به کیفیت این آموزش‌ها باشد و حرکت دانشگاه‌ها باید به سمت دانشگاه‌های کارآفرین و نسل سوم باشد و در این دانشگاه ها تربیت دانش آموختگان کارآفرین، داشتن همکاری با مراکز علمی جهان و تنوع بخشي به درآمدهای اختصاصی باید به طور جدی مدنظر قرار گیرد.
 
ایشان در ادامه دانشگاه ها را موتور محرکه توسعه هر کشور عنوان کرد و افزودند: دانشگاه ها نقش اساسی در پیشبرد کشور به سمت توسعه دارند و بنابراین دانشگاه هایی که بتوانند مسایل منطقه ای و ملی را حل کنند می توانند بازوی توانمندی برای جامعه باشند.
مشاور وزیرعلوم تصریح نمودند: شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری می توانند در انجام این رسالت کمک کار دانشگاه ها باشند و با تولید و صادرات تولیدات علمی منابع درآمدی جدیدی را در دانشگاه ها ایجاد نمایند و در ارتباط دانشگاه با صنعت نقش مهمی ایفا کنند.
 
دکتر فریدون عمده‌ ترین مسئله‌ای که باعث رشد و توسعه اقتصادی می‌شود را تغییر در کیفیت آموزش و توجه به علوم بین رشته‌ای در دانشگاه‌ها دانسته وبیان داشتند: آنچه در شرایط کشور بیش از پیش احساس می‌شود پرداختن به مقولة کار آفرینی است، زیرا مسلماً کار آفرینان با توجه به خصوصیات ممتاز و برجستة خود قادرند در چنین شرایطی منابع را برای ایجاد رشد و توسعه در زمینه‌های تولید و منابع انسانی فراهم کرده، اشتغال و کسب و کار جدید ایجاد نمایند.
 
دکتر فریدون تصریح نمودند: ایران ۱ درصد جمعیت و ۱.۸ درصد تولید علم در دنیا را دارد که این نشان دهنده پتانسیل بالای رشد علمی در بین دانشگاهیان ایرانی است و اگر دانشگاهیان توسعه و رشد علمی را جدی بگیرند تحت هیچ شرایطی به واقع شکست نمی خورند و این روحیه ای است که در دانشجویان و اساتید دانشگاه فناوری های نوین سبزوار مشهود است و من در 35 سال عمر دانشگاهی خود شاهد چنین عزم و اراده ای نبوده ام.
 
مدیرکل دفتر وزارتی با اشاره به صندلی های خالی در دانشگاه ها عنوان نمودند: آموزش عالی در بعد کمی رشد بالایی داشته و ارتقا کیفیت از اهداف پیش روی آموزش عالی است و امروزه دانشگاه هایی در دنیا موفق اند که از ایده های جدید حمایت کرده و آن ها رابه عمل تبدیل می کنند و دانشگاه کارآفرین فناوری های نوین سبزوار که دانشجویان در آن تمام وقت خود را صرف کارهای علمی و ایده پردازی می کنند می تواند الگویی ارزنده برای سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی باشد.
 
در ادامه نماینده محترم مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از عملکرد دولت در بخش های مختلف افزودند: امروز گشایش های خوبی در بخش های مختلف اقتصادی کشورمان به واسطه برجام صورت گرفته است و بایستی با ایستادگی در برابر دشمن از مواضع خود در برابر بدعهدی هایی که از سوی طرف مقابل انجام شده دفاع نمود.
 
مهندس سبحانی فر به سیاست های کلی برنامه ششم توسعه اشاره نموده و بیان نمودند: یکی از چهار محور اصلی در برنامه ششم توسعه در حوزه علوم توجه به فناوری های نوین است و امروزه کشورهایی که به علوم و فناوری های نوین توجه دارند توسعه بیشتری می یابند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه افزودند:  این بستر در دانشگاه فناوری های نوین سبزوار فراهم شده است و با توجه ویژه مسوولین و تامین اعتبارات بیشتر می تواند به شکوفایی برسد.
 
منبع: وبسایت دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما