727 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنعت سبزوار طی دو سال گذشته

سبزوار-ایرنا- معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت:727 میلیارد ریال سرمایه گذاری در 2 سال گذشته در بخش صنعت این شهرستان انجام شد.
 
به گزارش ایرنا، احمد برادران روز سه شنبه در مراسم گشایش نمایشگاه صنعت ساختمان افزود: در این مدت برای 60 واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال 916 نفر پروانه بهره برداری صادر شد.
 
وی ادامه داد: همچنین در این مدت حدود 180 جواز تاسیس صنعتی با سرمایه چهار هزار میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال حدود سه هزار نفر صادر شده است.
 
برادران اظهارکرد: با ایجاد دفتر سرمایه گذاری شهرستان، زمینه برای جذب سرمایه گذاران در بخش صنعت فراهم شد که با توجه به این موضوع، سرمایه گذاری در این بخش 2،4 برابر افزایش یافت.
 
وی ادامه داد: ارائه لایحه قانون رفع موانع تولید، بازنگری در قوانین و آیین نامه های مختلف، ارائه تسهیلات ارزان قیمت، تشکیل کارگروه های اقتصاد مقاومتی و بانک ها در شهرستان ها و غیر آن از مهمترین برنامه های دولت برای رونق بخشیدن به صنعت و اشتغال کشور است.
 
وی گفت: با وجود برخی سیاه نمایی ها، دولت با اجرایی شدن برجام، حل پرونده هسته ای و برداشته شدن تحریم ها زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی در بازار را فراهم کرد.
 
برادارن تصریح کرد: رشد قارچ گونه و بدون ضابطه موسسه های مالی و اعتباری سبب شد تا سرمایه گذاران به جای سرمایه گذاری در بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی سرمایه های خود را در این موسسه ها سپرده گذاری کنند.
 
وی عنوان کرد: افزایش تحریم ها و بی توجهی به دغدغه های صنعتگران، کار آفرینان، تولید کنندگان داخلی و کاهش صادرات محصولات ایرانی، سبب شد تا سرمایه گذاران علاقه ای به سرمایه گذاری در بخش صنعت و تولید نداشته باشند.
 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار نیز گفت: نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان برای دومین بار در این شهرستان گشایش یافت.
 
علی امید بخش افزود: این نمایشگاه دارای 50 غرفه شامل صنایع، تجهیزات ساختمانی، فنی و حرفه ای، درب و دکوراسیون، فراورده های بتنی و نظیر آن است.
 
وی ادامه داد: این نمایشگاه با هدف معرفی و بازارسازی توانمندی ها، امکانات و تجهیزات ساخت مسکن در سبزوار تا 16 دی ماه جاری آماده میزبانی از علاقه مندان به صنعت ساختمان است.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما