خوش نویس برجسته سبزواری:

مسئولان و علاقه مندان با خرید آثار خوشنویسان سبزواری انگیزه فعالیت بیشتر این هنرمندان را فراهم آورند

یک استاد برجسته خوشنویسی در سبزوار:
 
از آثار خوشنویسان هیچ حمایتی نمی‌شود
 
 
ستاد برجسته خوشنویسی در سبزوار گفت: از آثار خوشنویسان  حمایت نمی شود و زمینه‌ای برای ایجاد بازار داخلی برای فروش آثار هنرمندان فراهم نیست.
 
علی طوسی ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، در حاشیه  گشایش نمایشگاه خوشنویسی «صریر قلم» در نگارخانه امیر شاهی سبزوار با بیان این مطلب اظهار کرد: سبزوار به‌لحاظ ذوق و قریحه خوشنویسی جایگاه خوب و مطلوبی در کشور دارد.
 
وی مشکل جدی خوشنویسان این شهرستان را حمایت نکردن مسئولان دانست و ادامه داد: سبزوار در زمینه فروش آثار خوشنویسی وضعیت مطلوبی ندارد.
 
عضو و مدرس انجمن خوشنویسان ایران اظهار کرد: مسئولان و  علاقمندان  نسبت به خرید این آثار اقدام کنند تا انگیزه بیشتری برای خلق آثار هنری در هنرمندان ایجاد شود. 
 
طوسی ثانی با بیان اینکه به دلیل عدم حمایت، بسیاری از هنرمندان شهرستان سبزوار مهاجرت می کنند یا آثار خود را در بیرون مرزها به فروش می رسانند، عنوان کرد: چنانکه استاد شیرخانی  آثار خود در ترکیه و دبی به فروش می‌رساند.
 
این استاد برجسته خوشنویسی اضافه کرد: خلق آثار هنری نیاز به سرمایه گذاری دارد  و سرمایه گذاران  تمایلی برای سرمایه گذاری در زمینه هنر ندارند و این موضوع به علت بی اطلاعی آنهاست چرا که سرمایه گذاری در زمینه هنر ارزش افزوده بالایی دارد، به طوری که قیمت یک اثر هر سال افزایش می‌یابد. 
 
وی خاطرنشان کرد: از راه‌ های گسترش دین اسلام هنر خطاطی بوده و جایگاه آموزش در رشته‌ های هنری به ویژه خوشنویسی از اهمیت خاصی برخوردار است و هرچه در زمینه آموزش رشته‌ های هنری کار شود، می‌تواند به عنوان سرمایه‌گذاری مطرح شود.
 
طوسی ثانی گفت: در این نمایشگاه نیز 44 اثر خوشنویسی در معرض دید عموم قرار دارد که 30 اثر کار خوشنویسی سنتی و 14 اثر نقاشی خطی است و این  نمایشگاه  به صورت انفرادی و آثار جمع آوری شده در سه سال گذشته است. 
 
وی افزود: اکثر کارها سنتی چلیپا و سیاه مشق است که نوع کاغذ و اجرا به صورت حرفه‌ای است و کاغذها دست ساز و آرم‌دار با مرکب خارجی آلمان و ژاپن که از بین نمی‌رود مورد استفاده قرار گرفته‌است.
 
این استاد برجسته خوشنویسی اظهار کرد: این آثار خام، نقاشی و نقاشی خط با رنگ روغن و  با مضامین  سخنان بزرگان،  اشعار عرفانی و آیات قرآنی است.
 
وی گفت: این نمایشگاه با  تخفیف 30 تا 50 درصدی به مدت یک هفته در دو نوبت صبح از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهر 19 تا 20 میزبان علاقه مندان به آثار هنر خوشنویسی است. 
 
علی طوسی ثانی متولد 44 شهرستان سبزوار، عضو و مدرس انجمن خوشنویسان ایران است که برپایی پنج نمایشگاه انفرادی، شرکت درجشنواره‌ها و نمایشگاه‌های گروهی متعدد و کسب رتبه های برتربرخی از افتخارات این هنرمند است. 
 
انتشار کتاب رسم الخط آب جهت توجه به مایه ی حیاتی آب با همکاری شرکت آب و فاضلاب سبزوار و راه اندازی و مدیریت اجرایی جشنواره خوشنویسی مشق آب  در سطح استانی و منطقه ای و چاپ پوستر و کارت پستال‌های متعدد از دیگر افتخارات وی می باشد.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما