حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی را در دیار سربداران تحقق بخشیم


سال 1392 که همینک در نخستین روز آن به سرمی بریم ، با بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به نام سال حماسه سیاسی و اقتصادی نام گذاری شده است.
با این نامگذاری مشخص می شود که دغدغه رهبر کبیر انقلاب در سال جاری حول دو محور انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری در خردادماه و نیز تلاش همدلانه ملت برای از بین بردن مشکلات اقتصادی و شکست دادن دشمنان در جنگ اقتصادی ناجوان مردانه ایست که در چند سال اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته اند.
در زمینه سیاسی به جز امر مهم انتخابات ریاست جمهوری در خرداد 92 می توان موارد بسیار زیاد دیگری را نیز یاد کرد که ملت فهیم ایران باید دراین سال تلاش کنند در این زمینه ها به خلق حماسه های سیاسی بپردازند. این شعار را حتی پس از بررسی در گستره ملی می توان در مقیاس محلی هر شهر و منطقه از کشور نیز مورد استفاده قرار داد.
در خطه پرافتخار سربداران نیز شاید مهمترین مصداق اجرای شعار حماسه سیاسی و اقتصادی ، بعد از شرکت پرشور در ا نتخابات 92 ، این باشد که مردم هر 6 شهرستان سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن ، ششتمد همچون گذشته وحدت و همدلی خود را حفظ کرده و دراین شرایط سخت و اوج جنگ نرم روانی که دشمنان نظام از خارج و داخل مرزها علیه ایران اسلامی به راه انداخته اند ، در کنار یکدیگر با سرعت بیشتری به سمت توسعه پایدار حرکت کنند.
امید می رود مسوولان ارشد شهرستان ، استان و کشور نیز با در پیش گرفتن سیاست های صحیح و عادلانه اقتصادی و سیاسی ، به تحقق شعار زیبای امسال یاری رسانند.
ارتقاء قطعی و کامل بخش ششتمد به شهرستان ، ارتقاء روستاهای واجد شرایط لازم از روستا به شهر و البته تشکیل استان سربداران به جهت محرومیت زدایی از شهرستان های غرب خراسان رضوی و تمرکززدایی در توزیع امکانات سیاسی و اداری کشور از جمله مهمترین مطالبات سیاسی و اجتماعی مردمان غرب خراسان رضوی از مسوولان در سال 92 است که مسوولان مربوطه باید همت خود را در این زمینه ها به کار گیرند.
همچنین تسریع  در روند ساخت طرح های صنعتی بزرگی نظیر مجتمع پالایشگاهی و پتروشیمی ستاره خراسان ، شرکت داروسازی طه ، کارخانه فولاد سبزوار(جوین) ، کارخانه سیمان فرجاد ، کارخانه تولید پودرP.C.C ، نیروگاه 1000 مگاواتی برق و تسریع در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار از جمله پروژه های مهم اقتصادی در خطه سربداران است که  پرداختن به آنها در سال 92 می تواند به تحقق شعار ارزشمند حماسه اقتصادی در سال جاری یاری رساند.
گفتنی است رسم زیبای نام گذاری سال ها در ایران ابتکار ارزشمندی است که از نخستین سال های دهه 1370 هجری خورشیدی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای بنیان نهاده شد.
از آن زمان تا کنون هریک از سال ها با یک شعار پرمعنا و متناسب با شرایط سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی روز نامگذاری شده است.
درهمین زمینه ، مشاور عالی رهبر انقلاب و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره علت نامگذاری سال‌ها از سوی عالی‌ترین مقام نظام اسلامی گفته است: ایشان بیشتر سال‌ها را با یک نامی مشخص کرده‌اند که به نظر می‌رسد فلسفه‌ این کار جلب توجه مردم به یک ارزش و همین‌طور در نقطه‌‌ مقابل آن به یک مشکل است.(منبع : همشهری آنلاین)
دکتر غلامعلی حدادعادل همچنین بیان کرده است : انتخاب نام سال قبل از این‌که بخواهد یک وظیفه‌ اجرایی مشخصی روی دوش دولت و دستگاه‌ها بگذارد، یک پدیده‌ اجتماعی است. یعنی جنس این کار بیش از آن که دولتی باشد، اجتماعی است و به همین دلیل همه نسبت به آن وظیفه دارند.(همان منبع)
 در ادامه به ترتیب به فهرست سالهایی که تا کنون توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده اند نگاهی می اندازیم :
1373     :  «وجدان کارى» و «انضباط اجتماعی»
1374     :  «انضباط اقتصادى و مالى»
1375     :  «کار سازنده»
1376     :  «صرفه جویی»
1377     :  «صرفه جویی»
1378     :  «امام خمینى قدسّ سرّه»
1379     :  «امام امیرالمؤمنین، علی بن ابی طالب علیه ‏السّلام»
1380     :  « اقتدار ملی و اشتغال آفرینی»
1381     :  «عزّت و افتخار حسینى»
1382     :  «نهضت خدمتگزارى»
1383     :  «پاسخگویى سه قوه به ملت ایران»
1384     :  «همبستگى ملى و مشارکت عمومى»
1385     :  «پیامبر اعظم(ص)»
1386     :  «اتحاد ملى و انسجام اسلامى»
1387     :  «نوآوری و شکوفایی»
1388     :  «اصلاح الگوى مصرف»
1389     :  «همت مضاعف و کار مضاعف»
1390     :  «جهادی اقتصادی»
1391     :  «تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى»
1392    :  «حماسه سیاسی ، حماسه اقتصادی»

(منبع:خبرگزاری دانشجو)

برخی دیگر از منابع آغاز رسم نامگذاری سال ها در ایران توسط آیت الله خامنه ای را کمی متفاوت تر از توضیحات قبلی تشریح کرده اند.به طوری که این منابع معتقدند نامگذاری رسمی سال ها در ایران از سال 1378 آغاز شده و پیش از آن رهبر معظم انقلاب در هر سال فقط به چند موضوع مهمتر تأکید می کرده است.(منبع : رجا نیوز)

به هرحال نامگذاری سال ها از هر زمان و با هر ترتیبی که آغاز شده باشد ، رسم فرخنده ایست که همه ساله به نیکویی از جانب مقام معظم رهبری پی گرفته می شود. لیکن در مقام اجرا متأسفانه به نظر می رسد شماری از مردم و مسوولان هنوز چنان که باید و شاید رفتار خود را طبق نام و اهداف هر سال تنظیم نمی کنند و تمام دلسوزان و علاقه مندان به توسعه پایدار ایران اسلامی می بایست برای تحقق شعارهای پرمعنای هر سال تلاش و جدیت بیشتری به خرج دهند.
دراین میان به ویژه مردمان خطه پرافتخار سربداران به عنوان پرچمداران فرهنگی وتمدنی شمال شرق کشور که همواره در طول تاریخ چندهزارساله این منطقه ، حماسه های متعددی را خلق کرده اند ، اینک نیز وظیفه دارند با کار و تلاش مضاعف خود به دعوت سالانه رهبر معظم انقلاب پاسخ گفته و به نوبه خود برای تحقق شعار سال کوشش کنند.
ان شاءالله ...


کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
از جهاد اقتصادی تا تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی
نظرت را بنویس
comments

محمد

به امید به وجود آمدن هر چه زودتر استان سربداران

حسین کمیزی

باسلام وخسته نباشیدبه تمامی دست اندرکاران خوب اسرارنامه به خصوص مدیریت محترم! باتوجه به اینکه ماه های اخر دولت محترم آقای احمدی نژاد هست وبه زودی دولت جناب حجت الاسلام دکترحسن روحانی روی کار خواهد آمد آیا بازهم احتمال استان شدن سبزوارهست یا نه؟ باتشکر

علیرضا

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

همشهری

باسلام.یه خبرداغ بهم رسیدتاهنوزکسی به شمانگفته بهتون میدم.قرارشده یک بخش ازشهرستان نیشابوربه دلیل عدم کفایت درمدیریت شهرستان ازنیشابورجدابشه وبه مشهد بپیونده ولی مشهدی ها به دلیل مشغله وعدم کفایت درمحدوده خودشون میخوان این بخش رو به شهرستان دیگه پیوندبدهند.این خبرموثقه ودرآینده نه چندان دورمیشنوید.این بخش به دلیل اختلاف بامرکزشهرستان قرارشده به 2قسمت تقسیم بشه تااین طوری باعث درگیری نشه.

ایمان

از این که سایت اسرارنامه به روز است خیلی خوشحالم چون تمام اخبار روز کشور و استان و شهرستان را زیر ذره بین دارد و به موقع ایده های لازم و تحلیل های خوبی ارائه میکند راستش من خودم با این فکر وارد اینترنت شدم تا بتوانم مطلبی در مورد سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی سبزوار بنویسم که دیدم شما زودتر شروع کرده اید .من همین جا سال نو را به شما تبریک می گویم و از شما می خواهم مقالات بیشتری در مورد حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی مخصوصا برای منطقه سبزوار بزرگ و انشاء الله استان سربداران بنویسید.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما