هاشمی رفسنجانی از تحریف تا واقعیت

محمدامین علیخانی یکی از مدرسین دانشگاه های سبزوار و از مخاطبان گرامی مجله اینترنتی اسرارنامه در واکنش به افراط و تفریط های صورت گرفته توسط جناح های سیاسی، پس از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های ملی و منطقه ای، یادداشت زیر را به تحریریه این مجله ارسال کرده است:
 
به نام خداوند سبحان
با سپاس و درود خدمت دوستان مهر آيين و فرهيخته
 
پاسداشت نام و ياد خادمان مُلك و ملت رسالتي ستُودني وجهدي ست ميمون ، كه رجاء واثق دارم در استيلاي به اين مقصود، هم مقصد و هم عهدِ ظفر باشيم.
 
خود و ديگران را بدين دقيقه ظريف تذكار ميدهم، اسطوره سازي بي سند، به اندازه اسطوره ستيزي بي سبب، مضبوح و مذموم است.
 
هم دستاني تعدادي از اهالي صلاح با برخي از دوستان اهل اصول در سپهر سياسي ايران، از باب هم داستاني براي تصوير سازي نوين و ناموزون از مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني كه متاسفانه هيچ سنخيتي با چهره عيني آیت الله كه تا چند روز پيش همگان از ايشان سراغ داشته اند، نداشته و نشان از خامي داعيان و بانيان اين طرح ساده انگارانه دارد و ناخوداگاه بيتي حكمت آموز از حضرت مولانا را در اذهان تداعي مي نمايد كه می فرماید:
 
هر كسي از ظن خود شد يار من/ از درون من نجست اسرار من
سر من از ناله من دور نيست / ليك چشم و گوش را ان نور نيست
 
تمامي بينا ديدگان و روشن ضميراني كه تاريخ انقلاب ايران را به صورت ميداني رصد مي كنند ، اذعان دارند كه مرحوم هاشمي در حوزه نظر با بخشي از حاكميت ديروز و امروز ايران و حتي رهبري جمهوري اسلامي زوايايي داشته اند. كه اين مهم بارها توسط شخص ايشان در موضع گيري هاي مختلف و در برهه هاي خطير در سيماي رسانه ها انعكاس داده شده، و حتي در پيام تسليت مقام معظم رهبري كه به مناسبت رحلت ايشان صادر شده بود نيز به اين واقعيت اشارت صريح رفته بود ، و همچنين خانواده هاشمي از لحاظ تمكن مالي  از قبل از انقلاب شهره بوده و هستند.
 
نكات مذكور ،  (گذشته از جهاد بي فرجام ،جاهلان و مغرضاني كه روزي وي را مامور انگليس و برنداز نظام ميخواندند، و روزي ديگر ده ها چاه نفت و زمين چند هزار هكتاري و ده ها بانك در اروپا و ....براي او و خانواده اش متصور می شدند) اظهر و من الشمس است و انكار آن نه چهره اي تابناك از ايت الله ترسيم مي كند نه تطهيري است بر اشتباهاتي كه ايشان در طول سالها فعاليت احيانا مرتكب شده اند، و تنها نفي سلامت ديدگان گويندگان و توهين به شعور مخاطبان را موجب مي شود كه خود فعلي ست قبيح و نافي اصول اخلاقي.
 
به يگانگي حضرت ربوبي سوگند حضرت ايت الله هاشمي رفسنجاني به فراخور مختصات وجودي و شخصيتي كه داشته اند، در جغرافياي سياسي و فرهنگي و تاريخي اين مرز و بوم جايگاه شايسته خويش را يافته، و حاجتي به اين قديسه سازي هاي تصنعي ندارند.
 
بياييم هاشمي و تمامي چهره هاي تاريخ ساز را وراي تصورات ذهني خود در آيينه بي زنگار زمان به گونه اي شفاف و پيراسته از مشاطه گري هاي  ناشيانه، آن چنان كه بوده و حقيقت را خوش آيد به نظاره بنشينيم تا از اين مسير ره توشه اي عبرت اموز براي خود و ديگران بر داريم.
 
شهروند بي نشان محمد امين عليخاني
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:

 

نظرت را بنویس
comments

Shirin qiam

متن ، بسیار عالی و تاثیرگذار بود.سپاس فراوان

mohamad alikhani

matne besiar sangini bod mano yade yeki az bozorvarane khanevade alikhani andakhtid merci ostad

hoghoghe bashar

رايحه عليخاني

بسيار عالي..خداوند متعال روح ايشان را شاد و مسرور بگرداند

Danial

حافظ چو اب لطف ز نظم تو ميچكد حاسد چگونه نكته تواند برآن گرفت.. بسيار زيبا و تاثير گذار و مرحبا بر قلم و احسنت بر حافظه ي سياسي و تمثيل اسطوره به اسطوره زدن شما جناب مهندس عليخاني.هميشه در تاريخ اين مرز و بوم اميركبير ها امده اند و سپس در انزوا فراموش شده اند اما قلم بزرگواري چون شما اجازه نميدهد كه خاموشي و تاريكي تاريخ ما را فراگيرد..

علیرضاسبزواری

درود بر استاد ودوست عزیزم جناب آقای دکتر محمدامین علیخانی بسیار نثرفرهیخته وتامل برانگیزی بود،امیدست افراط و تفریط های اینگونه روزی جای خود را به وصف حقایق واقع گرایانه بدهد٬باسپاس فراوان موفق باشین.

مهدى

درو بر جناب استاد عليخانى بزرگوار واين آيينه بينى سياسيشان بسيار لذت برديم از اين نثر زيبا و اين ديد سياسى باز ، متن بسيار قوى و جالبى بود، نكاتى كه در اين چند روز اخير كمتر كسى به آن توجه و اشارت نمود. منتظر ساير مقالاتتان هستيم.

امير سبزوارى

بله به هر حال اعتدال كه گويند منش ايشان بوده در هر زمينه و زمانه اى نيكوست سپاس

رايحه عليخاني

پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما