با حضور تولیت آستان قدس رضوی انجام شد؛

فرهنگسرای امام رضا در سبزوار به بهره برداری رسید

گروه فرهنگی: فرهنگسرای امام رضا(ع) توسط آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، شب گذشته ۲۷ دی‌ماه، در سبزوار افتتاح شد.
 
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، فرهنگسرای امام رضا(ع) توسط آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی،  شب گذشته ۲۷ دی‌ماه، در سبزوار افتتاح شد.
 
در این مراسم حمزه سپهریان، مسئول بهره‌برداری از این پروژه، اظهار کرد: مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی سالانه در کشور حدود ۹ میلیون زائر ثامن الحجج(ع) را خدمت‌رسانی می‌کنند.
 
وی افزود: در استان خراسان بزرگ پنج مؤسسه فرهنگی آستان قدس رضوی به ۶۶۶ هزار نفر خدمت‌رسانی کرده‌اند.
 
وی با اظهار اینکه این مؤسسات فرهنگی در شهرستان‌های کاشمر، طبس، محمدآباد، طبس، قائن و سبزوار واقع شده‌اند، ابراز کرد: در کتابخانه این مؤسسات فرهنگی ۲۴۲ هزار نفر عضو هستند که ۲۶۴ هزار جلد کتاب مطالعه شده است.
 
در ادامه این مراسم خلیل اکبری، معاون فنی و عمرانی آستان قدس رضوی با ابراز اینکه فرهنگسرای سبزوار در زمینی به مساحت سیزده هزار و ۹۰۰ متر مربع با زیر بنای ۳۵۰۰ متر مربع است، ابراز کرد: ساخت این پروژه فرهنگی از از سال ۱۳۹۰ آغاز شد.
 
وی اضافه کرد: تا کنون برای راه‌اندازی این فرهنگسرا ۹۰ میلیارد ریال از طرف آستان قدس رضوی هزینه شده است. از ویژگی‌های این مؤسسه فرهنگی دارا بودن سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۴۲۰ نفر، فضای فرهنگی ۵۵۰ متر مربع و دو قرائت خانه ویژه آقایان و بانوان به متراژ ۱۱۰۰ متر مربع است.
 
در ادامه این مراسم آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله واعظ طبسی و تشکر از خدمات آن مرحوم بیان کرد: انقلاب ایران اسلامی قبل از آنکه یک انقلاب اجتماعی باشد یک انقلاب فرهنگی است.
 
مرزبانان فرهنگی از شبیخون دشمن جلوگیری کنند
وی با اشاره به اینکه آنچه که در انقلاب باعث تحول شد توجه به دین مبین اسلام و ایفای نقش مؤثر مسلمانان در مسیر اسلام بود، گفت: سبزوار دارای بزرگانی از جمله آیت‌الله سید عبدالعلی و حکیم حاج ملاهادی سبزواری است که در علوم نقلی و عقلی دارای اندیشه و نظریه‌پرداز بودند.
 
وی با اظهار اینکه دشمنان اسلام به دنبال تهاجم فرهنگی و از بین بردن اسلام واقعی هستند تا فرهنگ غربی و زندگی غربی را ترویج کنند، تاکید کرد: مرزبانان عرصه فرهنگ مرزبانی کنند و نگذارند فرهنگ اصیل اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی با تهاجم و شبیخون دشمن از بین برود.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما