در نشست خبری دکتر جلیلوند با اصحاب رسانه سبزوار مطرح شد:

فعالیت 10شرکت دانش بنیان درمرکز توسعه دانشگاه فناوری های نوین سبزوار

فعالیت 10شرکت دانش بنیان درمرکز توسعه دانشگاه فناوری های نوین سبزوار
 
سبزوار- ایرنا- رئیس دانشگاه فناوری های نوین سبزوار گفت: 10 شرکت دانش بنیان در مرکز توسعه این دانشگاه در زمینه های اپتیک و لیزر، برق و کامپیوتر، عمران، مواد و کامپوزیت، مکانیک، صنایع غذایی، مدیریت و برنامه ریزی شهری، شیمی و محیط زیست فعال است.

به گزارش ایرنا، حسین جلیلوند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هشت قرار داد همکاری بین شرکت های دانش بنیان این دانشگاه و ادارات و صنایع سبزوار به مبلغ 200 میلیون ریال به امضا رسید که عملیات نقشه برداری از موقوفات و رقبات اداره اوقاف بخشی از این قراردادهاست.
 
وی اظهار کرد: همچنین 2 طرح علمی و پژوهشی با همکاری استادان این دانشگاه، دانشگاه علم و صنعت تهران و شرکت ملی نفت ایران در حال اجراست.
 
وی گفت: امسال 16 میلیارد ریال برای فعالیت های این دانشگاه اختصاص یافت که تاکنون 90 درصد آن جذب شده است.
 
جلیلوند افزود: همچنین در آمدهای اختصاصی این دانشگاه در سال جاری به سه میلیارد ریال افزایش یافت که این مبلغ در سال گذشته 650 میلیون ریال بود.
 
وی اظهار کرد: با کمک خیران 2 طرح آموزشی - عمرانی در این دانشگاه شامل تجهیز سایت رایانه با هزینه 100میلیون ریال و آزمایشگاه فیزیک شماره 2 این دانشگاه با هزینه 250 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
 
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های اعتباری، از محل کمک های افراد نیکوکار برای بهره برداری از طرح های این دانشگاه استفاده می شود و اجرای طرح وقف علمی با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار از جمله برنامه های این دانشگاه برای جذب خیران است.
 
دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار با حدود 800 دانشجو در 6 رشته مهندسی به عنوان دانشگاه نسل سوم با رویکرد استفاده از رشته های بنیادی و جدید از سال 1392 فعال شده است. 
 
منبع: ایرنا
 
وبسایت دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار نیز گزارش این نشست خبری را به شرح زیر منتشر کرده است:
 
در طرح آمایش آموزش عالی به ظرفیت مناطق مختلف توجه شده است
 
در آستانه سی و هشتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، ریاست دانشگاه با اصحاب رسانه نشست صمیمانه ای داشتند.
 
ریاست دانشگاه در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت ا.. هاشمی رفسنجانی گفتند: آیت ا.. هاشمی نقش تاثیر گذاری در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشتند و این اولین دهه فجری است که یار دیرین امام و رهبری در بین مردم حضور ندارند.
 
دکتر جلیلوند ضمن ابراز همدردی با خانواده های آسیب دیدگان ساختمان پلاسکو شهادت تعدادي از آتش نشان ها را به خانواده هاي اين عزيزان تسليت گفتند.
 
در ادامه دکتر جلیلوند به طرح آمایش آموزش عالی اشاره نموده و گفتند: این طرح از چند منظر قابل تحلیل است، اول اینکه توسعه یک منطقه به طور جدی در دستور کار دانشگاه ها قرار گیرد و دانشگاه ها پژوهش های خود را با توجه به ظرفیتها و امکانات منطقه همسو سازند.
همچنین اجرای این طرح می تواند باعث ایجاد رقابت در بین دانشگاه ها جهت افزايش توانمندي هاي علمي و پژوهشي خود و حرکت آنها به سمت ملی و بین المللی شدن گردد.
 
ایشان افزودند: لازمه ی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانایی محور و پژوهش محور است که با توجه به این موضوع وظیفه دانشگاه ها تحلیل علمی موقعیت موجود و تبیین سمت و سوی حرکت آینده کشور می باشد.
 
دکتر جلیلوند اشتغال زایی را از دیگر دغدغه های جدی برنامه ریزان آموزش عالي کشور عنوان نموده و بیان داشتند: اگر دانشگاه ها نتوانند آموزش و پژوهش خود را با این نیاز کشور همراه سازند، نتوانسته اند وظيفه خود را در توسعه همه جانبه کشور به انجام برسانند. و این ماموریت دانشگاه های نسل سوم است که آموزش را در جهت پژوهش استفاده کنند و پژوهش را در خدمت کارآفرینی و اشتغال زایی بکار گیرند.
 
در ادامه این نشست خبری دکتر جلیلوند به ارائه گزارش مختصری از فعالیت های دانشگاه پرداخته و افزودند: شش ماهه دوم سال 94 را با سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار آغاز کردیم و تا پایان سال توانستیم با پيگيري و رايزني هاي انجام يافته با جذب بودجه ای که از سازمان دانشجويي و صندوق رفاه و وزارت داشتیم به مبلغ 7 میلیارد و 700 میلیون ریال برسانیم و این در حالی بود که میزان 15 میلیارد ریال هزینه کرد دانشگاه شد.
 
دکتر جلیلوند افزودند: امسال نیز میزان ١٣ میلیارد ریال بودجه جاري مصوب سال 95 بوده که با رایزنی های انجام شده تا الان این تخصیص اعتبار به 100 درصد نزدیک شده است و اميدواريم كه  بتوانیم با تخصيص 100% بودجه و جذب 10 ميليارد ريال بودجه تعمير و تجهيز و 5 ميليارد ريال مساعدت وزارت براي هزينه هاي معوق دانشگاه همه بدهی های معوق دانشگاه را بپردازیم که زمينه هاي تخصيص و جذب اين مبالغ در ماموريت اخير به تهران فراهم گرديده است.
 
ایشان در بخش دیگری از صحبت هاي خود به افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه اشاره نموده و گفتند: درآمد اختصاصی دانشگاه از 1 میلیارد و 650 میلیون ریال در سال 94 به 3 میلیارد ریال در سال جاري افزایش یافته است.
 
ریاست دانشگاه افتتاح مرکز توسعه دانشگاه را از اقدامات خوب انجام شده دانسته و گفتند: واحدهای فناور مستقر در این مرکز ضمن ایجاد ارتباط دو سویه بین دانشگاه با صنعت می توانند به عنوان کارگاه های آموزشی دانشگاه به حساب آیند.
 
رئیس دانشگاه انعقاد 8 قرارداد استاندارد سازی با چند شرکت درمانی، تجاری و صنفی، قرارداد اولین تاکسی هوایی کشور و انجام عملیات نقشه برداری و تهیه بانک اطلاعات مکانی (GIS) رقبات روستایی اداره اوقاف سبزوار را از مهمترین قراردادهای منعقد شده دانشگاه برشمردند.
 
 در ادامه دکتر جلیلوند با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی جامعه تصریح نمودند: از مسائل مهمی که امروزه رسانه ها می توانند به آن بپردازند هدایت جریان وقف به سمت علم و فناوری است که می تواند در در جهت حمایت از نخبگان و رفع نیاز های علمي و پژوهشي دانشگاهی مفید باشد. و در این زمینه نیز دانشگاه فناوری های نوین سبزوار توانسته اقدامات خوبی را انجام دهد که تجهیز مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه و آزمایشگاه فیزیک ۲ جمعا با هزینه ٣٢٠ میلیون ریال و همچنين برگزاري جلسه اي با حضور جمع کثیری از خیرین دانشگاهی کشور و قول های مساعد آنها از این جمله می باشد.
 
ایشان در ادامه این نشست خبری به تشریح اقدامات فرهنگی دانشگاه پرداختند. کسب رتبه دوم معاونت دانشجویی در بین دانشگاه های جدید التاسیس در سال گذشته، تشکیل هیات نظارت بر برتشکل های دانشجویی، اجرای اتوماسیون تغذیه کارت الکترونیک دانشجویی، اعزام 200 دانشجو به ضیافت افطاری در حرم رضوی، اجرای طرح پایش سلامت دانشجویان با پوشش 100 درصد، برگزاری همایش گفتمان اقتصاد مقاومتی، و ..... از جمله آنها بود.

منبع: وبسایت دانشگاه فناوریهای نوین

 
نظرت را بنویس
comments

خبرنگار انقلابی

سلام آقای برومندی لطفا منتشر کنید: دانشگاه فناوری های نوین و روابط عمومی بی هویت این دانشگاه متاسفانه از خبرنگاران انقلابی در این نشست خبری دعوت نکرده این نشان دهنده چیست؟ دعوت گزینشی از خبرنگاران چه معنایی دارد؟ در این نشست خبری خبرنگار یکی از پایگاه های خبری این شهرستان دعوت ولی برخی از خبرنگارانی که در رسانه های کشوری حضور دارند دعوت نشدند. فرار رو به جلوی روابط عمومی دانشگاه فناوری های نوین حکایت از بی توجهی به رسانه های منتقد!! بیشتر خبرنگارانی که در این نشست حضور دارند از حامیان جریان اصلاحات در شهرستان سبزوارهستند. بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری دانشگاه باید از سیاسی بازی های موجود جلوگیری کنند ولی متاسفانه سیاسی بازی در روابط عمومی این دانشگاه موج می زند. انتظار می رود مدیران دانشگاه فناوری های نوین سبزوار با دعوت از خبرنگاران بدون نگاه جناح بندی و سیاسی بازی به توسعه شهرستان سبزوار کمک کنند و سیاسی بازی را قربانی توسعه این دانشگاه نکنند. خبرنگار انقلابی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما