دانشگاه حکیم سبزواری میزبان مسابقات هندبال دانشجویان دختر دانشگاههای کشور

سبزوار- ایرنا- معاون دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: مسابقات هندبال کشوری دانشجویان دختر موسسات آموزش عالی کشور با شرکت 25 تیم در سبزوار برگزار می شود.
 
علیرضا انتظاری روز سه شنبه در نشست در جمع خبرنگاران افزود: تیمهای هندبال دانشجویان دانشگاههای فردوسی، شیراز، شهید بهشتی، الزهرا، علامه طباطبایی، اراک، ملایر، اصفهان و پیام نور از هفتم تا 16 بهمن ماه جاری در این رقابتها حضور می یابند.
 
وی درباره نحوه برگزاری مسابقات گفت: تیمها به چهار گروه تقسیم می شوند و مسابقات دور نخست به صورت حذفی و مرحله بعدی به صورت گروهی برگزار می شود.
 
معاون دانشگاه حکیم سبزواری افزود: داورانی از انجمن هندبال کشور و مشهد کار قضاوت این مسابقات را به عهده دارند.
 
او افزود: میزبانی موفق دانشگاه حکیم سبزواری در مسابقات ورزشی منطقه 9 کشور سبب شد تا اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم میزبانی مسابقات هندبال دختران دانشجو کشور را به سبزوار اعطا کند.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه تیم هندبال دانشجویان دختر دانشگاه حکیم 6 بازیکن بومی و هشت بازیکن غیربومی دارد گفت: برگزاری این مسابقات کمک بزرگی به ارتقا سطح هندبال در بین دانشجویان دختر و بانوان شهرستان سبزوار می کند.
 
دانشگاه حکیم سبزواری دارای 10 هزار دانشجو است که 2 هزار و 300 دانشجو از این تعداد در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند.
 
منبع: ایرنا
 
وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری نیز گزارش این جلسه را به شرح زیر منتشر کرده است:
 
نشست خبری مسابقات هندبال دانشجویان دختر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار شد  
 
معاون دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: ۲۵ تیم  جهت  حضور  درمسابقات هندبال  کشوری دانشجویان دختر موسسات آموزش عالی کشور  به میزبانی این دانشگاه اعلام آمادگی کرده اند.
 
 دکتر علیرضا انتظاری روز سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: تیم هایی از  دانشگاههای فردوسی، شیراز، شهید بهشتی، الزهرا، علامه طباطبایی، اراک، ملایر اصفهان و  پیام نور در این مسابقات شرکت دارند.
 
سرپرست عالی مسابقات ادامه داد: تیم ها به چهار گروه تقسیم می شود و مسابقات دوره اول به صورت حذفی  و مرحله بعدی به صورت گروهی برگزار می شود.
 
دکترانتظاری در ادامه بر اهمیت ورزش همگانی و توسعه ورزش در بین دانشجویان تاکید کرد و افزود: توسعه ورزش همگانی باید منجر به شناخت استعدادهایی شود که به ورزش قهرمانی برسد.
 
وی با بیان اینکه این بازی ها از هفتم بهمن ماه تا ۱۶در دانشگاه انجام خواهد شد ادامه داد: افتتاحیه بازی ها روز جمعه ۸بهمن ماه و از ساعت ۹صبح در محل مجموعه ورزشی دانشگاه اغاز می شود.
 
وی ادامه داد: باتوجه به زیرساخت‌های مناسب دانشگاه حکیم سبزواری امکان میزبانی مسابقات هندبال پسران بود ولی فقط میزبانی مسابقات هندبال دختران دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش و عالی به این شهرستان واگذار شده است.
 
انتظاری با بیان اینکه در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات مدیرکل تربیت بدنی مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود ، تصریح کرد: هم‌زمان با مسابقات هندبال دختران نشستی برای ارزیابی اماکن، تأسیسات و اعتبارات ورزشی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه گروه‌بندی تیم‌های شرکت‌کننده هنوز مشخص نیست و پس از پذیرش تیم‌ها گروه‌بندی می‌شوند، بیان کرد: دو داور از انجمن هندبال کشور و چهار داور از مشهد قضاوت مسابقات هندبال دختران دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را برعهده دارند.
 
معاون دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: مسابقات هندبال دختران دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور سال گذشته به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شده و تیم هندبال دانشگاه حکیم سبزواری نیز مقام سومی این مسابقات را کسب کرده است.
 
دکترانتظاری با بیان اینکه مسابقات هندبال پسران دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور در سال گذشته به میزبانی شهرستان شاهرود برگزار شده و تیم هندبال پسران دانشگاه حکیم سبزواری مقام نخست این دوره مسابقات را کسب کرده است، یادآورشد: امسال شهرستان قزوین میزبان این مسابقات است.
 
معاون دانشجویی دانشگاه حکیم سبزوار با بیان اینکه تیم هندبال دختران دانشگاه در دور گذشته این رقابتها به میزبانی مشهد توانست مقام سوم را بدست اورد تصریح کرد: میزبانی سبزوار موقعیت مناسبی است تا توانایی دانشگاه در حوزه ورزش ارتقا یافته و مقام بهتری نسبت به دوره گذشته کسب کنیم.
 
انتظاری با اشاره به امکانات موجود در دانشگاه حکیم عنوان داشت: یکی از عمده دلایل کسب میزبانی این دوره از مسابقات امکانات موجود در دانشگاه است که سبب شده است تا دانشگاه حکیم به‌عنوان دومین دانشگاه بزرگ شرق کشور حائز کسب این موقعیت شود.
 
معاون دانشجویی دانشگاه حکیم سبزوار همچنین ادامه داد: حضور مسئولین وزارت در این مسابقات فرصت مناسبی برای آشنایی آن‌ها با امکانات دانشگاه و مساعدت برای افزایش آن است.
 
وی بابیان اینکه مسابقات در دانشگاه‌ها در سه رده مسابقات المپیاد مسابقات قهرمانی و مسابقات منطقه‌ای برگزار می‌شود اظهاردکرد: متأسفانه ورزش هندبال بدون هیچ دلیل منطقی از مسابقات المپیادی دانشگاه‌ها حذف‌شده است.
 
سرپرست فنی مسابقات نیز  با اشاره به حضور مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم در افتتاحیه این رقابت ها، گفت: داورانی از انجمن هندبال کشور و از مشهد کار قضاوت این مسابقات را به عهده دارند.
 
مریم یلالی  با اشاره به اینکه تیم هندبال دانشجویان دختر دانشگاه حکیم سبزواری  ۶ بازیکن بومی و هشت بازیکن غیر بومی دارد، افزود: برگزاری  این مسابقات کمک بزرگی به ارتقای سطح هندبال در بین دانشجویان دختر و بانوان شهرستان سبزوار می کند.
 
گفتنی است در این نشست معاون دانشجویی دانشگاه و سرپرست عالی مسابقات، دکتر معین فرد مدیر تربیت بدنی دانشگاه و دبیر کل اجرایی مسابقات، جناب آقی طوسی مسئول اجرایی مسابقات و سرکار خانم بلالی سرپرست فنی مسابقات حضور داشتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
 
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما